Researching learner and teacher motivation in the EFL context of the greek state lower secondary education

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2007 (EN)
Researching learner and teacher motivation in the EFL context of the greek state lower secondary education

ΠΑΠΠΑ ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ

ΠερίληψηΗ παρούσα μελέτη στοχεύει στη διερεύνηση του δομήματος παρώθησης των μαθητών και των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας στην Ελληνική Δημόσια Πρότερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ειδικότερα, θέτει την υπόθεση ότι το μάθημα της ξένης γλώσσας στα δημόσια γυμνάσια επηρεάζεται αρνητικά από συγκεκριμένες παραμέτρους του κοινωνικού και σχολικού πλαισίου, οι οποίες αποδυναμώνουν τα μαθησιακά και διδακτικά κίνητρα και καθιστούν αναποτελεσματική τόσο τη εκμάθηση όσο και τη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας. Επιπλέον, εξετάζονται οι συσχετισμοί ανάμεσα στην παρώθηση των μαθητών και των εκπαιδευτικών, και διαφαίνεται ότι υπάρχει ένας ισχυρός, αμφίδρομος δεσμός ανάμεσα στον ενθουσιασμό και την αφοσίωση των εκπαιδευτικών και την επιθυμία των μαθητών να εμπλακούν ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Για το σκοπό αυτό, εξετάζεται το θεωρητικό υπόβαθρο που υποστηρίζει αυτή την υπόθεση, σε συνδυασμό με μία αιτιακή ανάλυση δεδομένων που προκύπτουν από έρευνα μικρής κλίμακας η οποία πραγματοποιήθηκε, μέσω της χρήσης ερωτηματολογίων και συνεντεύξεων, σε μαθητές και καθηγητές Αγγλικής του γυμνασίου. Ωστόσο, τα ευρήματα της έρευνας είναι αρκετά αισιόδοξα αποκαλύπτοντας ότι το θετικό περιβάλλον της σχολικής τάξης, τα κίνητρα διδασκαλίας του εκπαιδευτικού και οι κατάλληλες διδακτικές πρακτικές μπορούν να ισοσταθμίσουν τις υπάρχουσες αρνητικές κοινωνικές επιρροές που δρουν ως ανασταλτικοί παράγοντες στην παρώθηση των μαθητών. Επίσης αποδεικνύεται ότι παρά τις αντίξοες εξωγενείς συνθήκες που επιβάλλει το σχολικό περιβάλλον ή ευρύτεροι κοινωνικοί παράγοντες, η ενδογενής παρώθηση των εκπαιδευτικών παραμένει ιδιαίτερα ισχυρή και οι ίδιοι είναι ικανοποιημένοι από το επάγγελμά τους. Με βάση τα ευρήματα αυτά, η παρούσα μελέτη καταλήγει σε συγκεκριμένες παιδαγωγικές προτάσεις που αφορούν στα εμπλεκόμενα μέρη, καθώς και σε προτάσεις για περαιτέρω έρευνα στον τομέα της παρώθησης μαθητών και εκπαιδευτικών της Αγγλικής γλώσσας στο ελληνικό δημόσιο γυμνάσιο.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

2007
2013-12-16T10:03:16Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)