The motivational power of games : retrospect and prospect in an advanced third grade junior high school class

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2007 (EN)
The motivational power of games : retrospect and prospect in an advanced third grade junior high school class

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ

ΠΕΡΙΛΗΨΗΗ διδασκαλία και η εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας σε ένα δημόσιο Γυμνάσιο είναι μια απαιτητική και σε ορισμένες περιπτώσεις απογοητευτική διαδικασία, γεμάτη θριάμβους και αγώνες, ιδιαίτερα όταν απευθυνόμαστε σε τμήματα προχωρημένων εφήβων μαθητών στην τρίτη τάξη. Οι τελευταίοι συχνά αντιδρούν στη μονοτονία των τετριμμένων διδακτικών μέσων και μεθόδων με απάθεια, απροθυμία και έλλειψη κινήτρων. Η παρούσα μελέτη επιχειρεί να διερευνήσει τη δυνατότητα διοχέτευσης της αρνητικής ενέργειας των προχωρημένων μαθητών σε ένα εποικοδομητικό σκοπό αντιμετωπίζοντας την αδιαφορία και την επιφυλακτική τους συμπεριφορά μέσω της χρήσης παιχνιδιών. Τα παιχνίδια δεν παρουσιάζονται ως ένα καινοφανές διδακτικό μέσο. Οι καθηγητές τα χρησιμοποιούν για χρόνια ως συμπληρωματικές δραστηριότητες ή σαν ένα διάλειμμα από τη ρουτίνα της δουλειάς στη τάξη, συχνά όμως παραβλέπουν την παιδαγωγική τους αξία και την αποτελεσματικότητά τους στο να εξάπτουν το ενδιαφέρον και να διεγείρουν τους εφήβους. Οι τελευταίοι είναι απρόβλεπτοι και αποθαρρύνονται εύκολα, είναι ασταθείς και συχνά νωθροί, είναι δύσκολοι να τους ελέγξεις και να τους εμπνεύσεις.Μετά την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας για τα κίνητρα και της θεωρίας για την εφαρμογή των παιχνιδιών, η παρούσα καθηγήτρια προσάρμοσε έναν αριθμό παιχνιδιών σε  ένα τμήμα προχωρημένων εφήβων μαθητών στην Τρίτη τάξη ενός δημόσιου Γυμνασίου και αξιολόγησε τον αντίκτυπό τους, την επιρροή τους. Τα παιχνίδια επιλέχθηκαν ώστε να αναπτύσσουν και να εξασκούν στρατηγικές εκμάθησης, γλωσσικές λειτουργίες και δεξιότητες, προσφέροντας επιπλέον πραγματικές ευκαιρίες επικοινωνίας στους μαθητές καθώς χρησιμοποιούν λόγο που έχει σημασία και είναι χρήσιμος μέσα σε ένα πραγματικό περιβάλλον.Τα παιχνίδια αποδείχτηκαν ανεκτίμητα ως υποκινητές. Καλλιέργησαν τη συμμετοχή ολόκληρης της τάξης επιτρέποντας στους μαθητές να πειραματίζονται, να ανακαλύπτουν και ν' αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον χωρίς να περιορίζονται από τους συνηθισμένους κανόνες μιας τάξης ξένων γλωσσών. Προσέφεραν στους προχωρημένους μαθητές, οι οποίοι χρειάζονται περισσότερο από κάθε άλλο μαθητή εναλλαγή και διέξοδο από τις συνηθισμένες δραστηριότητες μιας τάξης, την αίσθηση πρωτοβουλίας και ελεύθερης επιλογής. Τα παιχνίδια επέτρεψαν στους μαθητές να ανακαλύψουν – μακριά από τη συνηθισμένη προσήλωση στο γλωσσικό τυπικό και στην εξεταστική επιτυχία - μια διαφορετική πλευρά της Αγγλικής γλώσσας ως ενός συνεχώς εξελισσόμενου εναλλακτικού μέσου επικοινωνίας και έκφρασης.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

2007
2013-12-16T10:03:36Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)