Η ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών και των Logistics στην χώρα μας και η περίπτωση της Βορείου Ελλάδας

 
This item is provided by the institution :
TEI of West Macedonia
Repository :
@naktisis
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2006 (EN)
Η ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών και των Logistics στην χώρα μας και η περίπτωση της Βορείου Ελλάδας

Μπαντούνου, Ευσταθία

Στις σημερινές διεθνείς επιχειρηματικές συνθήκες η σωστή λειτουργία των Logistics σε μια επιχείρηση είναι στρατηγικής σημασίας, όχι μόνο για την ανταγωνιστικότητα της αλλά και για τη δημιουργία μιας θετικής εικόνας στην αγορά.Έτσι μπορούμε να πούμε ότι: 1. Τα Logistics και κυρίως ο τομέας της φυσικής διανομής, είναι από τους κρισιμότερους τομείς για την επίτευξη των στρατηγικών στόχων κάθε επιχείρησης ή οργανισμού. 2. Το logistics management είναι μια επιστήμη, είναι όμως και ένα επάγγελμα χρήσιμο και απαραίτητο, είναι μέρος της παραγωγικής διαδικασίας και γι' αυτό χρειάζεται να επιμορφωθούν στελέχη που με τις γνώσεις τους θα εκτελούν με επιτυχία τις εργασίες και λειτουργίες του logistics management στην επιχείρηση που τους απασχολεί. 3. Για να θεωρηθεί ένα σύστημα logistics πετυχημένο και αποδοτικό, πρέπει να επιδιώκει να βρίσκεται το σωστό προϊόν, στη σωστή ποσότητα, στο σωστό τόπο, στο σωστό χρόνο, στην ώρα του, με το σωστό κόστος. 4. Η υιοθέτηση και εισαγωγή του logistics management στην επιχείρηση, εμποδίζεται από την ήδη υπάρχουσα διάρθρωση στην επιχείρηση. 5. Η φυσική διανομή αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες συνιστώσες κόστους Logistics, ιδιαίτερα για τη χώρα μας, λόγω της κατάστασης των οδικών υποδομών και κυκλοφοριακών συνθηκών. 6. Η αποτελεσματική διοίκηση της φυσικής διανομής (βελτιωμένη δρομολόγηση, χρήση αξιόπιστων συνεργατών third party), ενδέχεται να αυξήσει σημαντικά την κερδοφορία μιας επιχείρησης, χωρίς να απαιτούνται επενδύσεις σε τομείς όπως η παραγωγή, δίκτυα πωλήσεων, διαφήμιση κ.τ.λ. 7. Οι επιχειρήσεις αναθέτουν μέρος ή το σύνολο των δραστηριοτήτων του κυκλώματος logistics σε εξειδικευμένες εταιρίες Third party έτσι ώστε να εξαλείψουν τα σταθερά τους έξοδα και να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα τους. 8. Η δημιουργία ενός εμπορευματικού κέντρου με έδρα την Θεσσαλονίκη θα δώσει πνοή. 9. Η σχέση logistics και marketing δεν πρέπει να είναι σχέση ανταγωνισμού ούτε σχέση υποκατάστασης αλλά σχέση αμοιβαίας αναγνώρισης και συνεργασίας ώστε να μην οδηγείται η επιχείρηση σε κατασπατάληση πόρων. 1 Ο. Σήμερα η παγκοσμιοποίηση των αγορών και η ένταση του ανταγωνισμού σε όλους τους κλάδους, απαιτεί την παροχή υψηλότερου επιπέδου εξυπηρέτησης στον πελάτη με το μικρότερο δυνατό κόστος. Η επίτευξη των στόχων αυτών αποτελεί προϋπόθεση επιβίωσης και μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα από την αποτελεσματική διοίκηση των Logistics.

Thesis
NonPeerReviewed

Επιχειρησιακός προγραμματισμός
Εφοδιαστική αλυσίδα

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2006-03


cc_by_nc_nd



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)