Παιδί και Ψηφιακή Τεχνολογία: Μια επανάσταση που δεν πραγματώθηκε

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Παιδί και Ψηφιακή Τεχνολογία: Μια επανάσταση που δεν πραγματώθηκε (EL)
Child and Digital Technology: An unrealized revolution (EN)

Santorineos, Manthos

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2023-09-24


Για πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρώπινης ύπαρξης θα μπορούσε να συμβεί, στον δυτικό πολιτισμό, τις δεκαετίες 1990 – 2000 μια καθοριστική ανατροπή στο κοινωνικο-τεχνολογικό περιβάλλον. Το κύριο χαρακτηριστικό της περιόδου αυτής είναι το γεγονός ότι τα παιδιά έχουν μία μεγαλύτερη αντίληψη και γνώση των ψηφιακών μηχανισμών και των εικονικών χώρων που δημιουργούν, από πολλούς ενήλικες. Το γεγονός αυτό συμβάλει στην απόκτηση σημαντικών δεξιοτήτων και τρόπων σκέψης εκ μέρους των παιδιών στα νέα μέσα, τα οποία έχουν άμεση σχέση με τη δομή του νέου πολιτισμού που αναπτύσσεται ραγδαία. Στο παρόν άρθρο θα γίνει μία προσπάθεια να μελετηθεί το συγκεκριμένο φαινόμενο, το οποίο θα μπορούσε να προκαλέσει μια ανατροπή των ισορροπιών ανάμεσα στις δύο γενιές. Με αφορμή αυτήν την υπόθεση θα μελετηθεί η σχέση των ενηλίκων με τα παιδιά και κυρίως αν η βαρύτητα του ενδιαφέροντος εκ μέρους των ενηλίκων επικεντρώνεται στο παιδί ως άτομο ή στην εκπαίδευση του. (EL)
For the first time in the history of human existence, a decisive shift in the socio-technological environment could occur in the Western civilization in the 1990s- 2000s. The main characteristic of this period is the fact that children have a greater understanding and knowledge of digital technologies and the virtual spaces generated from them than many adults. This fact contributes to the acquisition of important skills and ways of thinking on the part of children in new media that are directly related to the structure of the rapidly developing new culture. This article will attempt to study this phenomenon, which could cause a shift in the balance between the two generations. Based on this hypothesis, the relationship between adults and children will be studied, and especially whether the emphasis on the part of adults is placed on the child as an individual or on his/her education. (EN)


ψηφιακός πολιτισμός (EL)
παιδί και τεχνολογική εξέλιξη (EL)
επανάσταση του 21ου αιώνα (EL)
ψηφιακά παιχνίδια (EL)
εκπαίδευση και ψηφιακό περιβάλλον (EL)
child and technological evolution (EN)
digital games (EN)
education and digital environment (EN)
21st century revolution (EN)
digital culture (EN)

Ελληνική γλώσσα

Εταιρεία Μελέτης των Επιστημών του Ανθρώπου (EL)


2732-9178
Αυτόματον: Περιοδικό Ψηφιακών Μέσων και Πολιτισμού; Τόμ. 2 Αρ. 2 (2023): Νεότητα και Ψηφιακή Εμπειρία; 13-34 (EL)
Αutomaton: Journal of Digital Media and Culture; Vol. 2 No. 2 (2023): Automaton 2.2; 13-34 (EN)

Copyright (c) 2023 Καθηγητής ΑΣΚΤ (EN)
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.