Toggle navigation
Search
Browse
EKT item types
Institutions
Collections
Interoperability
Info
The project
Help
For institutions
Contribute
Publication Requirements
Expression of Interest Form
Contact
ΕΛ
•
ΕΝ
In all fields
Subject
Type
Location
Title
Creator/contributor
×
+
Institutional Repository of the Hellenic Open University
Search
Clear
Help
Filters
Clear
EKT item type
Thesis
(1,173)
Master thesis
(85)
Video
(8)
Year
2015 - 2019
(335)
2010 - 2014
(388)
2005 - 2009
(483)
Language
English
(1,160)
Greek
(891)
Spanish
(1)
Institution / collection
Hellenic Open University
(1,206)
Institutional Repository of the Hellenic Open University
(1,206)
Subcollections
Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας (ΑΓΓ)
(1,206)
ΑΓΓ52 Διδασκαλία Δεξιοτήτων για την Κατανόηση και Παραγωγή του Γραπτού και Προφορικού Λόγου στην Αγγλική Γλώσσα
(8)
ΑΓΓ67 Η Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας σε Παιδιά
(4)
ΑΓΓ68 Η Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας για Ειδικούς Σκοπούς
(4)
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών (Σ.Α.Σ.)
(1,206)
Type
Video
(8)
Άλλο - Other
(2)
Διπλωματική εργασία
(845)
Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation
(85)
Διπλωματική Εργασία / Thesis
(241)
Διπλωματική Εργασία - Thesis
(2)
Subject
21st century Learning
(1)
21st century skills
(6)
21st Century Skills, δεξιότητες του 21ου αιώνα
(1)
5th Grade Coursebook
(1)
7
(1)
A2 level
(3)
academic achievement
(1)
ACCEPTABILITY
(1)
Acculturating Individuals – Άτομα που ενσωματώνονται πολιτισμικά Cultural Assimilation – Πολιτισμική Αφομοίωση Cultural Diversity - Πολιτιστική Πολυμορφία Cultural Heterogeneity – Πολιτιστική Ανομοιογένεια Cultural Identity – Πολιτιστική Ταυτότητα Culturally Inclusive/Responsive Practices - Πολιτιστικά Συμπεριληπτικές Πρακτικές Cultural Integration - Πολιτιστική Ένταξη/Ενσωμάτωση Cultural Perspective – Πολιτιστική Διάσταση/Αντίληψη Cultural Pluralism – Πολιτιστικός Πλουραλισμός Cultural Resources – Πολιτιστικοί Πόροι Culturally Distinctive/Diverse – Πολιτιστικά Ιδιαίτερος Culturally Responsive Teaching/Education - Πολιτιστικά Συμπεριληπτική Διδασκαλία/Εκπαίδευση Dominant Culture/Society – Κυρίαρχος πολιτισμός/ Κρατούσα Κοινωνία Dominant/Majority Students – Μαθητές Πλειονότητας EFL Classroom – Αγγλική Τάξη Ethnic Diversity – Εθνοτική Πολυμορφία Familiarisation – Εξοικείωση/Γνωριμία Home Culture/Language – Πολιτισμός/Γλώσσα της Χώρας Καταγωγής Host Country/Society – Χώρα/Κοινωνία Υποδοχής Host Culture – Πολιτισμός της Χώρας Υποδοχής Immigrant/Minority Students – Μαθητές Μειονοτήτων Majority Population - Εγγενής Πληθυσμός Mainstream Culture/ Society - Κυρίαρχος πολιτισμός/ Κρατούσα Κοινωνία Minority Population - Μειονοτικός Πληθυσμός Multiculturalism - Πολυπολιτισμικότητα Multicultural Milieu/Context – Πολυπολιτισμικό Πλαίσιο Receiving Society - Κοινωνία Υποδοχής
(1)
Achievement goals
(1)
Action research
(2)
Action Research, Speaking, Role-playing, teacher training, EFL classroom, primary school, curriculum, innovation, lesson plans, quantitative and qualitative tools
(1)
adolescent learners
(1)
adolescent population
(1)
Adolescents
(1)
Adult Education
(3)
adult learner
(1)
adult learners
(1)
Alternative assessment
(4)
alternative assessment/ τρόποι εναλλακτικής αξιολόγησης
(1)
animated stories
(2)
Animated stories and songs
(1)
Animations
(1)
anxiety regulation teaching techniques
(1)
approaches
(1)
ARCS model
(1)
Art History
(1)
article
(1)
ASD
(1)
Asperger Syndrome
(1)
assessment
(2)
assessment culture
(1)
assessment literacy
(1)
Assignment feedback
(1)
attitudes
(2)
attitudes and views/στάσεις και απόψεις
(1)
ATTITUDE TOWARDS READING
(1)
attitude και στάση
(1)
Audiobooks
(1)
authentic assessment
(1)
authentic input
(1)
Authentic material
(1)
Authentic Materials
(1)
autonomy
(5)
B1 level
(1)
behaviour management
(1)
beliefs
(1)
Blended Learning
(4)
blog
(1)
blog, writing, ‘nodes’ of learning, online communities, intercultural awareness, new literacies, connectivism, situated learning, digital ethics.
