Direct instruction of metacognitive strategies and its contribution to developing reading comprehension [Cd-rom] : a case study: [Διπλωματική διατριβή]

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2008 (EN)
Direct instruction of metacognitive strategies and its contribution to developing reading comprehension [Cd-rom] : a case study: [Διπλωματική διατριβή]

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΙΔΗ ΜΑΡΙΑ

Η ανάγνωση στην Αγγλική γλώσσα ως ξένη γλώσσα είναι μια σκόπιμη δραστηριότηταμε στόχο την οικοδόμηση νοήματος από γραπτά κείμενα. Από αυτή την σκοπιά, ηανάγνωση περιλαμβάνει πλευρές γνωστικότητας όπως την εξαγωγή συμπερασμάτων καιτην μεταφορά προγενέστερης γνώσης στην εργασία της ανάγνωσης. Επίσης, η στρατηγικήανάγνωση απαιτεί σχεδιασμό, παρακολούθηση και αξιολόγηση της κατανόησης τουκειμένου από τον αναγνώστη έτσι ώστε οι σκοποί και οι στόχοι της ανάγνωσης ναεπιτυγχάνονται. Συνεπώς, η μεταγνωστική λειτουργία, η οποία αναφέρεται στο νασκέφτεται κανείς για την σκέψη του, είναι ουσιώδης συνιστώσα της ανάγνωσης. Είναι,επίσης, ένας από τους πιο σημαντικούς ρόλους που έχουν οι καθηγητές καθώς μαθητέςπου έχουν διδαχθεί την μεταγνωστική λειτουργία είναι πιο αποτελεσματικοί αναγνώστεςαπό αυτούς που δεν την έχουν διδαχθεί.Ωστόσο, η εκπαίδευση των μαθητών στην μεταγνωστική λειτουργία δεν είναι τακτικήκαι συνήθης πλευρά της διδασκαλίας στο ελληνικό πλαίσιο διδασκαλίας των Αγγλικών. Ηεμπειρία μας δείχνει ότι υπάρχουν διάφοροι λόγοι για αυτή την κατάσταση όπως ηέλλειψη εκπαίδευσης των καθηγητών στην διδασκαλία της μεταγνωστικής λειτουργίας ή ηαφοσίωσή τους στην ολοκλήρωση του προγράμματος σπουδών χωρίς νασυμπεριλαμβάνουν την διδασκαλία της μεταγνωστικής λειτουργίας. Επιπλέον, έχουμεσυναντήσει μαθητές που αποτυγχάνουν να αναπτύξουν την κατανόηση κειμένου επειδήδεν έχουν εκπαιδευθεί στην μεταγνωστική λειτουργία.Επειδή, όπως δηλώθηκε προηγουμένως, η μεταγνωστική λειτουργία είναι σημαντικήώστε να γίνουν οι μαθητές αποτελεσματικοί αναγνώστες, η παρούσα μελέτη διερευνείκατά πόσο η διδασκαλία μεταγνωστικών στρατηγικών συμβάλει στο να βελτιωθούν οιμαθητές στην κατανόηση γραπτού κειμένου στην Αγγλική γλώσσα. Πρώτον, υπάρχει ηανασκόπηση των πιο σημαντικών ζητημάτων σχετικά με τις διαδικασίες ανάγνωσης, τηνκατανόηση κειμένου, την θεωρία του Σχήματος και τις στρατηγικές που χρησιμοποιούνταιγια την κατανόηση γραπτού κειμένου καθώς και των γνωστικών και μεταγνωστικώνστρατηγικών και πώς η διδασκαλία τους μπορεί να επιτευχθεί στην τάξη. Επιπλέον, ησυζήτηση επικεντρώνεται στη έρευνα που διεξήχθη σε δημόσιο Γυμνάσιο στην Κρήτη.Συγκεκριμένα, αναλύονται η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε και η αξιολόγηση τωναποτελεσμάτων της έρευνας. Τέλος, γίνεται αναφορά στα συμπεράσματα και στουςπεριορισμούς της έρευνας καθώς και στις επιπτώσεις των αποτελεσμάτων της στηνβελτίωση της κατανόησης κειμένων

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Greek
English

2013-12-16T10:10:42Z
2008-08-27


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)