A study of the role and the perceptions of Consultant Psychologists on supporting adult learners in Second Chance Schools.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
Η διερεύνηση του ρόλου και των αντιλήψεων των Συμβούλων Ψυχολόγων στη στήριξη των ενηλίκων εκπαιδευομένων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.
A study of the role and the perceptions of Consultant Psychologists on supporting adult learners in Second Chance Schools.

Κανιούρα, Γλυκερία

Παπαγεωργίου, Ήρα
Τσιμπουκλή, Άννα

0
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση του ρόλου και των αντιλήψεων σχετικά με το θεσμό του Συμβούλου Ψυχολόγου για την στήριξη των ενηλίκων εκπαιδευομένων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας. Για την υλοποίηση της έρευνας συμμετείχαν δεκαπέντε άτομα εκ των οποίων οι πέντε ήταν Σύμβουλοι Ψυχολόγοι των Σ.Δ.Ε., πέντε εκπαιδευτές των Σ.Δ.Ε. και πέντε εκπαιδευόμενοι των Σ.Δ.Ε. Γενικότερα ακολουθήθηκε η ποιοτική μεθοδολογική προσέγγιση και ειδικότερα η εμπειρική έρευνα. Ως εργαλείο συλλογής των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη με ερωτήσεις ανοιχτού τύπου. Οι ερωτήσεις των συνεντεύξεων είχαν τρεις μορφές διατύπωσης, μία για κάθε ομάδα των συμμετεχόντων (εκπαιδευομένων, εκπαιδευτών και Σ.Ψ.) και κατηγοριοποιήθηκαν σε πέντε ερευνητικούς άξονες. Οι πέντε αυτοί άξονες ήταν κοινοί και για τις τρεις ομάδες συμμετεχόντων και διευκόλυναν τη συλλογή των δεδομένων προς απάντηση των ερευνητικών ερωτημάτων που τέθηκαν. Πριν τη διεξαγωγή των δεκαπέντε συνεντεύξεων πραγματοποιήθηκε πιλοτική έρευνα σε ένα άτομο από κάθε κατηγορία συμμετεχόντων για διασφάλιση της καταλληλότητας των ερωτημάτων που επιλέχθηκαν. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν την υψηλή, κατά κοινή ομολογία των συμμετεχόντων, σημαντικότητα του ρόλου του Σ.Ψ. στα Σ.Δ.Ε., με γνώμονα τη στήριξη των εκπαιδευομένων των Σ.Δ.Ε. σε μαθησιακό και προσωπικό επίπεδο. Επιπλέον αναδείχθηκαν τα οφέλη της συνεργασίας του Σ.Ψ. με τους εκπαιδευτές του Σ.Δ.Ε. και η συμβολή του στη δημιουργία καλού συναισθηματικού κλίματος, απαραίτητου για την εύρυθμη λειτουργία του Σ.Δ.Ε.. Καταφάνηκε επίσης η θετική επιρροή της παρουσίας του Σ.Ψ. στα Σ.Δ.Ε. σε όλες τις ομάδες εμπλεκομένων, τόσο σε επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων όσο και σε επίπεδο στάσεων, με γόνιμο μετασχηματισμό πρότερων αντιλήψεων. Σύμφωνα με τους συμμετέχοντες, ο ρόλος του Σ.Ψ. του Σ.Δ.Ε. κρίνεται ως απαραίτητος και αποδοτικός, κάτι που αντανακλάται στο αίσθημα ικανοποίησης που αποκόμισαν από την εκπλήρωση των προσδοκιών τους από αυτόν. Ταυτόχρονα τα ευρήματα τόνισαν την ανάγκη για ενίσχυση του θεσμού του Σ.Ψ. των Σ.Δ.Ε., με καταγραφή συγκεκριμένων προτάσεων, και δύναται να αποτελέσουν την αφορμή για αναλυτικότερη διερεύνηση του θέματος.
The purpose of this study is to investigate the role of Consultant Psychologists (C.P.) in supporting adult learners in Second Chance Schools (S.C.S.) as well as the pre-existing notions related to this role. Fifteen people were involved in the research: of which five were counselor psychologists of S.C.S., five S.C.S. trainers, and five S.C.S. trainees. On the whole, the qualitative methodological approach was followed and in particular, empirical research. The semi-structured interview with open-ended questions was used as a data collection tool. The formulation of the interview questions varied depending on the group of participants (trainees, trainers and C.P.s) they were addressed to. In addition, the interview questions were categorized into five research axes common to all three groups of participants thus, facilitating the collection of data in response to the research questions asked. Prior to the interviews, a pilot survey was conducted on one person from each category of participants to ensure the appropriateness of the selected questions. The results of the research showed the, admittedly, high importance of the role of C.P. in S.C.Ss on supporting the S.C.S. trainees at a learning and personal level. In addition, the benefits of the cooperation of the C.P. with the S.C.S. trainers have been demonstrated as well as the C.P.’s contribution to the creation of a good emotional climate, necessary for the smooth functioning of the S.C.S. All the groups involved agreed on the positive influence of the C.P. in the S.C.S. both in terms of acquiring new knowledge and skills as well as in developing new attitudes through the transformation of their earlier perceptions. According to the participants, the role of C.P. of the S.C.S. is deemed as necessary and efficient, which is reflected in the sense of satisfaction they have enjoyed by fulfilling their expectations for them. As a whole, the findings emphasized the need to strengthen the role of the C.P. in the S.C.S. and specific suggestions were made in this direction. Last but not least, the findings of the study aim to serve as a springboard to a more detailed investigation of the matter.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Εκπαίδευση Ενηλίκων
Εκπαιδευτές Σ.Δ.Ε.
Σύμβουλοι Ψυχολόγοι
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
S.C.S. Trainers
Second Chance Schools
Consultant Psychologists
Adult Education
Εκπαιδευόμενοι Σ.Δ.Ε.
S.C.S. Trainees

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

2017-10-10T10:35:47Z
2017-09-24


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

37
6
152



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.