(1)
blog/ ιστολόγιο
(1)
blog community
(1)
blogs
(1)
Blogs, social media, Web 2.0 tools, e-portfolio, assessment, higher order thinking skills, constructivism, reflection, critical thinking, metacognition
(1)
Board games
(1)
B SENIOR LEVEL
(1)
burnout επαγγελματική εξουθένωση
(1)
caillou
(1)
CALL
(2)
CALL, LMS, Moodle, teachers’ attitudes, secondary education
(1)
cartoon viewing
(1)
case study
(2)
C-bound approach
(1)
CEF Professional Profiles
(1)
CEFR
(3)
centers of lifelong learning
(1)
Centres of Foreign Language (CFL)
(1)
Checklist
(1)
chefs
(1)
Children's Rights
(1)
choking under pressure
(1)
classroom
(1)
classroom management
(1)
classroom observation checklists
(1)
CLIL
(3)
CLIL και Ολοκληρωμένη Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας
(1)
CMC
(1)
CMC tool
(1)
code-switching
(1)
cognitive strategies
(2)
collaboration
(3)
collaboration και συνεργασία
(1)
collaborative learning
(3)
Collaborative writing
(2)
colour and reading in dyslexic young learners
(1)
Comenius European projects, Ευρωπαϊκά Προγράμματα Comenius
(1)
Communicative activities
(1)
communicative approach
(1)
communicative competence
(1)
communicative competence-επικοινωνιακή δεξιότητα
(1)
Communicative Language Teaching Approach
(3)
Community Literacy
(1)
Community of Inquiry Framework
(1)
community of support
(1)
compensatory strategy
(1)
comprehension strategies
(1)
Computer-Assisted Language Learning
(1)
COMPUTER- ASSISTED LANGUAGE LEARNING
(1)
Computer Assisted Language Learning (CALL)
(1)
computer-based reading
(1)
COMPUTER GAMES, VOCABULARY DEVELOPMENT, YOUNG LEARNERS, MEMORY, DYSLEXIA
(1)
Computer literacy, Τεχνολογικός Γραμματισμός
(1)
CONCEPTIONS
(1)
conjunctive strategy
(1)
constraints
(1)
Constructivism
(2)
Constructivist learning
(1)
Content and Language Integrated Learning
(1)
content knowledge
(1)
Contextualized language instruction
(1)
contextualized task
(1)
Continuous Professional Development
(1)
Continuous Professional Development (CPD)
(1)
Continuous Professional development (CPD), Information and Communication Technology (ICT), lifelong learning, online professional development (OPD), self-direction, self-initiated professional development
(1)
Cooperative Learning
(1)
COURSEBOOK
(1)
COURSEBOOK EVALUATION
(1)
Course Design
(1)
Course Evaluation
(1)
Creative dispositions
(1)
Creative skills
(1)
creative writing
(3)
creativity
(3)
Critical Discourse Analysis
(1)
Critical literacy, Κριτικός Γραμματισμός
(1)
CRITICAL READING
(1)
Critical reflection
(1)
critical thinking
(1)
Cross-cultural literature
(1)
Cultural awareness
(1)
Cultural Dimensions Model
(1)
cultural diversity/πολιτισμική ετερότητα
(1)
Cultural elements
(1)
Cultural literacy
(1)
Culture
(2)
Curriculum
(1)
Curriculum Development
(1)
Curriculum guidelines
(1)
cut scores
(1)
decision-making
(1)
demotivation
(1)
DEPPS
(1)
Descriptive assessment
(1)
development
(1)
Development of oracy skills
(1)
dialogic feedback
(1)
differentiated instruction
(3)
Differentiated Instruction, Readiness Level, Interests, Learning Profile, Writing Skills, Attitude, Motivation, Collaborative Skills, Process Writing, Action Research
(1)
Differentiated Instruction, Tomlinson, Process, Content, Product, Learning Environment, assessment, New teaching method, new teaching approach, learning stations, learning contracts, interest centers, graphic organizers, manipulatives, multiple intelligence theory, students' diversity, humanistic education, training programms, seminars, administrative support, lack of fund, lack of time, curriculum, learning objectives etc
(1)
Differentiated Instruction, Vocabulary, Primary School
(1)
Differentiated Instruction – Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
(1)
Differentiated teaching /Διαφοροποιημένη διδασκαλία
(1)
Differentiation
(1)
differentiation,reading strategies, young learners
(1)
Differentiation – Διαφοροποίηση
(1)
Digital Citizenship
(1)
digital era
(1)
Digital Game Based Language Learning
(1)
Digital Gaming
(1)
digital literacies
(1)
digital literacy
(1)
Digital literacy, Ψηφιακός Γραμματισμός
(1)
Digital natives
(2)
Digital Storytelling
(3)
Digital Storytelling - Ψηφιακή Αφήγηση ιστοριών
(1)
digital writing
(1)
discipline management
(1)
distance education
(1)
distance learning
(3)
distance learning/εξ αποστάσεως εκπαίδευση
(1)
Drama, Oracy, Greek State Primary Schools
(1)
Drama education, vocabulary acquisition, EFL
(1)
Duolingo application
(1)
dyslexia
(5)
EAP
(1)
eBooks
(1)
E-books-ηλεκτρονικά βιβλία
(1)
ECCE
(1)
Education
(1)
Educational technologies
(1)
Educational technology
(1)
Educational technology, New literacies, Digital literacies, Digital templates.
