Σε αυτό το έργο αποτιμάται ο ρόλος και η σπουδαιότητα του δώρου στην λειτουργία των κοινωνιών και στην συγκρότηση των κοινωνικών δομών καθώς επίσης και ο ρόλος του ηθικού παράγοντα στην διαμόρφωση των σύγχρονων δεδομένων της οικονομίας.
Η λογική του δώρου αναλύεται με μια συγκεντρωτική μελέτη επιστημονικών απόψεων από την σκοπιά της ανθρωπολογίας και της κοινωνιολογίας και παρουσιάζεται ως ένα μέσο απαραίτητο για την παραγωγή και την αναπαραγωγή των βασικών δομών κάποιων αρχαϊκών κοινωνιών και ως μια εθιμοτυπική πράξη έκφρασης ανθρώπινων συναισθημάτων στις σύγχρονες κοινωνίες.
Το δώρο ήταν βασικό στοιχείο για την δημιουργία και την διαμόρφωση των κοινωνικών δομών στο πλαίσιο των οποίων γινόταν οι ανταλλαγές αγαθών, προϊόντων, πλούτου, φιλοφρονήσεων, συμποσίων, τελετουργιών, στρατιωτικών υπηρεσιών, γυναικών, παιδιών και γιορτών.
Η λογική του δώρου για τις αρχαϊκές κοινωνίες μετατρέπεται σε λογική της αγοράς και του κέρδους για τις κοινωνίες του δυτικού κόσμου.
Στην προσπάθεια της κοινωνίας να ξεφύγει από την στενή λογιστική σημασία του οικονομισμού, έρχεται, ακόμα, να συμβάλει μια επιστήμη, εκείνη των Δημοσίων Σχέσεων. Οι Δημόσιες Σχέσεις προσφέρουν στις συναλλαγές των σύγχρονων κοινωνιών όρους, που παραδοσιακά θεωρούνται εξωοικονομικοί, όπως εταιρική κοινωνική ευθύνη, χορηγία, κοινωνικό κεφάλαιο και φήμη.
Ο > Οικονομία
Σ > Συναλλαγές
Social Sciences ▶ Media and Communications Media
(EN)
Οικονομία
Συναλλαγές
Greek
Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων (Καστοριά)