Authentic printed material as a means to enhance oral communication in an advanced EFL classroom

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2017 (EN)
Τα αυθεντικά έντυπα υλικά ως μέσο ενίσχυσης της προφορικής επικοινωνίας σε μια προχωρημένη τάξη εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας
Authentic printed material as a means to enhance oral communication in an advanced EFL classroom

Μιχαήλ, Αναστασία

Γεωργούντζου, Αναστασία
Δημάκος, Ιωάννης

0
Η παρούσα μελέτη επιχειρεί να ερευνήσει το πως η χρήση αυθεντικού υλικού στις ελληνικές τάξεις εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας επηρεάζει την ποιότητα της προφορικής επικοινωνίας στους μαθητές προχωρημένου επιπέδου. Σε όλη τη σχετική βιβλιογραφία, η χρήση αυθεντικών υλικών στην διδασκαλία της ως άνω γλώσσας ευνοείται από πολυάριθμους ερευνητές, οι οποίοι θεωρούν τη χρήση αυτού του είδους των υλικών ως πολύτιμο μέσο για να γοητεύσουν τους μαθητές, να διεγείρουν την προσοχή τους και να ανοίξουν τους ορίζοντές τους προς την γνήσια διάλεκτο που θα αντιμετωπίσουν στην πραγματική ζωή. Αυτή η μελέτη, μέσω συνεντεύξεων, διερευνά τις αντιλήψεις των Ελλήνων καθηγητών Αγγλικής γλώσσας για την εφαρμογή αυθεντικών γραπτών υλικών ως μέσον ενίσχυσης των προφορικών δεξιοτήτων προχωρημένου επιπέδου μαθητών (C1-C2). Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι γενικά οι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να χρησιμοποιούν αυθεντικά υλικά συχνά στις τάξεις τους, αλλά διστάζουν λόγω των μικρών χρονικών ορίων για την διδασκαλία της ύλης που θέτει το πρόγραμμα σπουδών. Με βάση τα ευρήματα της έρευνας, συμπεραίνεται ότι αξίζει η προσπάθεια για τη συχνή εφαρμογή αυθεντικού υλικού, δεδομένου ότι προωθείται έτσι η προφορική επικοινωνία στην Αγγλική γλώσσα.
The present study attempts to investigate how the use of authentic material in Greek EFL classrooms affects the quality of oral communication among advanced learners of the English language. Throughout relevant literature, the utilization of authentic material in ELT is favored by numerous researchers, who consider the utilization of this sort of materials to be a valuable means to fascinate learners, stimulate their intrigue and open them to a genuine dialect, which they will confront in real life. This study, through interviews, aims to shed light on the attitudes of Greek English language teachers towards the implementation of authentic written materials as a means to enhance their advanced (C1-C2) learners’ speaking skills. The results show that they generally tend to use authentic materials often in their classes but are reluctant to do so, due to the time-constraints presented by the curriculum. Based on the research findings, however, it is concluded that it is worth trying to use authentic input as often as possible, since it promotes the production of meaningful oral speech and communication in the target dialect.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

προφορικός λόγος/speaking
διδασκαλία αγγλικών/EFL
αυθεντικά υλικά/authentic material

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

English

2017-09-23
2017-10-09T09:54:37Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

0
108
9



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)