(1)
Educational Tool
(1)
Effective learning
(1)
Effectiveness
(1)
EFL
(7)
EFL (English as a Foreign Language)
(1)
EFL learners
(1)
EFL listening and speaking
(1)
EFL state school teachers
(1)
EFL students
(1)
EFL teacher education
(1)
EFL teachers
(1)
EFL teachers, teacher education, teacher training, teacher development, INSET programmes, teachers' needs, reflection, teacher change
(1)
EFL teachers, teaching refugees, INSET programs, preparedness, cultural awareness
(1)
EFL TEACHERS' KNOWLEDGE
(1)
EFL TEACHERS' TRAINING
(1)
EFL teachers Καθηγητές αγγλικής γλώσσας
(1)
EFL teaching/learning
(1)
EFL textbooks
(1)
E-learning
(1)
E-learning, Adult learners, Interaction Platform, Educational Technology
(1)
ELECTRONIC STORYBOOK
(1)
ELECTRONIC STORYBOOKS
(1)
ELF
(1)
e-literacies
(1)
e-mail
(1)
Emotional Intelligence
(1)
emotion regulation management
(1)
Emotions
(1)
engagement
(1)
ENGAGEMENT IN/WITH
(1)
English
(1)
English, labour – professional mobility, Europe 2020
(1)
English as a Foreign Language
(1)
English as a Foreign Language (EFL) teachers,
(1)
english as a lingua franca
(1)
English for Specific Purposes
(1)
English language class
(1)
English Language Institutes
(1)
English Language Learning – Εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας
(1)
English language teaching
(2)
English Language Teaching (ELT) – Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας
(1)
English Language Teaching - Διδασκαλία της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας
(1)
English teaching/διδασκαλία αγγλικής
(1)
English-Αγγλικά
(1)
environmental structuring
(1)
EPAL
(1)
E-portolio/ Ατομικός φάκελος δεξιοτήτων
(1)
Erasmus+ European projects, Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus+
(1)
ESP
(3)
ESP, CEF Profiles, Pharmacy Assistants, teaching material
(1)
ESP, syllabus design, tertiary education, legal English, CEF professional profile
(1)
ESP textbook design
(1)
essay
(1)
eTwinning
(1)
EVALUATION
(4)
Evaluation,
(1)
EVALUATION OF READING MATERIALS, STRENGTHS, WEAKNESSES, SUGGESTIONS FOR IMPROVEMENT
(1)
exam classes
(1)
exams
(1)
experiences
(1)
Experiential Learning
(1)
experimentation
(1)
extensive reading, incidental vocabulary acquisition, graded readers, vocabulary learning strategies
(1)
Eκπαιδευση
(1)
facebook
(1)
Facebook closed group
(1)
factors
(1)
factors affecting language learning strategies
(1)
FCA
(1)
feedback
(2)
feedback/ανατροφοδότηση
(1)
Films
(1)
First and second Language Acquisition theories
(1)
FL classroom
(1)
flipped classroom
(1)
Flow Theory
(1)
fluency
(2)
Focus on Form
(1)
Foreign Language
(1)
Foreign language anxiety (FLA),
(1)
foreign language learning
(1)
formative
(1)
foundational literacies
(1)
Fun
(1)
Games, παιχνίδια
(1)
gamification-παιχνιδοποίηση
(1)
Gender
(2)
gender equality
(1)
General English
(1)
general senior high school
(1)
Genre Writing
(1)
genuine speech
(1)
Google Docs
(4)
Grammar
(2)
grammar, games
(1)
Graphic novels
(1)
Greece
(1)
Greek Educational context, Ελληνικό Εκπαιδευτικό Πλαίσιο
(1)
Greek EFL classroom
(1)
Greek EFL learners
(1)
Greek Junior High School
(1)
Higher Education
(1)
higher order thinking
(1)
high order thinking, Υψηλή Κριτική Σκέψη
(1)
High school
(1)
hotel accountants
(1)
HOTEL MANAGEMENT AND CATERING COURSE
(1)
HOU/ΕΑΠ
(1)
ICT
(1)
ICTs
(1)
imagination
(1)
Immersion Teaching Model
(1)
Imo
(1)
impact on learning
(1)
Implementation
(1)
Inclusive Education
(1)
informal professional development
(1)
Information and Communication Technology
(1)
Information and Communication Technology, Τεχνολογία της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας
(1)
Information and Communication Technology (ICT)
(1)
Information literacy, Πληροφοριακός Γραμματισμός
(1)
Information Literacy - Πληροφοριακός Εγραμματισμός
(1)
inquiry-based learning, active learners, characteristics, levels of learning, the IB primary years’ programme, challenges, misconceptions, teaching practice
(1)
inquiry-based learning, teaching practice, public sector, private sector, EFL education, student-based approach
(1)
