Vocabulary teaching and learning in a young teenager's class by means of graded readers

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2008 (EN)
Vocabulary teaching and learning in a young teenager's class by means of graded readers

Zichnali, Maria

Η παρούσα διπλωματική διατριβή έχει ως στόχο να παρουσιάσει πως η απόκτηση γνώσεων λεξιλoγίου για σπουδαστές της Αγγλικής, ως ξένης γλώσσας, μπορεί να διευκολυνθεί μέσω της διαδικασίας της ανάγνωσης ενός κειμένου το οποίο είναι εκτός του αναγνωστικού βιβλίου. Ειδικότερα, αυτή η εργασία προτείνει έναν εναλλακτικό τρόπο να εμπλουτίσουν οι σπουδαστές το λεξιλογικό τους πλούτο μέσω της ανάγνωσης ενός προσαρμοσμένου μυθιστορήματος και ενώ αυτοί προσπαθούν να μαντέψουν τι σημαίνουν οι νέες λέξεις, που συναντούν μέσα στο κείμενο, με τη βοήθεια των συμφραζομένων. Στο πρώτο μέρος αυτής της διπλωματικής εργασίας, περιλαμβάνεται το θεωρητικό υπόβαθρο πάνω στο οποίο στηρίχτηκε το πείραμα που θα ακολουθήσει. Ο ορισμός της συμπωματικής μάθησης και αρκετές μελέτες οι οποίες περιγράφουν τη διαδικασία της συμπωματικής μάθησης κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης είναι μερικά από τα θέματα που θα σχολιαστούν. Θα συγκρίνουμε και θα αντιπαραθέσουμε τη συμπωματική μάθηση με τη σκόπιμη μάθηση, την επεξηγηματική με τη σιωπηρή μάθηση, καθώς επίσης θα παραθέσουμε και τις απόψεις των διαφόρων ερευνητών σε σχέση με αυτά τα ζητήματα. Ωστόσο, κι άλλα θέματα σχετικά με την απόκτηση λεξιλογίου θα εξεταστούν, όπως για παράδειγμα οι στρατηγικές μάθησης που χρησιμοποιούν οι σπουδαστές κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, πόσο συχνά θα πρέπει ο μαθητής να «εκτίθεται» σε μία λέξη προκειμένου να την απομνημονεύσει και να είναι ικανός να την ανακαλέσει όποτε Η παρούσα διπλωματική διατριβή έχει ως στόχο να παρουσιάσει πως η απόκτηση γνώσεων λεξιλoγίου για σπουδαστές της Αγγλικής, ως ξένης γλώσσας, μπορεί να διευκολυνθεί μέσω της διαδικασίας της ανάγνωσης ενός κειμένου το οποίο είναι εκτός του αναγνωστικού βιβλίου. Ειδικότερα, αυτή η εργασία προτείνει έναν εναλλακτικό τρόπο να εμπλουτίσουν οι σπουδαστές το λεξιλογικό τους πλούτο μέσω της ανάγνωσης ενός προσαρμοσμένου μυθιστορήματος και ενώ αυτοί προσπαθούν να μαντέψουν τι σημαίνουν οι νέες λέξεις, που συναντούν μέσα στο κείμενο, με τη βοήθεια των συμφραζομένων. Στο πρώτο μέρος αυτής της διπλωματικής εργασίας, περιλαμβάνεται το θεωρητικό υπόβαθρο πάνω στο οποίο στηρίχτηκε το πείραμα που θα ακολουθήσει. Ο ορισμός της συμπωματικής μάθησης και αρκετές μελέτες οι οποίες περιγράφουν τη διαδικασία της συμπωματικής μάθησης κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης είναι μερικά από τα θέματα που θα σχολιαστούν. Θα συγκρίνουμε και θα αντιπαραθέσουμε τη συμπωματική μάθηση με τη σκόπιμη μάθηση, την επεξηγηματική με τη σιωπηρή μάθηση, καθώς επίσης θα παραθέσουμε και τις απόψεις των διαφόρων ερευνητών σε σχέση με αυτά τα ζητήματα. Ωστόσο, κι άλλα θέματα σχετικά με την απόκτηση λεξιλογίου θα εξεταστούν, όπως για παράδειγμα οι στρατηγικές μάθησης που χρησιμοποιούν οι σπουδαστές κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, πόσο συχνά θα πρέπει ο μαθητής να «εκτίθεται» σε μία λέξη προκειμένου να την απομνημονεύσει και να είναι ικανός να την ανακαλέσει όποτε χρειαστεί και τέλος, τι ακριβώς εννοούμε όταν ισχυριζόμαστε ότι ένας σπουδαστής γνωρίζει μία λέξη. Σχετικές έρευνες και πειράματα, που έχουν διεξαχθεί με θέμα τη συμπωματική μάθηση, επίσης συμπεριλαμβάνονται σε αυτή την εργασία. Επιπλέον, η εκτεταμένη ανάγνωση κειμένων που είναι εκτός σχολικών βιβλίων θα επεξηγηθεί και θα συσχετισθεί με τη συμπωματική απόκτηση λεξιλογίου. Μελέτες που υποστηρίζουν την ανάγνωση αυτή αλλά ακόμα και προβλήματα που σχετίζονται με αυτή θα αναλυθούν. Θα εξετάσουμε τι ακριβώς είναι τα προσαρμοσμένα αναγνωστικά βιβλία καθώς και αν αυτά μπορούν να αποτελέσουν βοηθητικά εργαλεία για την ανάπτυξη του λεξιλογίου των σπουδαστών. Βασιζόμενοι στις διάφορες ερευνητικές θεωρίες και μεθόδους, που παρουσιάστηκαν νωρίτερα, θα παρουσιάσουμε ένα πείραμα που πραγματοποιήθηκε στη τρίτη τάξη ενός δημοσίου γυμνασίου. Ο σκοπός αυτού του πειράματος είναι να διαπιστωθεί κατά πόσο η συμπωματική μάθηση μπορεί να λάβει χώρα μέσω της εκτεταμένης ανάγνωσης κειμένων και εάν οι σπουδαστές μπορούν να επωφεληθούν από αυτή τη διαδικασία. Το πείραμα θα παρουσιαστεί με κάθε λεπτομέρεια καθώς επίσης και το αναγνωστικό υλικό και τα τεστ που έπρεπε να συμπληρωθούν από τους μαθητές. Τέλος, η όλη διαδικασία θα εκτιμηθεί και θα αξιολογηθεί. Τα αποτελέσματα της δοκιμασίας αυτής, τα ποσοστά κέρδους όσον αφορά τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου των μαθητών καθώς και οι πιθανές ελλείψεις και τα αδύνατα σημεία της έρευνας αυτής θα αποτελέσουν Mary Zichnali, 12608, Dissertation, July 2008 9 τα σημαντικότερα θέματα του τελευταίου τμήματος αυτής της εργασίας. Ο στόχος του τελευταίου αυτού κεφαλαίου της αξιολόγησης είναι να προκύψουν τα απαραίτητα συμπεράσματα. Θα ήταν ενδεδειγμένο να χρησιμοποιηθεί η εκτεταμένη ανάγνωση κειμένων σε συνδυασμό, ίσως, με λεξιλογικές ασκήσεις στο χώρο της εκμάθησης της ξένης γλώσσας προκειμένου να εμπλουτιστεί το λεξιλόγιο των σπουδαστών; Αυτό είναι ένα κύριο ερώτημα προς απάντηση.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

2008-08-27
2013-12-16T10:09:45Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)