«Oι αποφασιστικές αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων κατά την επιλογή του διευθυντή της σχολικής μονάδας: H περίπτωση των σχολικών μονάδων της Β΄ Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας»

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
«The decision making responsibilities of the teachers of a school in the selection process for the school principal: The case of the school units of the Second Division of Secondary Education in Athens»
«Oι αποφασιστικές αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων κατά την επιλογή του διευθυντή της σχολικής μονάδας: H περίπτωση των σχολικών μονάδων της Β΄ Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας»

Μαυρομάτης, Κωνσταντίνος

Αργυροπούλου , Ελευθερία
Καραφύλλης , Αθανάσιος

Περιέχει : πίνακες, σχήματα και διαγράμματα
The objective of the present research was to investigate the views of teachers who work in the schools of the 2nd Directorate of Secondary Education of Athens, on their decision making responsibilities in the selection process for the school principal. The sample group of this research consisted of 16 teachers from 10 different schools in this region. A qualitative approach has been chosen in the present research for the better and in-depth investigation of the central phenomenon. Individual semi-structured interviews were conducted for the research process and the data were processed using the thematic analysis method in inductive form. The analysis of the findings has shown that the ability of the teachers of a school to evaluate the candidate principals is directly related to and influenced by the school of their origin. The participation of the teachers of the school unit in the selection process may potentially be influenced by parameters such as the candidature, the special conditions of each school unit, and the selection process itself, while previous experience in administrative positions of responsibility is not considered as mandatory. Teachers are largely aware of the co-responsibility they shoulder for the smooth running of the school by taking part in the selection of the principal. It will be beneficial for the research findings to be used by those involved with the educational community so as to contribute as much as possible to the formation of a stable and reliable framework for the selection process of school unit principals.
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στη Β΄ Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας, σχετικά με τις αποφασιστικές αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων, για την επιλογή των διευθυντών σχολικών μονάδων. Το δείγμα αποτέλεσαν 16 εκπαιδευτικοί, από 10 διαφορετικά σχολεία της περιοχής. Για την καλύτερη και σε βάθος διερεύνηση του κεντρικού φαινομένου επιλέχθηκε η ποιοτική μέθοδος προσέγγισης. Για τη διαδικασία της έρευνας διενεργήθηκαν ατομικές ημι-δομημένες συνεντεύξεις και η επεξεργασία των δεδομένων διεξήχθη με τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης με επαγωγική μορφή. Από την ανάλυση των ευρημάτων ανεδείχθη ότι η δυνατότητα αποτίμησης των υποψηφίων διευθυντών από τον σύλλογο διδασκόντων συναρτάται με το σχολείο προέλευσης τους. Παράμετροι που επενεργούν στη συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων κατά την επιλογή διευθυντή, μπορούν να θεωρηθούν η εκδήλωση υποψηφιότητας, η ιδιαιτερότητα της σχολικής μονάδας και η διαδικασία επιλογής, ενώ η προηγούμενη διοικητική εμπειρία σε θέσεις ευθύνης δε θεωρείται προαπαιτούμενη. Οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται σε μεγάλο βαθμό τη συνευθύνη που επωμίζονται για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας με τη συμμετοχή τους στην επιλογή του διευθυντή. Θετικό θα είναι τα πορίσματα της έρευνας να χρησιμοποιηθούν από τους εμπλεκόμενους με την εκπαιδευτική κοινότητα και να συνεισφέρουν όσο το δυνατόν καλύτερα, στη διαμόρφωση ενός σταθερού και αξιόπιστου πλαισίου επιλογής των διευθυντών σχολικών μονάδων.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

decision making responsibilities
co-responsibility
Σύλλογος διδασκόντων
συνευθύνη
επιλογή διευθυντή σχολείου
school principal
αποφασιστικές αρμοδιότητες
Teachers' club

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Ελληνική γλώσσα

2017-09-23
2017-10-09T07:06:21Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

55
5
161



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.