Investigation of the educational needs of secondary education teachers in ICT, with the application of TPACK model

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ TPACK
Investigation of the educational needs of secondary education teachers in ICT, with the application of TPACK model

Μαραγκάκη, Σεβαστή

Μουζάκης, Χαράλαμπος
Αρμάος, Ρέμος

Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η ενίσχυση των γνώσεων τους, θεωρείται μια διαδικασία άρρηκτα συνδεδεμένη με την επαγγελματική τους ανάπτυξη αλλά και με την βελτίωση της διδασκαλίας και της μάθησης των μαθητών. Προκειμένου να επιτευχθεί η εκάστοτε μορφή επιμόρφωσης, θα πρέπει πρωτίστως να διερευνηθούν οι επιμορφωτικές ανάγκες που εμφανίζουν οι εκπαιδευτικοί. Οι σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις και ταυτόχρονα η ελλιπής κατάρτιση των εκπαιδευτικών σε θέματα που αφορούν τις Ψηφιακές Τεχνολογίες (ΨΤ) απαιτούν την επιμόρφωσή τους στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.). Για το λόγο αυτό σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Χαλκηδόνας, στην περιφέρεια Δυτικής Θεσσαλονίκης, μέσω της εφαρμογής του πολυδιάστατου μοντέλου της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου (TPACK). Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ένα αξιόπιστο ερωτηματολόγιο όπου οι 138 συμμετέχοντες της έρευνας κλήθηκαν να αυτο-αξιολογήσουν τις γνώσεις τους σε κάθε συνιστώσα του θεωρητικού πλαισίου TPACK. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν το υψηλότερο επίπεδο γνώσης στην κατηγορία της Γνώσης Περιεχομένου (ΓΠ) και ακολουθούν αξιολογικά με φθίνουσα πορεία η Παιδαγωγική Γνώση (ΠΓ), η Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ) και η Τεχνολογική Γνώση (ΤΓ). Το μικρότερο, ωστόσο, ποσοστό γνώσης εμφανίζεται στη συνιστώσα της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου (ΤΠΓΠ) η οποία υποδηλώνει την αδυναμία των καθηγητών Β/βαθμιας εκπαίδευσης να ενσωματώσουν στην εκπαιδευτική πράξη τις γνώσεις της τεχνολογίας, της παιδαγωγικής και του περιεχομένου και άρα την αυξημένη ανάγκη τους για επιμόρφωση στο συνολικό αυτό πλαίσιο. Παρατηρείται, επομένως, πως παρά τις όποιες προσπάθειες έχουν γίνει για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Β/βαθμιας εκπαίδευσης στις Τ.Π.Ε., υπάρχουν ακόμη βασικές ελλείψεις κατάρτισης στο Τεχνολογικό επίπεδο και μάλιστα δεν έχει επιτευχθεί ακόμη σε ικανοποιητικό επίπεδο η συσχέτιση των επιμέρους συνιστωσών της ΤΠΓΠ για τη διαμόρφωση της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών και τη μετάδοση της γνώσης. Για το λόγο αυτό παρατίθενται ορισμένες προτάσεις για περαιτέρω διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών και την ενίσχυση του σχεδιασμού επιμορφωτικών προγραμμάτων που θα ανταποκρίνονται στις βασικές αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων.
Περιέχει: πίνακες, εικόνες, σχήματα, γραφήματα
The training of teachers and the enhancement of their knowledge is a process that is inextricably linked to their professional development and also to the improvement of the teaching process and students’ learning. In order to achieve any form of training , first and foremost we should look into the educational needs of teachers. Modern technological developments and, at the same time, inadequate training of teachers in digital technology , require their further training in Information and Communication Technologies (ICT). For this reason, the purpose of this research is to investigate the training needs of Secondary Education teachers of the Municipality of Chalkidona, in West Thessaloniki region , through the application of the multidimensional model of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK). In order to collect the data, a reliable questionnaire was used on 138 participants, who were asked to self-assess their knowledge in each component of the theoretical TPACK framework. The results showed that the highest level of knowledge was found in the subscale of Content Knowledge (CK) followed, in decreasing order, by Pedagogical Knowledge (PK), Pedagogical Content Knowledge (PCK) and Technological Knowledge (TK) . The lowest, however, rate of knowledge appears in the subscale of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK), which suggests the inability of Secondary Education teachers to integrate the knowledge of technology, pedagogy and content in the teaching practice and hence their increased need for training in this overall framework. It is, therefore, noted that despite efforts made for the training of Secondary Education teachers in ICTs. (I.C.T.), there are still major training deficiencies at a Technological level, and the correlation of the TPACK components (TPACK) towards the shaping of teachers' professional identity and the transmission of knowledge has not yet been achieved at a satisfactory level. For this reason, some suggestions are made to further explore the training needs of teachers and to enhance the design of training programs that respond to the basic principles of adult education.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

εκπαίδευση ενηλίκων
επιμορφωτικές ανάγκες
I.C.T.
adult education
training needs
T.Π.Ε.
TPACK
επιμόρφωση εκπαιδευτικών
ΤΠΓΠ
teacher training


Ελληνική γλώσσα

2017-09-24
2017-10-11T08:04:33Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

2
147
62




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.