The history of the experimental process: from John Philoponus to Galileo and Francesco Redi

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
Ιστορική πορεία της πειραματικής διαδικασίας: από τον Ιωάννη Φιλόπονο στον Γαλιλαίο και τον Francesco Redi
The history of the experimental process: from John Philoponus to Galileo and Francesco Redi

Μερκουριάδου, Ελισσάβετ

Κατσιαμπούρα, Ιωάννα
Σκορδούλης , Κωνσταντίνος
Βλαχάκης, Γεώργιος

Με δεδομένο ότι τα τελευταία χρόνια τίθεται ξανά το ερώτημα για το αν είναι σημαντική η χρήση του πειράματος και η εισαγωγή ιστορικών στοιχείων των φυσικών επιστημών στη διδακτική διαδικασία συζητήθηκε η ανάγκη αλλαγής του τρόπου διαχείρισης της διδακτικής διαδικασίας και μελέτης της ιστορικής εξέλιξης των πειραμάτων. Η βιβλιογραφία περιέχει πλούσιο υλικό για την περιγραφή και την εξέλιξη του πειράματος, για το πώς ξεκίνησαν οι φιλόσοφοι στη διάρκεια του Μεσαίωνα να διατυπώνουν τα πρώτα νοητικά πειράματα και πώς αυτά με το πέρασμα των αιώνων εξελίχθηκαν στις πιο γνώστες και πιο συχνά εφαρμοσμένες πειραματικές διαδικασίες στην διδακτική των Φυσικών Επιστημών. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να διερευνήσει τις απόψεις στην ελληνική και ξένη βιβλιογραφία σε θέματα που αφορούν τα πρώτα βήματα της πειραματικής διαδικασίας μέχρι την καθιέρωση της ως βασικής διαδικασίας για τη διατύπωση νέων θεωριών των φυσικών επιστημών. Μέσα από την έρευνα, γίνεται ιδιαίτερη προσπάθεια καταγραφής και ανάδειξης των τρόπων με τους οποίους εργάστηκαν οι πρώτοι επιστήμονες, τις διατάξεις και τα όργανα που χρησιμοποίησαν. Έτσι λοιπόν, ερευνούμε τον τρόπο εργασίας των φυσικών φιλοσόφων αρχικά και στη συνέχεια των επιστημόνων από την εποχή του Ιωάννη του Φιλόπονου μέχρι την περίοδο που ανέπτυξε τις πειραματικές του διαδικασίες ο Γαλιλαίος, και από τον Γαλιλαίο έως τον Francesco Redi. Τέλος, διερευνάται το κατά πόσο είναι απαραίτητο το πείραμα αλλά και η εισαγωγή στοιχείων από την ιστορία των φυσικών επιστημών στη διδακτική διαδικασία. Στην έρευνα χρησιμοποιήθηκε βιβλιογραφία στην οποία αναφέρονται τα αποτελέσματα ερευνών που σχετίζονταν με τον τρόπο χρήσης και αξιοποίησης εργαστηριακού εξοπλισμού για τη δημιουργία πειραμάτων φυσικής στο παρελθόν. Το συμπέρασμα στο οποίο καταλήξαμε ήταν ότι παρόλο που κατά τη διάρκεια των πρώτων αιώνων του Μεσαίωνα η πειραματική διαδικασία ήταν σχεδόν ανύπαρκτη, τους επόμενους αιώνες η εξέλιξη ήταν αλματώδης για αυτό πλέον το πείραμα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της διδακτικής διαδικασίας.
Given the fact that in recent years the question of whether the use of the experiment and the introduction of historical elements of Science is important in the teaching process, the need to change the way the teaching process is managed and to study the historical evolution of the experiments was discussed. The bibliography contains rich material for describing and evolving the experiment, how philosophers began during the Middle Ages to formulate the first cognitive experiments and how these have evolved into the most knowledgeable and most often applied experimental processes in teaching Science over the centuries. This paper attempts to investigate the views in the Greek and foreign bibliography on issues related to the first steps of the experimental process until her introduction as a basic process for the formation of new theories of Science. Through research, a particular effort is being made to record and appoint the ways in which the first scientists, the devices and how the instruments that they used worked. Therefore, we first explore the way of work of philosophers and then the scientists from the days of John Philoponus to Galileo and Galileo to Francesco Redi. Finally, it is investigated whether the experiment and the introduction of elements from the history of Science is necessary into the teaching process. For this research , a bibliography has been used in which the results of research related to the use and utilization of laboratory equipment for physics experiments in the past are mentioned. We concluded that although during the first centuries of Middle Ages the experimental process was virtually non-existent, the development over the next few centuries was rapid and the experiment forms an integral part of the teaching process nowadays.
Περιέχει: εικόνες

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Γαλιλαίος Galileo
Πείραμα Experiment
Μεσαίωνας Middle Ages
Francesco Redi
Φιλόπονος Philoponus

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Ελληνική γλώσσα

2017-10-01
2017-10-19T09:39:16Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

88
0
32



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.