Class management and discipline in the 1st elementary grade of a junior high school : how to channel negative classroom behaviour into positive learning

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2007 (EN)
Class management and discipline in the 1st elementary grade of a junior high school : how to channel negative classroom behaviour into positive learning

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ

ΠΕΡΙΛΗΨΗΗ παρούσα εργασία είναι μία πρώτη απόπειρα να παρουσιαστούν και να αναλυθούν τα εμπόδια και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι καθηγητές της Αγγλικής γλώσσας στα δημόσια γυμνάσια στη διαχείριση και πειθάρχηση των νεαρών εφήβων.Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς οι καθηγητές των Αγγλικών φτάνουν στην τάξη με την ελπίδα ότι αυτή τη χρονιά θα συναντήσουν μαθητές με καλή συμπεριφορά, πρόθυμους μέσα στην τάξη και κεφάτους να πάρουν μέρος στη διαδικασία της μάθησης. Αντιθέτως, η πραγματικότητα στην τάξη τους απογοητεύει. Οι εκπαιδευτικοί συνήθως αντιμετωπίζουν τη σύγχυση και την έλλειψη πειθαρχίας, οι οποίες εμποδίζουν την προσπάθειά τους να διδάξουν τους μαθητές αλλά και την προσπάθεια των μαθητών να συμμετάσχουν στο μάθημα και να μάθουν.Το πλαίσιο μέσα στο οποίο τα Αγγλικά διδάσκονται στα δημόσια σχολεία, συντελεί στην αδιαφορία και την έλλειψη παρώθησης και πειθαρχίας. Ο μεγάλος αριθμός μαθητών μέσα στην τάξη, τα μη παραγωγικά προγράμματα σπουδών, τα οποία δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών, το άγχος, η ανησυχία ή η πλήξη και η τεμπελιά που παρουσιάζουν οι μαθητές μεικτών ικανοτήτων, η προκατάληψη που καλλιεργείται και διατηρείται προς τη διδασκαλία της γλώσσας στο σχολείο, κάνουν τις τάξεις των Αγγλικών ένα απαιτητικό αλλά και γεμάτο προκλήσεις  περιβάλλον για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Οι μαθητές των γυμνασίων φέρνουν, επίσης, μέσα στην τάξη οικογενειακά προβλήματα, μαθησιακές δυσκολίες, αλλά πιο πολύ την ανησυχία και τη νευρικότητα της εφηβείας. Για να ανταπεξέλθουν οι εκπαιδευτικοί και επιπλέον να εκπληρώσουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο αντί να διατηρούν ή να ανέχονται την έλλειψη πειθαρχίας, χρειάζεται να μάθουν πώς να ελέγχουν, να ρυθμίζουν και να περιορίζουν τις αρνητικές και αντιπαραγωγικές καταστάσεις. Μια άτυπη έρευνα μικρής κλίμακας με τη μορφή ανάλυσης και αξιολόγησης ερωτηματολογίου, επαλήθευσε την άποψη της καθηγήτριας σχετικά με την έλλειψη πειθαρχίας στο σχολείο. Μέσω μιας εκτενούς βιβλιογραφικής ανασκόπησης στις θεωρίες της αύξησης κινήτρων και πειθαρχικού ελέγχου, προτείνονται μια σειρά από στρατηγικές, οι οποίες θα μπορούσαν να εφαρμοστούν σε μία τάξη Αγγλικών, έτσι ώστε να περιοριστούν τα στοιχεία εκείνα που συντηρούν την έλλειψη πειθαρχίας. Οι στρατηγικές αυτές εφαρμόζονται στην τρέχουσα τάξη και αξιολογείται ο αντίκτυπός τους.Προβλήματα πειθαρχίας παρουσιάζονται σε κάθε τάξη. Το αν τα προβλήματα αυτά θα κλιμακωθούν, εξαρτάται από την ικανότητα του εκπαιδευτικού να χρησιμοποιήσει μέτρα πρόληψης, να θέσει με αποτελεσματικό τρόπο όρια στη συμπεριφορά του μαθητή, εφαρμόζοντας κατάλληλες στρατηγικές πειθαρχίας όταν οι μαθητές ξεπερνούν αυτά τα όρια. Η πρόληψη είναι το κλειδί για ένα επιτυχημένο σχέδιο πειθαρχίας.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

2007
2013-12-16T10:03:35Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)