Testen der Horfertigkeit im Unterricht Deutsch als Fremdsprache am Beispiel der Prufungsphase ''Horverstehen'' des Griechischen Staatszertifikats-Deutsch auf dem B2-Niveau = Αξιολόγηση της δεξιότητας κατανόησης προφορικού λόγου στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας στο παράδειγμα της επιμέρους εξέτασης ''κατανόηση προφορικού λόγου'' του Ελληνικού Πιστοποιητικού γλωσσομάθειας στο επίπεδο Β2

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)

Testen der Horfertigkeit im Unterricht Deutsch als Fremdsprache am Beispiel der Prufungsphase ''Horverstehen'' des Griechischen Staatszertifikats-Deutsch auf dem B2-Niveau = Αξιολόγηση της δεξιότητας κατανόησης προφορικού λόγου στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας στο παράδειγμα της επιμέρους εξέτασης ''κατανόηση προφορικού λόγου'' του Ελληνικού Πιστοποιητικού γλωσσομάθειας στο επίπεδο Β2

ΚΟΥΣΟΥΛΟΥ-ΚΑΡΥΣΤΙΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

ΠερίληψηΣ' αυτή την διπλωματική εργασία ερευνάται η τρίτη φάση “Ακουστική κατανόηση” του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας στο επίπεδο Β2 του Νοεμβρίου 2005 σχετικά με την γλωσσική αξιολόγηση.Στόχος είναι η αξιολόγηση της εξέτασης συνολικά και κυρίως της εξέτασης της ακουστικής ικανότητας της τρίτης φάσης με τη βοήθεια μιας δειγματοληπτικής έρευνας και μιας στατιστικής ανάλυσης όσον αφορά την ποιότητά της.Η συνολική διπλωματική εργασία χωρίζεται σε ένα θεωρητικό και ένα πρακτικό τμήμα. Μετά από μια παρουσίαση των θεμελιωδών ψυχογλωσσολογικών αρχών της ακουστικής ικανότητας περιγράφονται στο πρώτο κεφάλαιο οι προϋποθέσεις και τα κριτήρια, σύμφωνα με τα οποία επιλέγονται και παρουσιάζονται ακουστικά κείμενα, ο τρόπος πρόσληψης ακουστικών πληροφοριών, το είδος ασκήσεων που χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο της ακουστικής ικανότητας καθώς και η θέση που καταλαμβάνουν σε μία εξέταση.Ακολούθως παρουσιάζονται και περιγράφονται τα μοντέλα εξέτασης ξενόγλωσσων ικανοτήτων και δεξιοτήτων, δηλ. το μοντέλο των Bachmann/Palmer και το μοντέλο του Ευρωπαϊκού συμβουλίου, η θεωρία των τεστ, πάνω στη οποία βασίζονται οι εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, αλλά και οι διάφοροι τύποι των γλωσσικών τεστ.Στη συνέχεια παρουσιάζονται και περιγράφονται τα κριτήρια ποιότητας (Gütekriterien) που πρέπει να πληροί κάθε εξέταση, αλλά και οι διάφοροι τρόποι βαθμολόγησης.Το δεύτερο τμήμα της διπλωματικής εργασίας ερευνά εάν και κατά πόσον η εξέταση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας στο επίπεδο Β2 του Νοεμβρίου 2005 συμφωνεί με τις προϋποθέσεις και τα προαναφερθέντα θεωρητικά κριτήρια.Αρχικά περιγράφεται η συνολική εξέταση του επιπέδου Β2 και καθορίζεται η βαρύτητα (Gewichtung) της κάθε φάσης της εξέτασης σε σχέση με τη συνολική εξέταση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και παράλληλα καθορίζεται ο τύπος του γλωσσικού τέστ της συνολικής εξέτασης.Στο τελευταίο τμήμα της διπλωματικής εργασίας επιχειρείται μία στατιστική ανάλυση για να διαπιστωθεί ο βαθμός της αξιοπιστίας (Reliabilität) της τρίτης φάσης της εξέτασης καθώς και ο βαθμός δυσκολίας των ασκήσεων. Συμπερασματικά διαπιστώνεται ότι θα πρέπει να αυξηθεί ο βαθμός δυσκολίας των ακουστικών κειμένων και κυρίως των ασκήσεων για να αντιστοιχεί αυτή η φάση της εξέτασης με το επίπεδο Β2 του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς (Gemeinsamer Europäischer Referenzrahmen).

Διπλωματική εργασία


Γερμανική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα

2007
2013-12-16T10:40:26Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.