In-service, EFL teachers
(1)
In-Service Teacher Training
(1)
In service training
(1)
In-service Training
(1)
INSET
(1)
Instrumentality
(1)
Integration
(1)
Integration of ICTs
(2)
Intelligence
(1)
INTENTION
(1)
interactive learning
(1)
Interactive learning, young learners, EFL
(1)
Interactive Whiteboard
(1)
Interactive whiteboards
(1)
Inter-cultural & intra-cultural awareness
(1)
Intercultural Awareness
(3)
Intercultural Communication Competence
(1)
Intercultural Communication Competence, Intercultural Sensitivity, Intercultural teacher/learner/approach
(1)
Intercultural communicative competence
(1)
Intercultural Competence
(1)
Intercultural Education
(1)
Intercultural Education, Communication, Awareness, Competence
(1)
intercultural education/διαπολιτισμική εκπαίδευση
(1)
interculturalism
(1)
Intercultural Sensitivity
(1)
Intercultural Sensitivity Questionnaire
(1)
Intercultural teaching
(2)
Internet
(1)
Internet, Διαδίκτυο
(1)
Interview
(1)
intrinsic motivation
(1)
investigation of needs
(1)
involvement και συμμετοχή
(1)
isolation
(1)
IWB
(1)
Junior High School
(1)
KPG
(1)
KPG EXAMS
(1)
L1
(1)
L1 use
(1)
L1 use in EFL classrooms, mother tongue
(1)
L2
(1)
L2 Motivational Self System, Κίνητρα
(1)
Language
(1)
Language acquisition
(1)
LANGUAGE CHUNKS
(1)
Language Immersion
(1)
Language learning strategies
(1)
Language Skills
(1)
learner attitudes
(2)
Learner autonomy
(1)
Learner autonomy- Αυτονομία του μαθητή
(1)
Learner-centeredness
(1)
LEARNERS' ERRORS
(1)
Learning by Design
(1)
LEARNING DIFFERENCES
(1)
Learning Process
(1)
lifelong learning
(4)
Linguistic development, teacher development, EFL school advisor, in-service teacher training
(1)
listening
(2)
LISTENING COMPREHENSION
(1)
Literature
(1)
Magic Book
(1)
MALL (Mobile Assisted Language Learning)
(1)
Massive Open Online Courses
(1)
MATERIAL DEVELOPMENT
(1)
MATERIAL EVALUATION
(1)
Media literacy
(1)
Media literacy, critical thinking, EFL, project-based learning, digital storytelling, materials development.
(1)
Media literacy, Διαμεσικός Γραμματισμός
(1)
Media Literacy - Μιντιακός Εγγραματισμός
(1)
MEDIATION
(2)
METACOGNITION
(1)
Metacognition, metacognitive strategies, reading comprehension, reading skills, social constructivism, reciprocal teaching, action research
(1)
Metacognitive awareness
(1)
methods
(2)
MI THEORY
(1)
Mixed-method
(1)
Monocultural Educational Environment
(1)
MOOCs Assessment Instrument
(1)
Moodle
(1)
Moodle, blended learning, Learning Management Systems, e-Learning, social constructivism, teacher development
(1)
Moodle, μικτή μάθηση, Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης, ηλεκτρονική μάθηση, κοινωνικο-εποικοδομητισμός, εξέλιξη καθηγητών
(1)
MOTIVATING
(1)
motivation
(17)
MOTIVATION, TEACHER DEVELOPMENT,EFL CONTEXT,PROFESSIONAL DEVELOPMENT
(1)
Multiliteracies
(1)
Multiliteracies, Πολυγραμματισμοί
(1)
Multimedia
(1)
Multiple intelligences
(1)
Multiple Intelligences, differentiated instruction, primary school
(1)
Multiple Intelligence Theory
(1)
multisensory approach
(2)
Museum Guarding
(1)
Needs Analysis
(3)
New Literacies
(6)
New Literacies, Νέες Μορφές Εγγραμματισμού
(1)
New Literacies, Νέοι Γραμματισμοί
(1)
New Literacies - Nέοι Εγγραμματισμοί
(1)
New technologies, Νέες Τεχνολογίες
(1)
Norm-bound approach
(1)
Observation
(1)
Online Community
(1)
ONLINE COMMUNITY OF PRACTICE
(1)
Online Games
(1)
Online Press/ Διαδικτυακός Τύπος
(1)
online professional development
(2)
ONLINE READING STRATEGIES
(1)
Online Resources
(1)
ONLINE STORIES
(1)
Open Educational Resources
(1)
Oracy skills/ Ακουστικές και προφορικές δεξιότητες
(1)
Oμαδική συνθετική εργασία
(1)
Participation
(1)
PBL
(1)
PEAP
(1)
Pedagogical theories
(1)
Pedagogy 2.0
(1)
Peer-evaluation
(1)
peer feedback
(2)
Peer observation
(1)
Performance
(1)
Piloting
(1)
Pluriculturalism
(1)
Plurilingualism
(1)
portfolio
(2)
Preschool teachers
(1)
Pre-service, EFL teachers
(1)
Primary Education
(1)
Primary School
(3)
Prison Education
(1)
Private Language Institutions – Κέντρα Ξένων Γλωσσών
(1)
Private school
(1)
PRIVATE SECTOR
(1)
PROCESS APPROACH
