THE MANAGEMENT OF EDUCATIONAL CHANGE AND INTRODUCTION OF INNOVATIONS IN THE SCHOOL: PROBLEMS, FEATURES AND PERSPECTIVES

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΧΩΡΟ: ΟΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ, ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
THE MANAGEMENT OF EDUCATIONAL CHANGE AND INTRODUCTION OF INNOVATIONS IN THE SCHOOL: PROBLEMS, FEATURES AND PERSPECTIVES

Γιαννιώτης, Παναγιώτης

ΔΑΡΡΑ , ΜΑΡΙΑ

Περιέχει: πίνακες, διαγράμματα
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει τις απόψεις εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με τη διαχείριση των εκπαιδευτικών αλλαγών και καινοτομιών στο σχολικό χώρο. Για την επίτευξη αυτού αποτυπώνονται οι απόψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με τις εκπαιδευτικές αλλαγές και καινοτομίες, το ρόλο των εκπαιδευτικών και του διευθυντή σε σχέση με τη διαχείρισή τους καθώς και οι προτάσεις τους. Πραγματοποιείται επίσης βιβλιογραφική ανασκόπηση τόσο στον Ελλαδικό όσο και στο Διεθνή χώρο. Η έρευνα είναι ποσοτική και το ερευνητικό της εργαλείο είναι το ερωτηματολόγιο, το οποίο στηρίχθηκε τόσο σε πορίσματα ερευνών όσο και σε ήδη υπάρχοντα ερωτηματολόγια. Οι συμμετέχοντες σε αυτή την ποσοτική έρευνα είναι 120 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Αττικής. Η έρευνα διενεργήθηκε το διάστημα Μάρτιος-Μάϊος 2017. Οι απαντήσεις των ερωτηματολογίων αναλύονται στατιστικά και ερμηνεύονται. Τα αποτελέσματα δείχνουν πως οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί δίνουν έμφαση στις συμμετοχικές διαδικασίες και θεωρούν ότι η εξασφάλιση πόρων είναι πολύ σημαντική για την ορθή διαχείριση των εκπαιδευτικών αλλαγών και καινοτομιών. Θεωρούν ότι η συγκεντρωτική φύση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος εμποδίζει την ορθή εισαγωγή των απαραίτητων εκπαιδευτικών αλλαγών και καινοτομιών καθώς πιστεύουν ότι είναι αναγκαία η ύπαρξη ουσιαστικών αλλαγών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Επίσης οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι τα καινοτόμα προγράμματα βοηθούν στη συνεργασία και αυξάνουν τη δημιουργικότητα αλλά και πως οι νέες τεχνολογίες καθιστούν τα καινοτόμα προγράμματα πιο εφικτά αλλά και πιο ελκυστικά.
The aim of this thesis is to examine the point of view of primary school teachers regarding the management of changes and innovations at schools. In order to achieve this goal, teachers' views on educational changes and innovations, the role of teachers and the headmasters in relation to their management and their proposals were surveyed. In addition, an extensive literature review in Greek and international bibliography took place. This study is of a quantitative type and its primary research tool was a questionnaire that resulted from original research and other existing questionnaires. The participants in this quantitative survey are 120 Primary Education Teachers of the Prefecture of Attica. The survey was conducted between March and May 2017. The answers to the questionnaires are statistically analyzed and interpreted. The results suggest that participating teachers emphasize on participatory processes and believe that obtaining resources is very important for the appropriate management of educational changes and innovations. They suggest that the centralized structure of the Greek educational system does not allow an effective introduction of the necessary educational changes and innovations, thus considering substantial changes in the Greek educational system as a necessity. Finally, teachers suggest that innovative programs facilitate collaboration and increase creativity and through the use of new technologies those programs will be more accessible and more appealing to the students.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Εκπαιδευτική αλλαγή, Εκπαιδευτική καινοτομία, Διαχείριση εκπαιδευτικών καινοτομιών, Τεχνολογία και εκπαίδευση
Educational change, Educational innovation, Management of educational innovations, Technology end education


Ελληνική γλώσσα

2017-09-24
2017-10-11T08:06:01Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

1
160
40




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.