Η τρέχουσα πραγματικότητα για την πολιτιστική χορηγία στην Ελλάδα. Οι στρατηγικές και η διαδικασία λήψης αποφάσεων από πλευράς χορηγών, η χορηγία στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και τα προσχώματα ανεύρεσης χορηγιών από τους πολιτιστικούς φορείς

RDF 

 
This item is provided by the institution :
TEI of West Macedonia
Repository :
@naktisis
see item page
in the web site of the repository *
share



Semantic enrichment/homogenization by EKT

2008 (EN)
Η τρέχουσα πραγματικότητα για την πολιτιστική χορηγία στην Ελλάδα. Οι στρατηγικές και η διαδικασία λήψης αποφάσεων από πλευράς χορηγών, η χορηγία στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και τα προσχώματα ανεύρεσης χορηγιών από τους πολιτιστικούς φορείς

Μπαμπούλη, Αγγελική

Ο θεσμός της χορηγίας αντιπροσωπεύει σήμερα έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους του marketing αποτελώντας μία σημαντική επικοινωνιακή δραστηριότητα για τις επιχειρήσεις αλλά και μία βασική παράμετρο της «διαχείρισης γεγονότων» (Event Management). Με γνώμονα την προαγωγή του επιχειρηματικού και του κοινού συμφέροντος, η χορηγία αποτελεί κοινωνική προσφορά με αντιστάθμισμά της τη συλλογική αναγνώριση και την επένδυση στην εταιρική κοινωνική προσωπικότητα με αντάλλαγμα την εικόνα της εταιρείας ως «ενεργού συλλογικού πολίτη». Στη νεότερη Ελλάδα η επιχειρηματική χορηγία εμφανίστηκε περίπου στα τέλη της δεκαετίας του '80, ωστόσο η πραγματική άνθησή της έχει συντελεστεί κυρίως μετά το 1995. Αυτό συνέβη διότι, παρά τη σοβαρή καθυστέρηση, όλο και περισσότερες επιχειρήσεις συνειδητοποιούν πλέον την τεράστια επικοινωνιακή και στρατηγική της σημασία μέσα στο «παγκόσμιο πλανητικό χωριό». Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η διοργάνωση των Ολυμπιακών αγώνων του 2004 αποτέλεσε μία θαυμάσια ευκαιρία για την ανάπτυξη χορηγικών δραστηριοτήτων με εξασφαλισμένη την παγκόσμια προβολή. Άνοιξε νέους ορίζοντες στις ελληνικές επιχειρήσεις και τις έφερε μπροστά στην πρόκληση να διαδραματίσουν έναν ενεργό ρόλο μέσω της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων. Ήδη αρκετές από τις ελληνικές επιχειρήσεις έχουν αναπτύξει αξιόλογη χορηγική δραστηριότητα σε συνεργασία με οργανώσεις και φορείς που επιτελούν σημαντικότατο ανθρωπιστικό ή κοινωνικό έργο, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι δράσεις που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος. Στη χώρα μας αναπτύσσεται σημαντικά τα τελευταία χρόνια μια ιδιαίτερη μορφή χορηγίας, η πολιτιστική, που θεσπίστηκε μόλις το 2007 με το νόμο 3525/2007. Σκοπός της είναι η χρηματοδότηση πολιτιστικών γεγονότων και εκδηλώσεων σχετικών με τις τέχνες και τα γράμματα από ιδιωτικούς φορείς. Οι επιχειρήσεις μέσω της πολιτιστικής χορηγίας προσπαθούν να προάγουν την εταιρική κοινωνική τους ευθύνη και να δημιουργήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστικών επιχειρήσεων του κλάδου τους

Thesis
NonPeerReviewed

Events management
Πολιτισμός
Κοινωνική ευθύνη της επιχείρησης
Χορηγία, Επιχειρηματική

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2008-10


cc_by_nc_nd



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)