δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Η επαγγελματοποίηση των εκπαιδευτριών ενηλίκων και η συμμετοχή τους στη διοίκηση των Δομών Δια Βίου Μάθησης
The professionalisation of adult educators and their participation in the administration of Lifelong Learning Structures
Τσίγκου, Άννα
Παυλή-Κορρέ, Μαρία
Λευθεριώτου, Πιέρα
Λευθεριώτου , Πιέρα
0
Η επαγγελματοποίηση των εκπαιδευτών ενηλίκων αποτελεί ζήτημα που απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα τα τελευταία χρόνια, καθώς σχετίζεται άμεσα με την ποιότητα των παρεχομένων προγραμμάτων και την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Παράλληλα άπτεται σημαντικών ζητημάτων που αφορούν την επαγγελματική ανάπτυξη και την σταδιοδρομία των εκπαιδευτών ενηλίκων.
Η χαμηλή συμμετοχή των γυναικών στη διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων όλων των βαθμίδων τυπικής εκπαίδευσης παρατηρείται παγκοσμίως. Στην παρούσα εργασία εξετάζεται η επαγγελματοποίηση των εκπαιδευτριών ενηλίκων και η συμμετοχή τους σε διοικητικές θέσεις ευθύνης σε Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης και σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας. Μέσα από τη διεξαγωγή μικρής κλίμακας ποιοτικής έρευνας, με ημιδομημένες συνεντεύξεις, εξετάζονται οι κοινωνικοί, θεσμικοί και προσωπικοί παράγοντες που επηρεάζουν την επαγγελματοποίηση των εκπαιδευτριών ενηλίκων και τη συμμετοχή τους σε διοικητικές θέσεις ευθύνης στη διοίκηση των παραπάνω δομών.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώνεται ότι οι εκπαιδεύτριες ενηλίκων αναγνωρίζουν και αποδέχονται τις αυξημένες απαιτήσεις του ρόλου του εκπαιδευτή ενηλίκων, κατανοούν την αξία της επιμόρφωσης και αξιοποιούν τις ευκαιρίες για αναβάθμιση των επαγγελματικών τους προσόντων. Παρότι θεωρούν ότι εξακολουθούν να υφίστανται τα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις για το πρότυπο άνδρας-ηγέτης και παρά τις αυξημένες κοινωνικές και οικογενειακές τους υποχρεώσεις, έχουν κατορθώσει να συμμετέχουν σε ικανοποιητικό ποσοστό στη διοίκηση των Δομών Δια Βίου Μάθησης, ασκώντας τα καθήκοντά τους με επιτυχία.
The professionalisation of adult educators is an issue that concerns the educational community in recent years, as it is directly related to the quality of the programmes provided, as well as the effectiveness of the educational process. At the same time, it is connected with important issues relating to) the professional development and careers of adult educators.
The low participation of women in the administration of educational units at all levels of formal education is observed worldwide. The present study examined the professionalisation of female adult educators and their participation in administrative positions in lifelong learning structures and specifically in Public Vocational Training Institutes and Second Chance Schools. Through conducting small-scale qualitative research with semi-structured interviews, the specific research examines the social, institutional and personal factors affecting the professionalization of women adult educators and their participation in management positions in the administration of the above structures.
The results of the survey show that female adult trainers acknowledge and accept the demanding role of the adult educator, understand the value of training, seizing opportunities to upgrade their professional qualifications. Although they believe that stereotypes and prejudices about the standard male-leader still exist, the percentage of their participation in the management of lifelong learning structures is considered as satisfactory, exercising their duties with success, despite their increased social engagements and family obligations
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University
3
136
74
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.