The opinions of Greek Language teachers in Kos island schools about the school performance of their foreign students.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Οι αντιλήψεις των φιλολόγων στα σχολεία της Κω που διδάσκουν σε τάξεις με αλλοδαπούς μαθητές για τη σχολική επίδοσή τους
The opinions of Greek Language teachers in Kos island schools about the school performance of their foreign students.

Κρύου, Μαρίνα

Σιάνου Κύργιου, Ελένη
Κούρτη, Ευαγγελία
Ανδρούσου, Αλεξάνδρα

0
During the past three decades the attendance of foreign students in Greek schools has been a reality. This created new educational needs which led to concern and discussions, about these students’ school performance. This quality research attempts to examine the perceptions of the philologists about the relation between the school performance and the cultural diversity. More specifically, the researcher is trying to detect the perceptions of ten philologists teaching in the second Lyceum of Kos island about the foreign students’ school performance on language subjects. Simultaneously, she is trying to investigate the reasons to which the teachers attribute the low or high performance. The method used was the semi-structured interview. The researcher recorded the interviews while keeping field notes. From the findings analysis there were conclusions that show that the issue of cultural diversity concerns especially the philologists in relation with the school performance of students with an immigrant background. The participants support that the foreign students’ performances are especially low mainly on the written language. This adds extra stress on philologists in order to surpass the difficulties which in their opinion are caused by the bilingualism in the classes with language diversity. They consider as main factors the period of living in Greece which entails the good or not acquisition of the second language, i.e. the Greek language, as well as the educational level of the family they come from, which is connected with the creation or not of high learning motives. Finally, their expectations about the foreign students’ school performance that they have from being affected by superstitions and stereotypes, have a negative influence on the performance of these students.
Τις τρεις τελευταίες δεκαετίες η φοίτηση αλλοδαπών μαθητών στα ελληνικά σχολεία είναι μια πραγματικότητα. Αυτό δημιούργησε νέες εκπαιδευτικές ανάγκες που οδήγησαν σε προβληματισμό και συζητήσεις σχετικά με τη σχολική επίδοση των μαθητών αυτών. Η παρούσα ποιοτική έρευνα στοχεύει στη διερεύνηση των αντιλήψεων των φιλολόγων για τη σχέση της σχολικής επίδοσης και της πολιτισμικής ετερότητας. Πιο συγκεκριμένα, η ερευνήτρια επιχειρεί να ανιχνεύσει τις αντιλήψεις δέκα φιλολόγων που διδάσκουν στο 2ο Γενικό Λύκειο Κω για τη σχολική επίδοση των αλλοδαπών μαθητών στα γλωσσικά μαθήματα. Παράλληλα, προσπαθεί να διερευνήσει τους λόγους στους οποίους οι εκπαιδευτικοί των φιλολογικών μαθημάτων αποδίδουν τη χαμηλή ή υψηλή επίδοση στα μαθήματα αυτά. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ημιδομημένη συνέντευξη. Η ερευνήτρια μαγνητοφώνησε τις συνεντεύξεις, ενώ παράλληλα κρατούσε σημειώσεις πεδίου. Από την ανάλυση των ευρημάτων προέκυψαν συμπεράσματα που αναδεικνύουν ότι το θέμα της πολιτισμικής ετερότητας προβληματίζει ιδιαίτερα τους φιλολόγους σε σχέση με τη σχολική επίδοση των μαθητών με μεταναστευτικό υπόβαθρο. Οι συμμετέχουσες υποστηρίζουν ότι οι επιδόσεις των αλλοδαπών μαθητών είναι ιδιαίτερα χαμηλές κυρίως στο γραπτό λόγο. Αυτό επιφορτίζει με πρόσθετο άγχος τους φιλολόγους προκειμένου να ξεπεράσουν τις δυσκολίες που προκαλεί κατά την άποψή τους η διγλωσσία στις ανομοιογενείς γλωσσικά σχολικές τάξεις. Κύριους παράγοντες θεωρούν τα χρόνια παραμονής στην Ελλάδα που συνεπάγονται την καλή ή όχι κατάκτηση της δεύτερης γλώσσας, δηλαδή της ελληνικής, όπως και το επίπεδο εκπαίδευσης της οικογένειας από την οποία προέρχονται, που συνδέεται με τη δημιουργία ή μη υψηλών κινήτρων μάθησης. Τέλος, οι προσδοκίες που τρέφουν για τη σχολική επίδοση των αλλοδαπών μαθητών επηρεασμένες από προκαταλήψεις και στερεότυπα επιδρούν αρνητικά στην επίδοση αυτών των μαθητών.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

φιλολογικά μαθήματα
foreign students
school performance
cultural diversity
literary school subjects,
teachers
αλλοδαποί μαθητές
πολιτισμική ετερότητα
εκπαιδευτικοί
διγλωσσία
σχολική επίδοση
bilingualism


Ελληνική γλώσσα

2017-10-11T07:35:05Z
2017-09-23


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

3
149
42




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.