Οινοποιητικές επιχειρήσεις. Μελέτη περίπτωσης στο Δήμο Αμυνταίου

 
This item is provided by the institution :
TEI of West Macedonia
Repository :
@naktisis
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2016 (EN)
Οινοποιητικές επιχειρήσεις. Μελέτη περίπτωσης στο Δήμο Αμυνταίου

Άιτα, Μαριάννα

Η Ελλάδα έχει πλούσια παράδοση στην αμπελουργία και την οινοποιία. Τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί μια μορφή Αγροτουρισμού, ο οινοτουρισμός. Αυτός επιτρέπει στον τουρίστα να επισκεφθεί αρκετές μονάδες στη περιοχή του Αμυνταίου ούτως ώστε να γνωρίσει καλύτερα τη περιοχή μέσα από αυτή τη παράδοση. Ο τουρισμός που γίνεται γι’ αυτό το λόγο συμβάλει στη δημιουργία θέσεων εργασίας στις πιο απομακρυσμένες περιοχές και οικονομικά μειονεκτικές, και δημιουργεί ανταγωνισμό στη τοπική κοινωνία αποφέροντας κέρδη στις επιχειρήσεις. Επίσης διεξήχθη έρευνα, ποιοτική από έξι οινολόγους και ποσοτική με τη χρήση ερωτηματολογίου. Από την έρευνα αυτή επιβεβαιώνεται πως το κύκλωμα παραγωγής και εμπορίας του κρασιού αποκτά μια πιο στέρεη επιχειρηματική βάση και κάτω από τις υπάρχουσες οικονομικές συνθήκες της χωράς μας οι ανάγκες για ζήτηση αυξάνονται. Η ζήτηση του κρασιού παρουσιάζει σημαντικές διακυμάνσεις με μια καθοδική πορεία που οφείλεται τόσο σε εσωτερικούς παράγοντες που έχουν σχέση με τα χαρακτηριστικά της εγχωρίας παραγωγής, όσο και από εξωτερικούς παράγοντες όπως το διαθέσιμο ιδιωτικό εισόδημα, οι τιμές των κρασιών, αλλά και των υποκατάστατων αλκοολούχων ποτών. Με τη πάροδο των χρόνων και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας, οι μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις έχουν καταφέρει να εκσυγχρονίσουν τις εγκαταστάσεις τους και έχουν στραφεί σε ποιοτικά υλικά και ιδιαίτερες ποικιλίες. Το μεγαλύτερο μέρος του χύμα κρασιού παράγεται από τοπικές μονάδες και διανέμεται στη τοπική αγορά και όχι μόνο. Γεγονός είναι ότι τα ελληνικά κρασιά έχουν αποσπάσει πολλές διακρίσεις σε διαγωνισμούς του εξωτερικού. Ανακεφαλαιώνοντας, πέρα από τα επιμέρους προβλήματα τα οινοποιεία ειδικά στις επαρχιακές πόλεις έχουν το πλεονέκτημα να προσελκύσουν τον επισκέπτη, μιας και το κρασί έχει να κάνει με τη χαλάρωση, τη κατανάλωση τροφίμων και τη φιλοξενία. Επίσης έχει αποδειχθεί ότι οι επισκέψεις στα οινοποιεία επηρεάζουν άμεσα τη γνώμη των καταναλωτών για τη ποιότητα του κρασιού, ενώ οινοτουρισμός συμβάλει στην ενίσχυση της εικόνας του.

Thesis
NonPeerReviewed

Οικοτουρισμός
Επιχειρηματικός σχεδιασμός
Επιχειρηματικότητα
Οινοποιία
Επιχειρηματική δραστηριότητα

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2016


cc_by_nc_nd



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)