Αντιλήψεις εκπαιδευτικών, δίγλωσσων μαθητών/τριών και γονέων μεταναστευτικής καταγωγής γύρω από τη διγλωσσία: Μεθοδολογικά ζητήματα και επανεξέταση ερευνητικών δεδομένων

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Αντιλήψεις εκπαιδευτικών, δίγλωσσων μαθητών/τριών και γονέων μεταναστευτικής καταγωγής γύρω από τη διγλωσσία: Μεθοδολογικά ζητήματα και επανεξέταση ερευνητικών δεδομένων (EL)
Perceptions of teachers, bilingual students and parents with immigrant background toward bilingualism: Methodological issues and re-examination of research data (EN)

Γκαϊνταρτζή, Αναστασία

Στo παρόν άρθρο επιχειρείται μέσα από την παρουσίαση της εθνογραφικής έρευνας: «Ζητήματα διγλωσσίας σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας: Κοινωνικές και εκπαιδευτικές διαστάσεις» (Γκαϊνταρτζή, 2012) η συζήτηση μεθοδολογικών ζητημάτων και η επανεξέταση των ερευνητικών της δεδομένων υπό το πρίσμα μεταγενέστερων ερευνών. Το άρθρο εστιάζει στο ζήτημα της σχέσης της ερευνήτριας με τους/τις συμμετέχοντες/ουσες, της εμπλοκής της στο πεδίο της έρευνας και της υποκειμενικότητάς της, έτσι όπως προσεγγίστηκε στην εθνογραφική έρευνα της διδακτορικής διατριβής. Ακολουθεί η επανεξέταση και κριτική συζήτηση των ερευνητικών της δεδομένων, τα οποία αφορούν τις γλωσσικές αντιλήψεις εκπαιδευτικών, δίγλωσσων μαθητών/τριών και γονέων μεταναστευτικής καταγωγής, ενόψει μεταγενέστερων ερευνητικών δεδομένων.  (EL)
In this paper we attempt, through the presentation of the ethnographic research: "Issues of bilingualism in preschool and early primary school children: Social and educational dimensions" (Gkaintartzi, 2012), to discuss methodological issues and review its research data in the light of subsequent studies. We focus on the issue of the relationship of the researcher with the participants, her involvement in the research field and her subjectivity, as approached in the ethnographic research of the doctoral dissertation. We conclude with a review and critical discussion of its research data, which relate to the language views of teachers, bilingual students and immigrant parents, in view of later research data. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

Εθνογραφική έρευνα (EL)
γλωσσικές αντιλήψεις (EL)
υποκειμενικότητα ερευνητή/τριας (EL)
διγλωσσία (EL)
researcher subjectivity (EN)
language views (EN)
Ethnographic research (EN)
bilingualism (EN)


Διάλογοι! Θεωρία & Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης

Ελληνική γλώσσα

2018-12-13


ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ - School of Early Childhood Education Faculty of Education, AUTH (EL)

2459-3737
Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης; Τόμ. 4 (2018); 83-94 (EL)
Dialogoi! Theory and Praxis in Education; Vol. 4 (2018); 83-94 (EN)

Copyright (c) 2018 Anastasia Gaintartzi (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.