«ΚΑΤΣΕ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΠΑΡΑ» Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΜΙΑΣ ΠΡΟΤΡΟΠΗΣ

«ΚΑΤΣΕ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΠΑΡΑ» Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΜΙΑΣ ΠΡΟΤΡΟΠΗΣ (EL)

Παπασταματίου, Νίκος
Χαντζόπουλος , Χρήστος
Παναγόπουλος , Θεόδωρος
Καρούνιας , Διονύσιος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Άρθρο από Ομότιμους Αξιολογητές (EL)

2025-04-27


Σημαντικά και ενδιαφέροντα γεγονότα, που αναζητούνται μέσω του διαδικτύου καιπροσφέρονται στους μαθητές προς διερεύνηση στην τάξη ή στο σπίτι, αποτελούν μιαδιαφορετική μορφή διδακτικής διαθεματικής προσέγγισης και επεξεργασίας του όποιουθέματος και μπορούν να αποτελέσουν και να αναδειχθούν σε πεδίο άντλησηςερεθισμάτων και δραστηριοτήτων για τη διδασκαλία Στην παρούσα εργασία η προςδιαπραγμάτευση έννοια είναι η «ισορροπία» είτε όπως η έννοια αυτή εισάγεται στομάθημα της σχολικής φυσικής είτε στην έννοια της ισορροπίας ενός συστήματος όπουοι αλληλεπιδράσεις μεταξύ των στοιχείων του το διατηρούν σε σταθερή κατάσταση. Έτσι, η προτροπή από τον προπονητή της εθνικής ομάδας άρσης βαρών «Κάτσε κάτω απότην μπάρα», τίθεται ως θέμα διερεύνησης σε μαθητές του γυμνασίου στο μάθημα τηςφυσικής που δοκιμάζουν και επιβεβαιώνουν την σταθερότητα του σώματός τουςσηκώνοντας μια καρέκλα, αφού προηγουμένως ανάμεσα στα σημεία που την κρατούνέχουν κρεμάσει με σχοινί ένα μικρό αντικείμενο φτιάχνοντας έτσι ένα πρόχειρο νήμαστάθμης. Παρατηρώντας, πλέον, τη διεύθυνση του νήματος καταλήγουν στοσυμπέρασμα: «Κράτησε τα βάρη (αλτήρες με γνωστή μάζα) πάνω από το κεφάλι σουκατά τέτοιο τρόπο, ώστε η κατακόρυφος που περνάει από το κέντρο μάζας σου να τέμνειτο δάπεδο ανάμεσα στα ποδιά σου».Στην παρούσα πολυμεσική παρουσίαση (σε Windows PowerPoint) η όλη διαδικασίαεξελίσσεται σε διαδοχικά βήματα κατά τα οποία, οι μαθητές συλλέγουν τις κατάλληλεςπληροφορίες από διάφορες πηγές (διαδίκτυο, σχολικά βιβλία, βιβλιοθήκη) ελέγχουν τηνεγκυρότητά τους με τα εργαλεία που διαθέτουν, τις επεξεργάζονται και παράγουν μια νέαοργανωμένη, τεκμηριωμένη και ενδιαφέρουσα γι΄ αυτούς εκδοχή την οποία κοινοποιούνως προϊόν της έρευνας τους και είναι έτοιμοι να δεχτούν παρατηρήσεις. (EL)


Ολυμπιακοί αγώνες (EL)
διαθεματική προσέγγιση (EL)
MME (EL)
φυσική (EL)
ισορροπία (EL)
Διδασκαλία/μάθηση (EL)
ενέργεια (EL)
διαδίκτυο (EL)
αθλητισμός (EL)

Greek

Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογικών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση – ΕΤΠΕ (EL)


Συνέδρια της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση; 2ο Συνέδριο Σύρου στις ΤΠΕ; 449-455 (EL)
Συνέδρια της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση; 2ο Συνέδριο Σύρου στις ΤΠΕ; 449-455 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2024 Συνέδρια της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (EL)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)