«Κίνητρα στους εφοπλιστές για επενδύσεις»

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Άρθρο (EL)

2012 (EL)

«Κίνητρα στους εφοπλιστές για επενδύσεις»

ΜΠΑΡΔΟΥΝΙΑΣ ΝΙΚΟΣ

«Κίνητρα στους εφοπλιστές για επενδύσεις» Ο υπ. Ναυτιλίας και Αιγαίου Κ. Μουσουρούλ^ αναλύει στην «K» τα σχέδια για την ακτοπλοΐα, το νηολόγιο, τις ιδιωτικοποιήσεις Ο υπουργός Κωστής Μουσουρούλ!^ σημειώνει ότι θα δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στα μέτρα που μπορούν να δώσουν ανάσα στη νησιωτική Ελλάδα. Μεγάλο ενδιαφέρον για την κρουαζιέρα - Πού βρίσκεται n προσπάθεια ιδιωτικοποίησα των 23 λιμένων ανά τη χώρα; - Είναι πρακτικά αδύνατο για μιαχώρα n οποία διαθέτει περίπου 900 λιμενικές υποδομές να τις αναπτύξει μόνο με δημόσιες επενδύσεις. Σε όλο τον δυτικό κόσμο, οι λιμενικές αρχές παραμένουν υπό κρατική εποπτεία και έλεγχο, ωστόσο οι δραστηριότητες ιδιωτικοποιούνται. Αυτή τη στιγμή δίνουμε έμφαση στην εκπόνηση μιας ολοκληρωμένης Εθνικής Πολιτικής Λιμένων. Οι αποκρατικοποιήσεις θα γίνουν υπό αυτό το νέο στρατηγικό πλαίσιο και θα είναι άμεσα συνδεδεμένες με την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Ολες οι ενέργειες θα γίνουν σε συνεργασία με τους Οργανισμούς Λιμένων και το ΤΑΙΠΕΔ. - Ποιοι θα είναι οι βασικοί άξονες αυτού του πλαισίου; - Μπορώ να σας πω ότι θα γίνουν ομαδοποιήσεις και ενοποιήσεις των λιμένων και, παράλληλα, μείωση των φορέων. - Υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον; Και εάν ναι, από ποιους; Συνέντευξη στον NIΚΟ ΜΠΔΡΔΟΥΝΙΔ Με τις μηχανές στο «φουλ» κινείται το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. Οπως αναφέρει σήμερα στην «K» ο υπουργός Κωστής Μουσουρούλ^, υπάρχουν πολλές σκέψεις για την επεξεργασία κινήτρων προς τους Ελληνες εφοπλιστές προκειμένου να επενδύσουν στη χώρα. Μεταξύ αυτών είναι n δημιουργία τμήματος ναυτιλιακών επενδύσεων στο υπουργείο, με στόχο να λειτουργήσει υπηρεσία «μιας στάσης» για την υποβολή επενδυτικών προτάσεων από τους ενδιαφερόμενους εφοπλιστές, σε τομείς και δραστηριότητες εκτός ναυτιλίας. Ακόμη, εξετάζεται n δημιουργία ηλεκτρονικού νηολογίου, το οποίο θα συμβάλει αποφασιστικά στο να απλοποιηθεί n διαδικασία για τη νηολόγηση ενός πλοίου στην ελληνική σημαία. «Τα λιμάνια θα βρίσκονται uno την εποπτεία του Δημοσίου, ενώ θα προωθηθούν παραχωρήσεις δραστηριοτήτων που είναι ιδιωτικοποιήσιμες από τη φύση τους». Τα λιμάνια, κατά τον υπουργό, θα βρίσκονται υπό την εποπτεία του Δημοσίου, ενώ παράλληλα θα προωθηθούν παραχωρήσεις δραστηριοτήτων που είναι ιδιωτικοποιήσιμες από τη φύση τους. «Εως τις αρχές του επόμενου μήνα εκτιμώ ότι θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε το πρόγραμμα για τους διαγωνισμούς παραχώρησης», δήλωσε ο υπουργός. - Ποια μέτρα σκοπεύετε να πάρετε για να γίνει n ελληνική σημαία πιο ανταγωνιστική, αλλά και να περιοριστεί n γραφειοκρατία; - Η διεύρυνση της ελκυστικότητας του ελληνικού νηολογίου και της Ελλάδας ως τόπου εγκατάστασης εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε όλο το φάσμα της ναυτιλίας είναι από τους βασικούς μας στόχους. Η δημιουργία ηλεκτρονικού νηολογίου, το οποίο σχεδιάζουμε πολύ προσεκτικά, θα συμβάλει αποφασιστικά στο να απλοποιηθεί n διαδικασία για τη νηολόγηση ενός πλοίου με την ελληνική σημαία. Προ ημερών, επίσης, συστήσαμε στο υπουργείο ομάδα εργασίας για την αξιολόγηση