Παράλληλες διεργασίες στην υπολογιστική σκέψη μαθητών

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Παράλληλες διεργασίες στην υπολογιστική σκέψη μαθητών (EL)

Λαδιάς, Αναστάσιος
Μπέκος, Δημήτριος
Μικρόπουλος, Αναστάσιος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Άρθρο από Ομότιμους Αξιολογητές (EL)

2023-09-30


Ο παράλληλος προγραμματισμός έχει αρχίζει να απασχολεί την εκπαίδευση στην Πληροφορική κυρίως λόγω της αύξησης της πολυπλοκότητας των προβλημάτων και της τεχνολογικής ανάπτυξης. Η εργασία αφορά τον παράλληλο προγραμματισμό και έχει ως στόχο την αξιολόγηση της χρήσης του σε προγράμματα ανεπτυγμένα από μαθητές που βρίσκονται στις τελευταίες τάξεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οι κώδικες που αξιολογούνται είναι γραμμένοι στο περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού Scratch, το οποίο υποστηρίζει το προγραμματιστικό υπόδειγμα του παράλληλου προγραμματισμού. Η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε με την ένταξη κάθε κώδικα στα πέντε επίπεδα της ταξινομίας SOLO (Structure of Observed Learning Outcomes). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως η πλειοψηφία των μαθητών χρησιμοποιεί τοπολογίες παράλληλου προγραμματισμού μεσαίας πολυπλοκότητας και αναπτύσσει προγραμματιστικούς κώδικες που εντάσσονται κυρίως στο τρίτο από τα πέντε επίπεδα της ταξινομίας SOLO. Ειδικότερα, κατά κύριο λόγο οι μαθητές προγραμματίζουν τμήματα κώδικα που τρέχουν παράλληλα, πυροδοτούνται από διαφορετικές αιτίες και λειτουργούν ανεξάρτητα καθώς δεν επικοινωνούν μεταξύ τους. Από τα αποτελέσματα αυτά αναδεικνύονται οι παράλληλες διεργασίες στην υπολογιστική σκέψη των νεαρών μαθητών, αλλά και η δυναμική για τη διδασκαλία του παράλληλου προγραμματισμού στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού σχολείου. (EL)


Παράλληλος Προγραμματισμός (EL)
Scratch (EL)
Ταξινομία SOLO (EL)

Ελληνική γλώσσα

Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογικών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση – ΕΤΠΕ (EL)


Συνέδρια της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση; 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία»; 0615-0628 (EL)
Συνέδρια της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση; 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία»; 0615-0628 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2023 Συνέδρια της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.