(1)
process writing
(3)
Process writing, Sixth grade, Greek primary school, Young learners
(1)
professional development
(3)
Project-based framework
(1)
project-based learning
(2)
Project- Based Learning
(1)
Project Based Learning (PBL) / ερευνητική εργασία / βιωματική εργασία
(1)
Project work, Ερευνητική εργασία
(1)
Pronounciation
(1)
PUBLIC SECTOR
(1)
Qualitative approach
(1)
Quantitative Method
(1)
Questionnaire
(1)
Questionnaires
(1)
Race
(1)
Reading
(2)
READING COMPREHENSION
(2)
READING SKILL
(1)
Reading Skill,
(1)
reading skills
(5)
Reading skills and strategies-Δεξιότητες και στρατηγικές ανάγνωσης
(1)
reading strategies
(2)
Reading Strategies/ Στρατηγικές Ανάγνωσης
(1)
reflection
(4)
Refugees
(2)
Roma students
(1)
SCENARIOS
(1)
Second Language Acquisition
(1)
Second language teaching
(1)
Self-assessment
(1)
Self-reflection
(1)
self-regulated learning
(3)
Semiotics
(1)
Semi-structured interviews
(1)
Semi-structured interviews/ Ημι-δομημένες συνεντεύξεις
(1)
Senior High School
(1)
Sherlock
(1)
Situation-specific Anxiety
(1)
Skills
(1)
Skype
(1)
Social Anthropology
(1)
Social-constructivist Pedagogy
(1)
Social Networking Sites, Facebook, EFL instruction, teachers’ attitudes
(1)
Socio-constructivism
(1)
Softwares of coursebooks
(1)
Speaking
(1)
speaking skill
(2)
speaking skills
(3)
Speaking και Προφορική δεξιότητα
(1)
Special Educational Needs
(1)
SPECIAL EDUCATORS
(1)
SPSS
(2)
State-school context
(2)
STORIES
(1)
Story-based framework
(1)
Storybird
(1)
Storytelling, Digital Storytelling, Video, Speaking skills, young learners
(1)
strategies
(2)
strategy instruction
(2)
Student-Led Conferences
(1)
Student perceptions
(1)
Students' attitudes
(1)
Students’ attitudes
(1)
Suggestions on approaching teaching materials
(1)
Supplementary Material
(1)
Target Language
(1)
Task-Based Syllabus
(1)
TASK EVALUATION
(1)
TBL, PBL
(1)
Teacher assessment, objections, observation, professional development, questionnaire, interview
(1)
teacher development
(5)
TEACHER DEVELOPMENT AND GROWTH
(1)
teacher education
(5)
Teacher education, teacher training, in-service teacher training, teacher development
(1)
Teacher Efficacy
(1)
TEACHER EVALUATION
(1)
TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT
(1)
TEACHER RESEARCH
(1)
TEACHERS' BELIEFS
(1)
Teachers' perceptions
(1)
Teachers’ attitudes
(1)
Teachers’ attitudes, 21st century skills, New Literacies, Integration of ICTs, Social conventions of Internet, Multiple Intelligences
(1)
Teachers’ attitudes, Web 2.0 integration, Normalisation, 21st century skills, New Literacies, Cultural Pluralism
(1)
Teachers’ reflection
(1)
Teachers’ training
(1)
Teacher training
(2)
Teacher Training and Development programs
(1)
Teaching
(1)
Teaching English as a Foreign Language
(1)
Teaching English as Intercultural Communication
(1)
Teaching English to young learners
(1)
Teaching Methodology
(1)
TEACHING READING AND WRITING
(1)
Teaching Styles - Διδακτικό Στυλ
(1)
TECHNOLOGICAL EQUIPMENT
(1)
Technological Pedagogical Content Knowledge Framework(TPACK)
(1)
technology
(2)
Technology Acceptance Model(TAM)
(1)
TEFL
(1)
TESOL
(1)
Test Anxiety
(1)
Test-taking Strategies
(1)
textbook evaluation
(3)
The British Council
(1)
The ConBat project
(1)
Theory
(1)
Thinking skills
(1)
Think Teen 1 (Advanced)
(1)
Think Teen 1 (για προχωρημένους)
(1)
TL use
(1)
toolkit
(2)
Tourism Studies
(1)
Traditional Assessment
(1)
Traditional literacy, Παραδοσιακός Γραμματισμός
(1)
Traditional Test
(1)
Trait Emotional Intelligence
(1)
Transformative Learning Theory
(1)
Translanguaging
(1)
TV series
(1)
Ubiquitous Learning
(1)
VIBER
(1)
Video Creation
(1)
VIDEO GAMES
(1)
Video Hosting
(1)
Visual Literacy - Οπτικός Εγγραμματισμός
(1)
Vocabulary
(3)
Vocabulary acquisition
(2)
Vocabulary development
(1)
Vocabulary Persistence
(1)
VOCATIONAL EDUCATION
(1)
Vocational High Schools
(1)
Vocational Institutes
(1)
Vocational Training
(1)
Vocational Training and Lifelong Learning Centres
(1)
VOCATIONAL TRAINING INSTITUTES
(1)
VoiceThread
(1)
Web 2.0
(2)
Web 2.0 Applications and Training.
