I Type and I Relate.: Sexting and bullying in cyberspace

Πληκτρολογώ και Σχετίζομαι: Sexting και εκφοβισμός στον κυβερνοχώρο (EL)
I Type and I Relate.: Sexting and bullying in cyberspace (EN)

Gazi, Angeliki
Lampropoulou, Aikaterini

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2023-09-24


Οι προσεγγίσεις των σπουδών των μέσων συνομιλούν με την κλασική ψυχολογική έρευνα αναφορικά με τα ζητήματα των επιδράσεων και της επιρροής. Εντούτοις οι πολιτισμικές θεωρίες των μέσων ενίοτε απορρίπτουν άκριτα την ψυχολογική θεωρία και έρευνα αναφορικά με βασικά μοντέλα συσχέτισης του ατόμου με τα μέσα και την τεχνολογία. Σε μια προσπάθεια να προχωρήσουμε πέραν των συγκεκριμένων επιστημολογικών περιορισμών, που φαίνεται να μην καταφέρνουν να αποτρέψουν τη θεωρητική και εμπειρική μεροληψία αφενός αλλά και τον τεχνολογικό ντετερμινισμό αφετέρου, το παρόν άρθρο επιχειρεί μια συζήτηση για τη χρήση της τεχνολογίας από τα παιδιά και τους εφήβους, για το κοινωνικό νόημα της τεχνολογίας καθώς όμως και για τους κινδύνους που απορρέουν από την ανάγκη των νέων για την εμπειρία εντός του κυβερνοχώρου. Ο ηθικός πανικός, που διασπείρεται από τα μέσα επικοινωνίας αναφορικά με την επιβλαβή χρήση της τε-χνολογίας φαίνεται να παραμένει το ίδιο προβληματικός με την άκριτη απόρριψη της τεκμηριωμένης ψυχολογικής έρευνας.Λαμβάνοντας υπόψιν το αυξανόμενο ενδιαφέρον της έρευνας για το θέμα των νέων και του κυβερνοχώρου, χρησιμοποιούμε ως παράδειγμα για την επιστημολογική μας συζήτηση δυο επίκαιρα ζητήματα που αφορούν αφενός την ψηφιακή κειμενική συζήτηση δύο ή περισσότερων ατόμων με στόχο τη σεξουαλική διέγερση (sexting) (Γαζή, Αρβανίτης 2020) και αφετέρου τον διαδικτυακό εκφοβισμό (cyberbullying). (EL)
Media studies approaches converse with classical psychological research regarding the issues of affects and influence. However, cultural media theories sometimes uncritically reject the psychological theory and research regarding basic models of the individual’s association with media and technology. In an attempt to move beyond specific epistemological limitations, which seem to fail to prevent theoretical and empirical bias on one part and technological determinism on the other, this article attempts a discussion of children and adolescents’ use of technology, the social meaning of technology as well as the dangers that arise from the young people’s need for experience within cyberspace. The moral panic spread by the media regarding the harmful use of technology seems to remain as problematic as the uncritical rejection of evidence-based psychological research.Considering the growing interest of research on the topic of youth and cyberspace, we use as an example for our epistemological discussion two contemporary issues concerning, on the one hand, digital textual conversation between two or more people with the aim of sexual arousal (sexting) and, on the other hand, cyberbullying. (EN)


Διαδικτυακές σχέσεις (EL)
Sexting (EL)
Διαδικτυακός εκφοβισμός (EL)
Παιδιά και έφηβοι (EL)
Αυτοαποκάλυψη (EL)
Cyber relationships (EN)
Sexting (EN)
Children & adolescents (EN)
Self - disclosure (EN)
Cyberbulling (EN)

Greek

Εταιρεία Μελέτης των Επιστημών του Ανθρώπου (EL)


2732-9178
Αυτόματον: Περιοδικό Ψηφιακών Μέσων και Πολιτισμού; Τόμ. 2 Αρ. 2 (2023): Νεότητα και Ψηφιακή Εμπειρία; 70-82 (EL)
Αutomaton: Journal of Digital Media and Culture; Vol. 2 No. 2 (2023): Automaton 2.2; 70-82 (EN)

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)