Μπορεί το Facebook να χρησιμοποιηθεί ως αποτελεσματικό εκπαιδευτικό περιβάλλον;

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Μπορεί το Facebook να χρησιμοποιηθεί ως αποτελεσματικό εκπαιδευτικό περιβάλλον; (EL)
Can Facebook be used as an effective educational environment? (EN)

Karakiza, Tsampika

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2023-09-24


Μετά την αλματώδη ανάπτυξη και χρήση των ψηφιακών μέσων κοινωνικής δικτύωσης καθώς και την εμπλοκή των νέων με αυτά, προέκυψε το ερώτημα εάν μπορούν τα social media, και ειδικότερα το Facebook, να αποτελέσουν για τους μαθητές, εκτός από μέσο επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, και ένα αποτελεσματικό εκπαιδευτικό μέσο. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε για ένα σχολικό έτος σε δύο σχολεία, με συμμετοχή 100 μαθητών και τεσσάρων εκπαιδευτικών, οι οποίοι χρησιμοποίησαν το Facebook ως εκπαιδευτικό περιβάλλον εντός του οποίου οργάνωσαν και υλοποίησαν τις διδασκαλίες τους. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν προσεγγίστηκαν ποιοτικά και το συμπέρασμα που προέκυψε είναι ότι η πλατφόρμα του Facebook μπορεί υπό προϋποθέσεις, με τον κατάλληλο σχεδιασμό και την αναγκαία διδακτική πλαισίωση, να λειτουργήσει ως αποτελεσματικό εκπαιδευτικό περιβάλλον -να δημιουργήσει δηλαδή μια δυναμική κοινότητα μάθησης, όπου αυξάνεται η γνωστική εμπλοκή των μαθητών, ενισχύεται η συναισθηματική πλευρά της διδασκαλίας και της μάθησης και διαμορφώνονται νέου τύπου ικανότητες για μαθητές και εκπαιδευτικούς. (EL)
After the rapid growth and use of digital social media and the involvement of young people with them, the question arose whether social media, and particularly Facebook, can be an effective educational tool for students, apart from being a means of communication and entertainment. The research was carried out for one school year in two secondary schools, with the participation of 100 students and four teachers, who used Facebook as an educational environment in which they organized and implemented their teaching. The data collected were approached qualitatively and the conclusion that emerged is that the Facebook platform can, under certain conditions, function as an effective educational environment, with the appropriate design and the necessary didactic contextualization. That leads to the creation of a dynamic learning community, where the cognitive engagement of students is increased, the emotional aspect of teaching and learning is enhanced and new types of competences are formed for both students and teachers. (EN)


παιδαγωγικό πλαίσιο (EL)
γνωστική ανάπτυξη (EL)
facebook (EL)
συναισθηματική πλευρά της μάθησης (EL)
μέσα κοινωνικής δικτύωσης (EL)
pedagogical context (EN)
emotional aspects of learning (EN)
facebook (EN)
cognitive development (EN)
social media (EN)

Ελληνική γλώσσα

Εταιρεία Μελέτης των Επιστημών του Ανθρώπου (EL)


2732-9178
Αυτόματον: Περιοδικό Ψηφιακών Μέσων και Πολιτισμού; Τόμ. 2 Αρ. 2 (2023): Νεότητα και Ψηφιακή Εμπειρία; 96-117 (EL)
Αutomaton: Journal of Digital Media and Culture; Vol. 2 No. 2 (2023): Automaton 2.2; 96-117 (EN)

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.