Χώρα προέλευσης προϊόντος και συμπεριφορά καταναλωτή: συγκριτική ανάλυση

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας   

Αποθετήριο :
@νάκτησις   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Χώρα προέλευσης προϊόντος και συμπεριφορά καταναλωτή: συγκριτική ανάλυση

Καλύβας, Νικόλαος

doctoral
Thesis (BSc)
Thesis

2017

2017


Ένας εκτενής όγκος μελέτης για την Χώρα Προέλευσης των Προϊόντων (Country of Origin - COO) έχει διεξαχθεί εδώ και δεκαετίες και εκτιμάται ότι πάνω από 600 μελέτες έχουν δημοσιευθεί μέχρι στιγμής. Πράγματι, ο αριθμός αυτός μπορεί να υποτιμά τον πραγματικό αριθμό των μελετών που έχουν διεξαχθεί σε μη δημοσιευθείσα μορφή και εκείνες που γράφονται σε άλλες γλώσσες εκτός από τα αγγλικά. Ένα θέμα στην πρώιμη έρευνα ήταν τα συμπεράσματα που έκαναν οι καταναλωτές σχετικά με την ποιότητα του προϊόντος βάσει της χώρας προέλευσης. Οι πιο πρόσφατες μελέτες για την χώρα προέλευσης έδωσαν μεγαλύτερη προσοχή σε μια τέτοια πολυπλοκότητα και ασάφεια. Για παράδειγμα, εξέτασαν τις αντίστοιχες επιπτώσεις από τις διαφορετικές προοπτικές των αποτελεσμάτων της χώρας προέλευσης, όπως η χώρα παραγωγής, η χώρα συναρμολόγησης και η χώρα σχεδιασμού (Král, 2015: 6). Με την συγκεκριμένη μελέτη επιχειρείται αρχικά μία βιβλιογραφική έρευνα ως προς το θεωρητικό πλαίσιο της χώρας προέλευσης και της συμπεριφοράς των καταναλωτών. Αρχικά, γίνεται εισαγωγική παρουσίαση της έννοιας της συμπεριφοράς του καταναλωτή και των παραγόντων που συμβάλουν στην λήψη αγοραστικών αποφάσεων. Στη συνέχεια επιχειρείται διεξοδική ανάλυση των χαρακτηριστικών της χώρας προέλευσης και της εικόνας της χώρας. Έπειτα η μελέτη εστιάζει στην παρουσίαση αποτελεσμάτων άλλων ερευνών ως προς τις αντιλήψεις των καταναλωτών για την ενσωμάτωση της χώρας προέλευσης σε ελληνικά και γερμανικά προϊόντα. Ακολουθεί το θεωρητικό υπόβαθρο της προσωπικής έρευνας, γύρω από τη μεθοδολογία, τους στόχους, το ερευνητικό εργαλείο, τη δειγματοληψία και τις τεχνικές στατιστικής ανάλυσης. Έπειτα, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μέσα από την προσωπική διερεύνηση των απόψεων του δείγματος. Συγκεκριμένα προσδιορίζονται οι στάσεις των Ελλήνων καταναλωτών απέναντι σε προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα και στην Γερμανία. Τέλος, καταγράφονται τα γενικά συμπεράσματα της μελέτης.

Κ > Καταναλωτική συμπεριφορά
Π > Προϊόντα - Μάρκετινγκ

Προϊόντα - Μάρκετινγκ
Καταναλωτική συμπεριφορά

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.