Branding ελληνικών επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών

RDF 

 
This item is provided by the institution :
TEI of West Macedonia
Repository :
@naktisis
see item page
in the web site of the repository *
share



Semantic enrichment/homogenization by EKT

2016 (EN)
Branding ελληνικών επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών

Γκαμπράνη, Ευθυμία Α.

Η ελληνική βιομηχανία Τροφίμων και Ποτών αποτελεί σταθερά ένα από τα σημαντικότερα τμήματα του δευτερογενούς τομέα της ελληνικής οικονομίας και έναν από τους κυριότερους κινητήριους μοχλούς της ελληνικής μεταποίησης. Ο κλάδος των τροφίμων και ποτών είναι ένας κλάδος δυναμικός, ανταγωνιστικός και εξωστρεφής, με έντονη επενδυτική και εμπορική δραστηριότητα στην Ελλάδα, τα Βαλκάνια και σε όλη την Ευρώπη, ενώ τα περιθώρια ανάπτυξης του είναι ακόμη μεγαλύτερα και μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην τόνωση της ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στη δύσκολη αυτή περίοδο την οποία διανύει. Το 2009, όταν και ξεκίνησε η υφεσιακή πορεία της εγχώριας οικονομίας, ο κλάδος δέχθηκε ισχυρό πλήγμα σε όρους απασχόλησης, προστιθέμενης αξίας, πωλήσεων, ακαθάριστης αξίας παραγωγής και επενδύσεων, καταγράφοντας σημαντική πτώση στα μεγέθη αυτά. Ωστόσο, η πτώση αυτή, εκπορεύεται όχι τόσο από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις (άνω των 10 ατόμων), αλλά κυρίως από τις μικρότερες επιχειρήσεις (κάτω των 10 ατόμων), οι οποίες άλλωστε αποτελούν και τη συντριπτική πλειονότητα τόσο στον κλάδο των τροφίμων (95%), όσο και στον κλάδο των ποτών (90%). Το εμπορικό σήμα μπορεί να είναι η επωνυμία της επιχείρη¬σης ή ένα σήμα το οποίο δημιουργείται αποκλειστικά από την επιχείρηση λιανικής για τα καταστήματά της. Το branding είναι η εικόνα, η ψυχή και η ουσία, το άθροισμα, με λίγα λόγια, όλων των εμπειριών μιας εταιρείας. Κάθε επωνυμία χρειάζεται χρόνο και πιστότητα για να εδραιωθεί, χρειάζεται πολύ καλή τοποθέτηση και να υπάρχει συνεχής επικοινωνία με το καταναλωτικό κοινό, η οποία όμως θα πρέπει να είναι στοχευμένη διαχρονικά ώστε να μπορέσει να καθιερωθεί στη συνείδηση του καταναλωτικού κοινού. Μέσα από την βιβλιογραφική ανασκόπηση μέσα από την ελληνόγλωσση και ξενόγλωσση αρθρογραφία και βιβλιογραφία και τις πηγές του διαδικτύου, η παρούσα εργασία επιχειρεί να παρουσιάσει το προφίλ των ελληνικών επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών, αλλά και τη σπουδαιότητα του εμπορικού σήματος μιας επιχείρησης, ειδικά κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης που χαρακτηρίζει την παγκόσμια και εγχώρια αγορά τα τελευταία χρόνια.

Thesis
NonPeerReviewed

Τρόφιμα
Επιχειρήσεις
Ποτά

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2016


cc_by_nc_nd



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)