και βελτίωση της διαδικασίας νηολόγησης, τη διεθνή προβολή και την ανάπτυξη του ελληνικού νηολογίου. - Τι κίνητρα μπορείτε να προσφέ¬ ρετε στους εφοπλιστές για να επενδύσουν στη χώρα; - Θα σας αποκαλύψω την πιο ώριμη: Προωθούμε τη δημιουργία τμήματος ναυτιλιακών επενδύσεων στο υπουργείο Ναυτιλίας. Στόχος μας είναι να υπάρχει n υπηρεσία μιας στάσης για την υποβολή επενδυτικών προτάσεων από τους ενδιαφερόμενους εφοπλιστές, σε τομείς και δραστηριότητες εκτός ναυτιλίας, όπως για παράδειγμα τα ξενοδοχεία, το real estate, τα λιμάνια ή ο τομέας της ενέργειας. Με αυτό το σχέδιο θέλουμε να μειώσουμε τη γραφειοκρατία για τον υποψήφιο επενδυτή, ο οποίος θα υποβάλει την πρόταση του στο one ςΐορ ςηορ για περαιτέρω επεξεργασία της από τις διάφορες υπηρεσίες. Νησιωτική πολιτική - Σας έχουμε ακούσει πολλές φορές να μιλάτε για νησιωτική πολιτική, αλλά ακόμη δεν έχετε εξειδικεύσει πώς την εννοείτε. - Σε συνεργασία με τον γενικό γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Σπιλάνη, έχουμε εκπονήσει ένα επιχειρησιακό σχέδιο που περιλαμβάνει παρεμβάσεις σε ευρωπαϊκό, εθνικό αλλά και περιφερειακό επίπεδο. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο διεκδικούμε δύο πράγματα: την ενίσχυση μέσω των διαρθρωτικών ταμείων των χρηματοδοτήσεων για τις νησιωτικές περιφέρειες και την εφαρμογή της «ρήτρας νησιωτικότητας» στις ευρωπαϊκές κλαδικές πολιτικές με έντονες επιπτώσεις στα νησιά, όπως τις πολιτικές ενέργειας και μεταφορών, την αγροτική πολιτική, την πολιτική περιβάλλοντος, την πολιτική αλιείας και τις κρατικές ενισχύσεις στις επιχειρήσεις. Επιθυμία μας είναι στο πέμπτο ΚΡΙΣ (ΕΣΠΑ 2014-2020) να δημιουργηθεί ειδικό κεφάλαιο για τη νησιωτική πολιτική, για την παροχή κρατικών ενισχύσεων σε νησιωτικές επιχειρήσεις και για την ανάπτυξη καινοτομίας και μεταφοράς της σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις των νησιών. - Σε εθνικό επίπεδο ποιες δράσεις προγραμματίζετε; - To υπουργείο θα προχωρήσει στην καθιέρωση της διαδικασίας που θα επιβάλει την εξέταση των επιπτώσεων των κλαδικών πολιτικών στα νησιά και την υιοθέτηση ειδικών μέτρων που θα λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητές τους. Θα προχωρήσουμε επίσης στη συγκρότηση συμβουλίου νησιωτικής πολιτικής, με τη συμμετοχή της περιφερειακής αυτοδιοίκησης και των παραγωγικών φορέων. - Εν μέσω κρίσης, υπάρχουν μέτρα που μπορούν να δώσουν ανάσες στη νησιωτική Ελλάδα; - Ναι. Θα ξεκινήσουμε άμεσα τη διαπραγμάτευση για την καθιέρωση ειδικού καθεστώτος για τα νησιά (πολιτική συνοχής). Κατά δεύτερον, θα διαμορφώσουμε έναν ολοκληρωμένο ενεργειακό σχεδιασμό των νησιών μας, με την ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και των Εξυπνων Ενεργειακών Συστημάτων. Ολοκληρώνοντας τον σχεδιασμό της διαχείρισης των νερών μέσω των Προγραμμάτων Διαχείρισης Θαλασσίων και Εσωτερικών Υδάτων (ΕΟΧ), με την παράλληλη αξιοποίηση του Προγράμματος Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων στα νησιά μας και την αναβάθμιση της ενεργειακής κατάστασης των κτιρίων, θα εξοικονομήσουμε σημαντικά χρηματικά ποσά, ενώ δεν θα επιβαρύνουμε περαιτέρω το φυσικό μας περιβάλλον. - Μπορεί να βελτιωθεί το δίκτυο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών προκειμένου να εξυπηρετηθούν καλύτερα τα νησιά; - To μοντέλο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, όπως