(1)
Web 2.0 Pedagogy
(2)
Web 2.0 technologies
(1)
Web 2.0 tools
(6)
Web 2.0 εργαλεία
(1)
Web 2.0 Εφαρμογές και Εκπαίδευση
(1)
Web 2.0 παιδαγωγική
(1)
Web-blogs
(1)
Webquest
(1)
WEBQUEST, READING SKILL, 5TH GRADE PRIMARY SCHOOL
(1)
WebQuest, writing skills, student attitude, EFL, primary school students
(1)
WebQuest project
(1)
Webquests
(2)
Webquests, stories, collaboration, constructivism, young learners
(1)
WebQuest και ιστοριοεξερεύνηση
(1)
WIKI PLATFORM
(1)
Wikis
(3)
World representations
(1)
writing
(4)
Writing approaches
(1)
Writing-cum-Technology
(1)
Writing materials
(1)
writing skill
(2)
Writing skills
(1)
WRITING TASKS
(1)
Written skill
(1)
Young EFL learners
(1)
Young learners
(6)
Young learners/ Νεαροί μαθητές
(1)
Zone of Proximal Development
(1)
ακουστική δεξιότητα
(2)
Ανάγνωση
(2)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
(4)
Αξιολόγηση
(3)
αυτονομία
(2)
Γραμματική
(2)
γραπτός λόγος
(2)
Δεξιότητες του 21ου αιώνα
(2)
Δια βίου μάθηση
(2)
ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ
(2)
διαφοροποιημένη διδασκαλία
(3)
Διδασκαλία Αγγλικής γλώσσας
(2)
διδασκαλία στρατηγικών
(2)
δυσλεξία
(3)
Εκπαίδευση Ενηλίκων
(3)
Εναλλακτική αξιολόγηση
(4)
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
(2)
επαγγελματική εκπαίδευση
(6)
Ιστοεξερεύνηση
(3)
κίνητρα
(2)
κίνητρο
(5)
Λογισμικό
(2)
μικροί μαθητές
(3)
Νεαροί μαθητές
(2)
νέοι γραμματισμοί
(2)
παρακίνηση
(2)
Παρατήρηση
(2)
Πειραματικές μεθόδους
(3)
στρατηγικές
(3)
στρατηγικές ανάγνωσης
(2)
συνδυαστική διδασκαλία
(4)
συνδυαστική διδασκαλία,
(2)
Συνεργατική Μάθηση
(2)
σχεδιασμός εκπαιδευτικού υλικού
(2)
τεχνολογία
(2)
τεχνολογία και technology
(2)
ΤΠΕ
(2)
Φύλο
(2)
Ψηφιακή Αφήγηση
(2)
Relevance
Ascending date
Descending date
1 - 30 to 1,206 results
Using Google Docs to engage young learners in collaborative writing: a project-based case study, Η χρήση των εγγράφων κειμένου της Google με στόχο την ενασχόληση των νεαρών μαθητών στη συνεργατική μάθηση: Μια μελέτη περίπτωσης βασισμένη σε ερευνητική εργασία
Creator:
Τσατζαλή, Αικατερίνη
Contributor:
Γιαννακοπούλου, Αλεξία, Αλεξίου, Θωμαή
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
Διερευνώντας τη στάση των καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας ως προς τη χρήση της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας στην Ελληνική Εκπαίδευση, Investigating EFL Teachers' Attitudes towards the Use of Educational Technology in Greek Education
Creator:
ΠΑΝΟΥΣΗ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Contributor:
ΒΛΑΧΟΣ, ΚΟΣΜΑΣ, ΖΟΡΜΠΑΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΖΟΡΜΠΑΣ , ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
Teacher and Learner Attitudes and Practices towards L1/TL Use in the Greek EFL Classroom, Οι στάσεις των καθηγητών και των μαθητών ως προς τη χρήση της Γ1 και της ΓΣ στην ξενόλωσση τάξη των Αγγλικών στην Ελλάδα
Creator:
Παπαδημητρίου, Χρυσάνθη
Contributor:
Μανωλοπούλου-Σέργη, Ελένη, Γεράλη-Ρούσσου, Ελένη
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
Integrating a wiki into the writing process approach: A case study of a B2 level classroom in a Greek foreign language school., Ενσωματώνοντας ένα wiki στην προσέγγιση "έμφαση στην διαδικασία παραγωγής γραπτού λόγου": Μελέτη περίπτωσης επιπέδου Β2 σε ένα ΚΞΓ.
Creator:
ΓΩΝΙΑ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Contributor:
ΖΟΡΜΠΑΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΩΡΟΥ, ΑΝΝΑ-ΜΑΡΙΑ
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
The Effectiveness of Padlet on the Development of EFL Learners’ Writing Skills, Η αποτελεσματικότητα του Padlet στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων γραφής των μαθητών
Creator:
Μακρυπόδη, Νικολίνα
Contributor:
Καρατσιώρη , Μαριάνθη, Καρατσιώρη, Μαριάνθη, Αθανασίου, Αλεξάνδρα
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
H Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας σε παιδιά προσφύγων που φοιτούν στο ελληνικό δημοτικό σχολείο: Προβλήματα και δυσκολίες σχετικά με τον γλωσσικό τους εγγραμματισμό, την ικανότητα ανάγνωσης και γραφής, Teaching English to refugee students in the Greek Primary School: Problems and difficulties towards literacy development
Creator:
Δέρβου, Νικολέτα
Contributor:
Σταθοπούλου, Μαρία, Καρασίμος, Αθανάσιος
EKT year:
2018
Language:
Greek
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
L1 and L2 Acquisition and Development at Preschool and First Primary Grade in England and Greece, Απόκτηση Πρώτης και Δεύτερης Γλώσσας και Ανάπτυξη στην Προσχολική Ηλικία και Α' δημοτικού στην Αγγλία και στην Ελλάδα
Creator:
VIKTORIA, MOULINOU
Contributor:
Alexiou, Thomai, Liontou, Trisevgeni
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
Η χρήση Moodle στην εκμάθηση Γενικών Αγγλικών στο πλαίσιο της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Moodling General English Learning in a Secondary Vocational context
Creator:
Kati, Aikaterini
Contributor:
Karras, Ioannis, Stathopoulou, Maria
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
Μάθηση βασισμένη στην έρευνα στο μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας (EFL): Μια συγκριτική μελέτη μεταξύ ενός ιδιωτικού και δύο δημοσίων σχολείων στην Ελλάδα., Inquiry-based learning in English Foreign Language (EFL) schools: A comparative study between a private and two public schools in Greece.
