ΟΙ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΕΙΚΟΝΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΩΣ ΔΟΜΕΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΈΡΓΟΥ

ΟΙ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΕΙΚΟΝΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΩΣ ΔΟΜΕΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΈΡΓΟΥ (EL)

Τζουμάκας , Βασίλης

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Άρθρο από Ομότιμους Αξιολογητές (EL)

2025-04-27


Το εκπαιδευτικό έργο, έχει ανάγκη να υποστηρίζεται από δομές που λαμβάνουνυπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες μέσα στις οποίες ο εκπαιδευτικός καλείται να αναλάβειτον σύνθετο ρόλο του. Μερικοί από τους παράγοντες που επιβάλουν την στήριξη τουεκπαιδευτικού στο έργο του είναι η ανάγκη για κατάρτιση σε νέα διδακτικά εργαλεία, η πρόσβαση σε οργανωμένες συλλογές διδακτικού υλικού (βιβλιοθήκες, περιοδικά, άρθρα κ.α.) η επικοινωνία και η ανταλλαγή απόψεων και υλικού που αφορούν σε όλοτο φάσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η Επιστήμη της Πληροφορικής, έχοντας πραγματοποιήσει σημαντικά βήματα σεγνωστικές περιοχές όπως οι γλώσσες προγραμματισμού, οι βάσεις δεδομένων και ηεπικοινωνία χρήστη-υπολογιστή, παρέχει την τεχνολογική βάση για την ανάπτυξηνέων ψηφιακών εφαρμογών που μπορούν να αποτελέσουν δομές στήριξης του έργουτων εκπαιδευτικών. Μια κατηγορία τέτοιων εφαρμογών είναι οι «ψηφιακές εικονικέςκοινότητες», πληροφοριακά συστήματα που σχεδιάζονται και υλοποιούνται ώστε ναπαρέχουν υπηρεσίες μέσω του Διαδικτύου σε άτομα με κοινούς επαγγελματικούς, εκπαιδευτικούς και άλλους στόχους και οι οποίες μπορούν να προσφέρουν σημαντικέςυπηρεσίες στην υποστήριξη του έργου της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η σχεδίαση των συστημάτων αυτών στηρίζεται στην δημιουργία δικτυακώντόπων όπου φυσικά πρόσωπα με πρόσβαση στο Διαδίκτυο –τα μέλη του εικονικούπεριβάλλοντος- διαχειρίζονται ψηφιακές πληροφορίες μέσα από ένα σύνολουπηρεσιών που προσφέρονται από το σύστημα και είναι σχεδιασμένες σύμφωνα με τιςδικές τους ιδιαίτερες ανάγκες και απαιτήσεις. Η πρόσβαση σε πληροφορίες με κοινόενδιαφέρον, που παρέχεται με την μορφή υπηρεσιών στις ψηφιακές εικονικέςκοινότητες, εκφράζει μια σημαντική ιδέα υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, πουαφορά στην επικοινωνία και την ανταλλαγή πληροφοριών και υλοποιείται μευπηρεσίες όπως οι ψηφιακές βιβλιοθήκες διδακτικού υλικού και εκπαιδευτικώνσυνδέσμων κ.α.. Στο ίδιο πλαίσιο της υποστήριξης των εκπαιδευτικών είναι και ηπαροχή προσωπικών υπηρεσιών, όπου κάθε μέλος της κοινότητας έχει πλήρηπρόσβαση σε δικούς του πόρους, μέσω υπηρεσιών όπως οι ψηφιακές ατζέντες και ταψηφιακά σημειωματάρια για την διαχείριση προσωπικών επαφών και σημειώσεωναντίστοιχα. Η χρησιμοποίηση των υπηρεσιών που παρέχονται σε ένα τέτοιο ψηφιακόσύστημα, πρέπει να είναι απαραίτητα ελεγχόμενη, ώστε να εξασφαλισθεί η ορθήχρήση τους από τα μέλη της κοινότητας, γεγονός που επιβάλλει την υλοποίησηπολιτικών ασφαλούς χρήσης για ομάδες μελών με κοινά χαρακτηριστικά καισυγκεκριμένες ιδιαιτερότητες. Οι πολιτικές ασφάλειας σε μια ψηφιακή εικονικήκοινότητα είναι ουσιώδεις, εφόσον η καταστροφή ή αλλοίωση κοινών πόρων έχει ωςαποτέλεσμα την στέρηση πληροφοριών και στοιχείων από τα υπόλοιπα μέλη τηςκοινότητας, δημιουργώντας παράλληλα κινδύνους για την ακεραιότητα τωνπληροφοριών που υπάρχουν στο σύστημα. Η εισήγηση παρουσιάζει τις σχεδιαστικές αρχές μια τέτοιας ψηφιακής εικονικήςεκπαιδευτικής κοινότητας που αναπτύχθηκε με την μορφή ενός δυναμικού ιστοχώρουκαι συνδυάζει την χρησιμοποίηση τριών διαφορετικών τεχνολογιών τηςπληροφορικής: τις γλώσσες προγραμματισμού HTML & Javascript, την εφαρμογήδιαχείρισης Βάσεων Δεδομένων MySQL, και την γλώσσα προγραμματισμού PHP,. ΗΨηφιακή Εικονική Κοινότητα αναπτύχθηκε με σκοπό την υποστήριξη τουεκπαιδευτικού έργου τόσο σε επίπεδο σχολικής μονάδας όσο και σε επίπεδο νομού. (EL)


Εικονικές Κοινότητες (EL)
Βιβλιοθήκες Διδακτικού Υλικού, Διαδίκτυο (EL)
Συνεργατικά Περιβάλλοντα (EL)
Δυναμικές Βάσεις Δεδομένων (EL)
Υποστήριξη Εκπαιδευτικού Έργου (EL)

Greek

Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογικών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση – ΕΤΠΕ (EL)


Συνέδρια της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση; 2ο Συνέδριο Σύρου στις ΤΠΕ; 351-360 (EL)
Συνέδρια της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση; 2ο Συνέδριο Σύρου στις ΤΠΕ; 351-360 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2024 Συνέδρια της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (EL)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)