έχει λειτουργήσει όλα αυτά τα χρόνια, είναι ιδιαίτερα κοστοβόρο. Στην άγονη γραμμή, πα¬ ράλληλα, υπάρχει ανεπαρκής και λανθασμένος σχεδιασμός. Βλέπουμε πλοία που επιδοτούνται από τον Ελληνα φορολογούμενο τα οποία ταξιδεύουν άδεια, είτε γιατί ξεκινούν από λάθος προορισμό είτε διότι δεν ενδιαφέρεται το επιβατικό κοινό για το συγκεκριμένο δρομολόγιο. To μοντέλο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών το επανεξετάζουμε συνολικά και την ευθύνη υλοποίησης του νέου μοντέλου θα αναλάβει n ρυθμιστική αρχή λιμένων, που σύντομα θα συσταθεί. - Ακούγονται πολλά τελευταία για τις μαρίνες που θα ιδιωτικοποιηθούν. Ποια είναι τα δικά oas σχέδια; - Στη νέα στρατηγική που σχεδιάζουμε στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, εστιάζουμε στην αναπτυξιακή διάσταση του θαλάσσιου τουρισμού σε όλο του το πλέγμα, με έμφαση στην αναψυχή και κυρίως στην κρουαζιέρα, αλλά και στο γιότινγκ. Στο πλαίσιο αυτό, επιθυμούμε να προχωρήσουμε στην ανάπτυξη δικτύου μαρινών μέσω συμβάσεων παραχώρησης, ανάλογα της κατασκευής, λειτουργίας και εκμετάλλευσης -μεμονωμένα ή ομαδοποιημένα- σε συνδυασμό με τουριστικά καταφύγια και αγκυροβόλια. Επίσης, βρίσκεται στην τελική φάση επεξεργασίας νομοθετική ρύθμιση για τη θέσπιση ενός τέλους παραμονής και πλόων σε ιδιωτικά πλοία αναψυχής, ελληνικής και ξένης σημαίας. Παράλληλα, με την ίδια ρύθμιση σκοπεύουμε να καταργήσουμε φορολογικές επιβαρύνσεις που θεσπίστηκαν πρόσφατα, χωρίς να έχουν κάποιο ουσιαστικό αντίκρισμα στα δημόσια έσοδα. - Είστε ικανοποιημένος από την πορεία της κυβέρνησης; Αισιοδοξείτε για το αποτέλεσμα των προσπαθειών; - Η κυβέρνηση με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να τρέξει με ασφάλεια το εθνικό μας σκάφος. Κανείς δεν αισθάνεται ευτυχής για τις περικοπές που γίνονται. Αυτό που διαπιστώνω είναι ότι έχει αλλάξει ο τρόπος που αντιμετωπίζεται n χώρα μας στο εξωτερικό, ότι έχει βελτιωθεί το κλίμα. Είμαι βέβαιος πως n κυβέρνηση κινείται στη σωστή κατεύθυνση και εκτιμώ ότι οι προσπάθειές της θα δρέψουν καρπούς και n Ελλάδα θα μπορεί να θέσει προς συζήτηση την επιμήκυνση του χρόνου της δημοσιονομικής προσαρμογής και να λάβει το πράσινο φως. - Βεβαίως. Για την κρουαζιέρα, υπάρχει ήδη εκπεφρασμένο ενδιαφέρον για το Ηράκλειο, τη Ρόδο, την Κω, την Κεφαλονιά και το Κατάκολο. Για τους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για τη Θεσσαλονίκη. Και για τον Πειραιά βεβαίως υπάρχει, για όλες τις δραστηριότητες. - Γιατί καθυστερεί n ιδιωτικοποίηση των ΟΛΠ και ΟΛΘ; - Εχουμε ακούσει διάφορα τελευταία για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, άλλοι λένε ότι καθυστερούμε, άλλοι λένε ότι ξεπουλάμε. Η στρατηγική σημασία των δυο οργανισμών είναι προφανής και κάθε απόφαση που θα ληφθεί θα αποβεί προς όφελος της εθνικής οικονομίας. Ολα τα λιμάνια θα παραμείνουν υπό την εποπτεία του Δημοσίου. Δική μας βούληση είναι να εφαρμοστεί n μέθοδος της παραχώρησης συγκεκριμένων δραστηριοτήτων. Παραχώρηση σημαίνει ενοικίαση, δεν σημαίνει ξεπούλημα. Μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου εκτιμώ πως θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε το πρόγραμμα για τους διαγωνισμούς παραχώρησης. «Κίνητρα στους εφοπλιστές για επενδύσεις»

ΑΡΘΡΑ

ΑΓΡΟΤΙΚΑ


2012-09-09T07:30:09Z
2012-09-09


Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.