Η μελέτη αυτή πραγματοποιήθηκε με σκοπό να ερευνήσουμε αν και κατά πόσο η ΔραματικήΤέχνη επιδρά θετικά στην ανάπτυξη και διαμόρφωση των κοινωνικών δεξιοτήτων σε παιδιάΔημοτικού. Η έρευνα διεξήχθη σε Δημοτικό σχολείο του νομού Ξάνθης κατά τη σχολικήπερίοδο 2023-2024, με τη διεξαγωγή 13 παρεμβάσεων Δραματικής Τέχνης από Φεβρουάριοέως Μάιο 2024. Το δείγμα αποτελούνταν από 19 μαθητές του τμήματος Γ1. Πρόκειται για μιαέρευνα δράσης, μια ποιοτική έρευνα με ποσοτικά χαρακτηριστικά, με απώτερο σκοπό τηντριγωνοποίηση. Στο πλαίσιο της ποσοτικής προσέγγισης εφαρμόστηκε το ερωτηματολόγιοαυτο- αναφοράς (ΠΠΚΙ) των Juntilla et al. (2006), στην ελληνική εκδοχή των Μαγκώτσιου,Γούδα και Χασάνδρα (2006), το οποίο απαντήθηκε από τους μαθητές πριν και μετά τηνπραγματοποίηση των παρεμβάσεων. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με το πρόγραμμα StatisticalPackage for the Social Science (SPSS). Για τη συλλογή ποιοτικών δεδομένων,χρησιμοποιήθηκε το αναστοχαστικό ημερολόγιο. Επιπλέον χρησιμοποιήθηκαν υλικά τεκμήριατων μαθητών, όπως ζωγραφιές και γραπτά κείμενα, τα οποία έδειξαν τοκοινωνικοσυναισθηματικό τους υπόβαθρο. Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνηθεί αν καικατά πόσο μέσω του θεατρικού παιχνιδιού, το παιδί μπορεί να αναπτύξει τις κοινωνικέςδεξιότητές του. Εστιάζουμε τη μελέτη σε τέσσερις κοινωνικές δεξιότητες: την ανάπτυξη τηςενσυναίσθησης, την επικοινωνιακή ικανότητα, τη συνεργατική ικανότητα και την αναγνώρισηκαι διαχείριση των συναισθημάτων.Τα συμπεράσματα της έρευνας δράσης που εφαρμόστηκε, επιβεβαιώνουν τον κεντρικό στόχοτης μελέτης αναφορικά με τη θετική συμβολή του Θεάτρου στην ανάπτυξη των κοινωνικώνδεξιοτήτων των μαθητών τρίτης Δημοτικού. Τα ευρήματα αναδεικνύουν μια σημαντικήβελτίωση στην επικοινωνιακή ικανότητα και στην αναγνώριση και διαχείρισησυναισθημάτων, καθώς και σημαντική ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και της συνεργατικήςικανότητας.
(EL)
This research was held in order to find out if and how much the art of Drama affects positivelythe development of the social skills of the children in primary school. The servey was held inthe 9th primary school of Xanthi during the year 2023- 2024. 13 interventions of dramatic artwere held from February until May 2024. The sample contained 19 students of class C1. It’san action research, a qualitative research that used also quantitative features, for the purpose oftriangulation. To analyze the quantitative data the questionnaire Multisource Assessment ofChildren Social Competence Scale, MASC by Juntilla et al. (2006) was used, in the Greekversion by Magotsiou, Goudas, & Hasandra (2006). The students were asked to answer itbefore and after the interventions. The data was analyzed using the Statistical Package forSocial Science (SPSS). To collect qualitative data, the reflective diary was used. Besidesdocuments from the pupils such as paintings and personal writings were used, that showed thesocioemotional background of the students. The aim of the servey was to prove that throughtheater and particularly through theatrical games the child can develop their social skills. Wefocus on the study of four social skills. The development of empathy, communicative ability,cooperative ability and the ability to recognize and deal with emotions.The results of the action research which was used confirm the central target of the survey thatwas to prove the positive effect of the theater on the development of the social skills of thepupils in the 3d grade of primary school. The results showed that the pupils had a veryimportant improvement in their ability to communicate and also to recognize and deal withemotions. In addition, they develop their empathy, and they improve their ability to cooperatewith each other.
(EN)