Präsentation und vergleichende Evaluation der KPG- und ÖSD-Prüfungen auf dem Niveau B

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)
Presentation and comparative evaluation of the Language Exams of the National Examination System and the Austrian Language Diploma at Language Level B
Präsentation und vergleichende Evaluation der KPG- und ÖSD-Prüfungen auf dem Niveau B

Trikaliti, Anastasia

Zeppos, Dimitrios
Wiedenmayer, Dafni

Η παγκοσμιοποίηση σε συνδυασμό με την πολυπολιτισμικότητα, ο σύγχρονος τρόπος ζωής και οι συνεχείς ανάγκες για απόκτηση τυπικών προσόντων στον εργασιακό τομέα έχουν οδηγήσει στην ολοένα αυξανόμενη ζήτηση για πιστοποιητικά Γλωσσομάθειας στη χώρα μας. Αφορμή για την επιλογή του θέματος της διπλωματικής μου εργασίας αποτέλεσε το ενδιαφέρον μου αφενός για το θεωρητικό πλαίσιο που διέπει τον τομέα των επίσημων εξετάσεων και της αξιολόγησης, αφετέρου για την ανάλυση βάσει του εν λόγω πλαισίου δύο εκ των φορέων που διεξάγουν εξετάσεις για την πιστοποίηση της γνώσης της Γερμανικής Γλώσσας στην Ελλάδα. Η επιλογή, δε, των φορέων, ήτοι του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, το οποίο θα χρησιμοποιείται εφεξής με το ακρωνύμιο ΚΠΓ, και της Αυστριακής εξέτασης, ÖSD, προέκυψε λόγω της αυξημένης ζήτησης εκ μέρους των υποψηφίων για τους συγκεκριμένους φορείς εξετάσεων Γλωσσομάθειας, αλλά και διότι δεν έχει αναλυθεί μέχρι τούδε κάτι ανάλογο. Επιπροσθέτως, στο δεύτερο μέρος της εργασίας θα ασχοληθούμε με το επίπεδο Β, και στις δύο βαθμίδες. Στο μεν διαβαθμισμένο Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας θα αναφερθούμε στην ενιαία εξέταση των δύο διαβαθμίσεων, στο δε Αυστριακό Δίπλωμα θα γίνει ανάλυση πρώτα στην εξέταση Β1 και στη συνέχεια στην εξέταση Β2. Στο τέλος, και έπειτα από την ανάλυση και των τριών εξετάσεων, θα επιχειρήσω να προβώ σε σύγκριση αυτών. Η υπόθεση εργασίας μου εδράζεται στην απόδειξη ότι το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας διαθέτει εχέγγυα αξιοπιστίας και εγκυρότητας, κυρίως λόγω των πολυάριθμων εξεταστικών ερωτημάτων που περιέχει. Περαιτέρω προσδοκώ να διαπιστώσω ότι αμφότερα τα εξεταστικά συστήματα εφαρμόζουν σε ικανοποιητικό βαθμό τα ποιοτικά κριτήρια στο μέτρο του δυνατού και μέσα από τη μεταξύ τους σύγκριση να αναδειχθεί η ποιότητα του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας.
Die Globalisierung, die Multikulturalität, die moderne Lebensstile und das ständige Bedürfnis, formale Qualifikation am Arbeitsplatz zu erwerben, haben zu einer ständig steigenden Nachfrage nach Sprachzertifikaten in unserem Land geführt. Der Grund für die Auswahl des Themas meiner Diplomarbeit war mein Interesse einerseits an den theoretischen Rahmen in dem Bereich der offiziellen Prüfungen und der Bewertung, andererseits an die Analyse von zwei Trägern, die Prüfungen für die Zertifizierung von Kenntnissen der deutschen Sprache in Griechenland durchführen. Die Auswahl der Prüfungssysteme, d.h. das Staatszertifikat über Sprachkenntnisse, das im Folgenden mit dem Akronym KPG (Kratiko Pistopoiitiko Glossomatheias) verwendet wird, und das österreichische ÖSD, ergaben sich aufgrund der erhöhten Nachfrage seitens der Kandidaten für diesen Sprachprüfungen, aber auch weil solche Analyse bisher nicht verwirklicht wurde. Zusätzlich werde ich mich im zweiten Teil der Arbeit mit dem Niveau B auf beiden Stufen beschäftigen. Erstens werden die gestaffelte Prüfung der KPG und danach das österreichische Diplom in B1 und dann in B2 analysiert. Schließlich, und nachdem ich beide Prüfungssysteme analysiert habe, werde ich versuchen, die drei Prüfungen zu vergleichen. Meine Arbeitshypothese basiert auf dem Nachweis, dass das Staatszertifikat über Sprachkenntnisse glaubwürdig und valid ist, hauptsächlich aufgrund der zahlreichen Items, die es enthält. Ich würde auch feststellen, dass beide Prüfungssysteme die qualitativen Kriterien so weit wie möglich anwenden und durch ihren Vergleich zu dem Schluss kommen, dass das Staatszertifikat qualitativ ist.
Περιέχει πίνακες και διάγραμμα

Διπλωματική Εργασία / Dissertation

B Niveau
επίπεδο Β
Pruefungen
εξετάσεις

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Γερμανική γλώσσα

2018-05-21T11:51:24Z
2018-05-12


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

168
3
6



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.