Η συγκεκριμένη διπλωματική έρευνα έχει ως σκοπό τη μελέτη της έννοιας του branding στην βιομηχανία οίνου. Συγκεκριμένα, μετά από εκτενή μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας για τη δημιουργία, προστασία και διατήρηση μιας εμπορικής επωνυμίας, καθώς και όλων των επιμέρους στοιχείων της επωνυμίας, επιχειρείται να παρουσιαστούν διεξοδικά οι στρατηγικές branding των ελληνικών οινοποιητικών επιχειρήσεων. Στόχος της έρευνας ήταν να προσδιοριστούν η επιλογή του είδους του εμπορικού σήματος, το είδος της ετικέτας σε συνδυασμό με την τοποθέτηση των προϊόντων στην εσωτερική και εξωτερική αγορά καθώς και οι τρόποι προώθησης των εμπορικών σημάτων από τις ελληνικές οινοποιητικές επιχειρήσεις και να παρουσιαστούν τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας, σε σύγκριση με όσα συμβαίνουν διεθνώς.
Για την μελέτη πραγματοποιήθηκε τόσο πρωτογενής έρευνα στα οινοποιεία της Βόρειας Ελλάδας, όσο και δευτερογενής, μέσα από τις ιστοσελίδες των οινοποιείων, κλαδικές μελέτες και άλλες σχετικές εργασίες.
Στο πρώτο τμήμα της διατριβής παρουσιάζεται βιβλιογραφική ανασκόπηση γύρω από τους υπό μελέτη παράγοντες, στο δεύτερο τμήμα γίνεται παρουσίαση του κλάδου της ελληνικής οινοποιίας και των κυριότερων στρατηγικών που ακολουθούνται διεθνώς για το branding των κρασιών και στο τρίτο τμήμα παρουσιάζεται η εμπειρική έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις οινοποιητικές επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας και τα συμπεράσματα που προέκυψαν.