Taking into account the students' needs in EFL coursebook adaptation in the sixth grade of greek primary state school [Cd-rom] : [Διπλωματική διατριβή]

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2008 (EN)
Taking into account the students' needs in EFL coursebook adaptation in the sixth grade of greek primary state school [Cd-rom] : [Διπλωματική διατριβή]

ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΚΟΝΔΥΛΗ

Η παρούσα διατριβή ερευνά το ζήτημα της προσαρμογής-τροποποίησης των σχολικών εγχειριδίων εστιάζοντας στο εγχειρίδιο πουχρησιμοποιείται στην έκτη τάξη του Ελληνικού Δημόσιου ΔημοτικούΣχολείου, το FUNWAY ΙΙΙ. Είναι βασισμένη σε μια μικρής κλίμακαςέρευνα που πραγματοποιήθηκε σε Δημόσια Δημοτικά Σχολεία στην περιοχήτου Αγρινίου και του Μεσολογγίου στην Αιτωλοακαρνανία. Με σκοπό τηδιερεύνηση των τροποποιήσεων που πραγματοποιούν οι καθηγητές στοβιβλίο, αναπτύχθηκε ένα ερωτηματολόγιο και διανεμήθηκε στουςδασκάλους που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο εγχειρίδιο. Τααποτελέσματα που προέκυψαν, αναλύθηκαν και συζητήθηκαν προκειμένουνα ανακαλυφθεί εάν οι δάσκαλοι της 6ης τάξης του Δημοτικού Σχολείουπροσαρμόζουν το υλικό που χρησιμοποιούν, τι είδους προσαρμογές-αλλαγέςπραγματοποιούν και γιατί καθώς επίσης ώστε να ανακαλυφθεί αν οι ανάγκεςτων μαθητών λαμβάνονται υπόψη. Προκειμένου να επαληθευθούν τααποτελέσματα της έρευνας έχουμε ακολουθήσει τα εξής βήματα : Καταρχήνπροχωρήσαμε στην ανάλυση των αναγκών των μαθητών μιαςσυγκεκριμένης τάξης (χρησιμοποιώντας το ερωτηματολόγιο των μαθητών )και σε μια σύγκριση μεταξύ των πραγματικών αναγκών των μαθητών (όπωςπροκύπτουν από το ερωτηματολόγιο που διανεμήθηκε στους μαθητές ) καιτων πρακτικών των δασκάλων (όπως προκύπτουν από το ερωτηματολόγιοτων δασκάλων). Επίσης λάβαμε υπόψη τα αποτελέσματα μιας ακόμα έρευναςπου έγινε, με τη βοήθεια άτυπων συνεντεύξεων υπό τη μορφή ελεύθερηςσυζήτησης, κατά τη διάρκεια μιας συγκέντρωσης που οργανώθηκε και στηνοποία παραβρεθήκαν μερικοί από τους καθηγητές που απάντησαν σταερωτηματολόγια, προκειμένου να ελέγξουμε εάν οι απόψεις και οιπρακτικές των δασκάλων όσον αφορά την τροποποίηση - προσαρμογή τουσχολικού εγχειριδίου συμβαδίζουν με τις ανάγκες των μαθητών τους, όπωςαυτοί το αντιλαμβάνονται.Τα κύρια συμπεράσματα που προέκυψαν, σχετικά με τιςπροσαρμογές-αλλαγές που οι καθηγητές συνήθως πραγματοποιούν,ποικίλλουν και έχουν να κάνουν με παραλείψεις δραστηριοτήτων,προσθήκες στο εγχειρίδιο με δραστηριότητες λεξιλογίου, γραμματικής καιασκήσεις πρακτικής και εφαρμογής της γλώσσας, ενώ οι τροποποιήσεις πουπραγματοποιούνται κυμαίνονται από την αλλαγή της ακολουθίας τωνδραστηριοτήτων που παρουσιάζονται στα κεφάλαια του βιβλίου καθώς καιτων δραστηριοτήτων που εξασκούν τις τέσσερις δεξιότητες.Η σημασία μιας τέτοιας προσπάθειας είναι ότι παρουσιάζει τηνανάγκη για διαρκείς αλλαγές και τροποποιήσεις στο σχολικό εγχειρίδιο έτσιώστε αυτό να εξατομικεύεται και υπηρετεί τις στόχους της μαθησιακήςδιαδικασίας καθώς και τις ανάγκες των μαθητών και αναμένεται για νασυμβάλει α) στη συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας του ναπραγματοποιούνται τέτοιου είδους τροποποιήσεις και β) στην πρότασηεναλλακτικών ιδεών θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν σε σχέση με τοσχολικό εγχειρίδιο.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

2013-12-16T10:10:10Z
2008-08-27


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)