Creator:
Paraschopoulou, Eleni
Contributor:
Gerali, Eleni, Manolopoulou-Sergi, Eleni
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
MALL(Mobile Assisted Language Learning) in enhacing motivation and oracy/literacy of adult learners-a case study, Υποβοηθούμενη από κινητά μέσα εκμάθηση Γλωσσών για την ενίσχυση του κινήτρου και των προφορικών/γραπτών δεξιοτήτων των ενήλικων μαθητών-μελέτη περίπτωσης
Creator:
Τουρούτσικα, Ξανθή
Contributor:
Καραγιάννη , Ευαγγελία, Καρασίμος, Αθανάσιος
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
Εξερευνώντας την διδασκαλία της αναγνωστικής κατανόησης σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσα από τη διαφοροποιημένη διδασκαλία με τη χρήση εργαλείων Web 2.0: Μία μελέτη περίπτωσης, Exploring the teaching of reading to students with special educational needs through differentiated instruction with the aid of Web 2.0 tools: A case study
Creator:
Ρεντζή, Μαρία
Contributor:
Ζαφείρη, Μακρίνα, Αλεξίου, Θωμαή
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
Motivating and enhancing Primary School students by incorporating New Technologies and the Internet in a collaborative learning environment., Η Χρήση των Νέων Τεχνολογιών και του Διαδικτύου ως κίνητρο και παράγοντας ενίσχυσης για τους μαθητές του Δημοτικού.
Creator:
ΦΥΣΚΙΛΗ, ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ
Contributor:
ΓΕΩΡΓΟΥΝΤΖΟΥ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ-ΚΟΛΛΙΑ, ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ- ΑΛΚΗΣΤΗ
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
Developing writing skills and promoting peer-feedback through project-based learning in a young learners’ EFL classroom a case study, Αναπτύσσοντας τις δεξιότητες παραγωγής λόγου και προωθώντας την ετεροαξιολόγηση μέσω των ερευνητικών εργασιών στο μάθημα της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας: μελέτη περίπτωσης
Creator:
Σκαρκαλά Ρουκά, Ευδοκία
Contributor:
Γιαννακοπούλου, Αλεξία, Αναστασιάδου, Αλεξάνδρα
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
Καταγραφή των απόψεων των εκπαιδευτικών της αγγλικής γλώσσας σχετικά με τις επιμορφωτικές τους ανάγκες για τη διδακτική των αγγλικών στην πρώιμη παιδική ηλικία., Recording Teachers’ Opinions on Their Training Concerning Early EFL Teaching
Creator:
ΦΑΡΜΑΚΗ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Contributor:
Αναστασιάδου, Αλεξάνδρα, Αλεξίου, Θωμαή
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
Investigating the effectiveness of Differentiated Instruction in improving the written expression of B1 learners
Creator:
ΜΠΑΤΙΚΑ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Contributor:
ΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΦΑΙΗ, ΑΝΤΩΝΙΟΥ , ΦΑΙΗ, ΚΑΛΦΟΓΛΟΥ , ΧΡΙΣΤΙΝΑ
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
Εφαρμογή της Διαφοροποιημένης Μάθησης στη Διδασκαλία της Παραγωγής Λόγου: Η περίπτωση ενός κέντρου ξένων γλωσσών στην Ελλάδα, Differentiated Instruction in Teaching Speaking: The case of a private language school in Greece
Creator:
ΒΑΣΙΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΝΔΡΙΑΝΑ
Contributor:
ΚΑΡΑΣΙΜΟΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
DESIGNING AN ESP TEXTBOOK FOR THE HOTEL MANAGEMENT AND CATERING COURSE IN PUBLIC AND PRIVATE VOCATIONAL INSTITUTES IN THE REGION OF EPIRUS, ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΓΓΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ "ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ" ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ
Creator:
ΖΑΡΒΑΛΑ, ΙΩΑΝΝΑ
Contributor:
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
Διερευνώντας τις στάσεις και τα πιστεύω των εν ενεργεία καθηγητών αγγλικής γλώσσας, σχετικά με την διδασκαλία του λεξιλογίου, Researching the Attitudes and beliefs of in-service teachers regarding teaching vocabulary.
