Ως Ηλεκτρονικό Εμπόριο ορίζεται το εμπόριο παροχής αγαθών και υπηρεσιών που πραγματοποιείται εξ αποστάσεως με ηλεκτρονικά μέσα, βασιζόμενο δηλαδή στην ηλεκτρονική μετάδοση δεδομένων, χωρίς να καθίσταται αναγκαία η φυσική παρουσία των συμβαλλομένων μερών, πωλητή-αγοραστή. Περιλαμβάνει το σύνολο των διαδικτυακών διαδικασιών: ανάπτυξης, προώθησης, πώλησης, παράδοσης, εξυπηρέτησης και πληρωμής για προϊόντα και υπηρεσίες. Το εύρος των ανταλλαγών που διεξάγονται ηλεκτρονικά, έχει αυξηθεί ασυνήθιστα με την ευρεία χρήση του Διαδικτύου.
Λαμβάνοντας υπόψη τον διασυνοριακό χαρακτήρα του παγκόσμιου ιστού και των δυνατοτήτων αυτού, κάθε κράτος θεσπίζει μια σειρά νομοθετημάτων, είτε με προσαρμογή υφισταμένων, είτε με έκδοση νέων, προκειμένου αφενός μεν, να ενισχυθούν οι ηλεκτρονικές συναλλαγές, αφετέρου δε αυτές να τυγχάνουν νόμιμες κατά το εσωτερικό δίκαιο και ασφαλείς για τους συναλλασσομένους. Σήμερα, με το Διαδίκτυο να έχει κατακτήσει την καθημερινότητα μεγάλου ποσοστού του παγκόσμιου πληθυσμού, λίγες είναι πλέον οι εταιρίες χωρίς διαδικτυακή παρουσία. Οι υπηρεσίες που παρέχει το διαδίκτυο σε ένα κατάστημα είναι πολλές, όπως εύκολη προβολή σε ένα τεράστιο κοινό, άνοιγμα των ευκαιριών πωλήσεων σε άλλες χώρες και εύκολη καταγραφή των τάσεων που προτιμά το κοινό. Όλα αυτά με ελάχιστο κόστος.