Leistungsmessung in Deutsch als Fremdsprache : eine vergleichende Untersuchung zweier Bewertungssysteme zum Testen der Schreibkompetenz auf dem B1-Niveau = Αξιολόγηση στη Γερμανική ως ξένη γλώσσα : συγκριτική έρευνα δύο συστημάτων αξιολόγησης για την πιστοποίηση της ικανότητας παραγωγής γραπτού λόγου στο επίπεδο γλωσσομάθειας Β1

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2007 (EN)
Leistungsmessung in Deutsch als Fremdsprache : eine vergleichende Untersuchung zweier Bewertungssysteme zum Testen der Schreibkompetenz auf dem B1-Niveau = Αξιολόγηση στη Γερμανική ως ξένη γλώσσα : συγκριτική έρευνα δύο συστημάτων αξιολόγησης για την πιστοποίηση της ικανότητας παραγωγής γραπτού λόγου στο επίπεδο γλωσσομάθειας Β1

EKATERINI FAKA

ΠερίληψηΟ όρος αξιολόγηση για την πιστοποίηση γλωσσομάθειας σημαίνει εξέταση και μέτρηση γλωσσικών δεξιοτήτων. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μία συγκριτική έρευνα δύο διαφορετικών εξετάσεων που διεξάγονται στην Ελλάδα για την πιστοποίηση της Γερμανικής ως ξένη γλώσσα και των αντίστοιχων συστημάτων αξιολόγησης για την πιστοποίηση της ικανότητας παραγωγής γραπτού λόγου στο επίπεδο γλωσσομάθειας Β1. Στόχος της εργασίας είναι να αποδείξω σε ποια αποτελέσματα οδηγούν διαφορετικά συστήματα και κριτήρια αξιολόγησης και να κρίνω ποιο σύστημα είναι επιεικέστερο, επιτυχέστερο, ευκολότερο, αντικειμενικότερο και οικονομικότερο.Τόσο οι εξετάσεις του Goethe-Institut όσο και του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ΚΠγ) ελέγχουν την ικανότητα της επικοινωνιακής δραστηριότητας του υποψηφίου. Η κατανομή όμως της βαθμολογίας στην ενότητα «παραγωγή γραπτού λόγου» καθώς επίσης και το σύστημα αξιολόγησης είναι διαφορετικά. Όλοι αυτοί οι σημαντικοί παράγοντες μίας εξέτασης αναλύονται στην παρούσα εργασία. Η συγκριτική έρευνα του αναλυτικού συστήματος του Goethe-Institut με το μικτό σύστημα του ΚΠγ θα πραγματοποιηθεί σε 31 κείμενα που έγραψαν αντίστοιχοι μαθητές σε μορφή εξέτασης για τις ανάγκες της εργασίας. Τα 31 κείμενα βαθμολογήθηκαν από τρεις διαφορετικούς βαθμολογητές και με τα δύο συστήματα αξιολόγησης. Οι τρεις διαφορετικές βαθμολογίες θα συγκριθούν και θα κριθούν τα αποτελέσματα.Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι διαφορετικά συστήματα αξιολόγησης δεν οδηγούν έναν βαθμολογητή οπωσδήποτε σε διαφορετικά αποτελέσματα. Σημαντικές διαφορές παρουσιάζονται κυρίως μεταξύ των διαφόρων βαθμολογητών. Αυτό μπορεί να οφείλεται στη διαφορετική άποψη που έχει ο καθένας σχετικά με το τι  είναι λάθος ή παράλειψη, ή στη διαφορετική ερμηνεία των κριτηρίων αξιολόγησης, ή ακόμα στην ελλιπή εκπαίδευση των βαθμολογητών όσον αφορά στις εξετάσεις αποκλίνουσας παραγωγής λόγου, τα οποία σαν θέματα ελεύθερης παραγωγής λόγου είναι δύσκολο να αξιολογηθούν αντικειμενικά. Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας καταλήγω ωστόσο στο συμπέρασμα ότι η αξιολόγηση με το αναλυτικό σύστημα είναι για μη εκπαιδευμένους βαθμολογητές πιο εύκολη και συνεπώς πιο γρήγορη και οικονομικότερη, ενώ με το μικτό σύστημα είναι επιεικέστερη και επομένως οδηγεί σε καλύτερα αποτελέσματα.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

German
Greek

2007
2013-12-16T10:42:13Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)