Creator:
MAMALI, NIKOLETTA
Contributor:
ΓΕΩΡΓΟΥΝΤΖΟΥ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΚΑΡΑΣΙΜΟΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, ΡΟΥΣΣΟΥ-ΓΕΡΑΛΗ, ΕΛΕΝΗ
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
Εφαρμογή του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών στη διδασκαλία των Γενικών Αγγλικών στα ΕΠΑΛ (Implementation of the Curriculum in the teaching of General English in state vocational high schools in Greece), Implementation of the Curriculum in the teaching of General English in state vocational high schools in Greece
Creator:
ΝΤΟΥΛΑΣ ( NTOULAS ), ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ( PANAGIOTIS )
Contributor:
Ζαφείρη ( Zafeiri ), Μακρίνα ( Makrina ), Ζορμπάς ( Zormpas ), Βασίλειος ( Vasileios )
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
Οι πεποιθήσεις των καθηγητών της Αγγλικής γλώσσας στην αποτελεσματικότητα της ανάλυσης των αναγκών των μαθητών για τον σχεδιασμό μαθήματος: εστιάζοντας στον ιδιωτικό τομέα στη Θεσσαλονίκη, EFL teachers’ beliefs on the effectiveness of students’ needs analysis for course design: focusing on the private sector in Thessaloniki
Creator:
ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΟΥ, ΜΑΡΙΝΑ
Contributor:
Ζαφείρη, Μακρίνα, Μαλίτσα, Μαρία
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
Η ανάλυση αναγκών στη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας σε ενήλικες μαθητές, A needs analysis approach to teaching English to adult learners
Creator:
ΚΟΡΔΕΛΑ, ΚΛΑΙΡΗ
Contributor:
Dr. Nicos C. Sifakis, Dr. Dora Chostelidou
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
Investigating teachers’ use of Interactive Whiteboards in the EFL classroom, Ερευνώντας τη χρήση του Διαδραστικού Πίνακα από τους καθηγητές στην αίθουσα διδασκαλίας της Αγγλικής γλώσσας
Creator:
Giantsiou, Margarita
Contributor:
Karagianni, Evangelia
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
A Critical Analysis of an EAP course in a Greek Private Higher Education Institute
Creator:
Papadima, Ourania
Contributor:
Zorbas, Vasilios, Dimakos, Ioannis
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
Evaluating the games of the course book English 6th Grade: Suggestions for games as supplementary materials., Αξιολόγηση των παιχνιδιών του βιβλίου Αγγλικά ΣΤ' Δημοτικού: Προτάσεις για συμπληρωματικό υλικό βασισμένο στο παιχνίδι.
Creator:
ΧΑΤΖΗ, ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑ
Contributor:
Αναστασιάδου, Αλεξάνδρα
EKT year:
2017
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
Προωθώντας την πολυγλωσσική και πολυπολιτισμική επίγνωση των μαθητών: Το εκπαιδευτικό έργο Κονμπατ στο Δημοτικό Σχολείο., Raising students' plurilingual and pluricultural awareness: The Conbat project in primary school.
Creator:
Bekatorou, Savvoula
Contributor:
Athanassiou, Alexandra, Stathopoulou, Maria
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
Motivating Young Learners in the EFL Classroom with Stories through a Learning by Design Approach: a case study
Creator:
Μητροθανάση, Παναγιώτα
Contributor:
ΑΛΕΞΙΟΥ, ΘΩΜΑΗ, ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΛΕΞΙΑ
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
Μέτρηση Απόκτησης Λεξιλογίου σε μαθητές 3ης, 4ης, 5ης & 6ης Δημοτικού στην Ελλάδα, Measuring the Level of Vocabulary Acquisition in the 3rd, 4th, 5th & 6th Grade of a Primary School in Greece
Creator:
Stailou, Dimitra
Contributor:
Alexiou, Thomai, Kofou, Ifigeneia
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
Σχεδιασμός Task-Based Syllabus: διερεύνηση της αποτελεσματικότητας των τρόπων και διεργασιών της συγκεκριμένης μεθόδου στην απόκτηση της Αγγλικής στους ενήλικες., Task-Based Syllabus Design: the impact of products and processes on linguistic retrieval and second language acquisition in adults.
Creator:
Λιβανού, Παναγιώτα
Contributor:
Αθανάσιος, Καρασίμος, Ζορμπάς, Βασίλειος
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
Τα ψηφιακά χαρτοφυλάκια/πορτφόλιο ως μέσο αναστοχαστικής πρακτικής, συνεργασίας και επαγγελματικής εξέλιξης, Digital portfolios as a means of reflective practice, collaboration and professional development
Creator:
Σωτηροπούλου, Σταυρούλα
Contributor:
Κωφού, Ιφιγένεια, Βλάχος, Κοσμάς
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
A COMPARATIVE STUDY IN THE FIFTH GRADE OF A STATE PRIMARY SCHOOL: CONVENTIONAL VERSUS ELECTRONIC STORY-BASED FRAMEWORK., ΜΙΑ ΣΥΓΚΡΙΤΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ ΤΑΞΗ ΕΝΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΙΣΤΟΡΙΩΝ ΜΕ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ
Creator:
ΝΤΑΤΣΗ, ΜΑΡΙΑ
Contributor:
ΚΑΡΑΣΙΜΟΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, ΓΕΡΑΛΗ, ΕΛΕΝΗ
EKT year:
2018
Language:
English
Institution:
Hellenic Open University
Collection :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
RDF
×
×
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το
OpenArchives
.gr
.
Πάρτε μέρος στη σύντομη έρευνα!