Πλαγιαρισμός στις μεταπτυχιακές εργασίες των φοιτητών/τριών: Διερευνώντας το φαινόμενο

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Πλαγιαρισμός στις μεταπτυχιακές εργασίες των φοιτητών/τριών: Διερευνώντας το φαινόμενο (EL)
Plagiarism in students' master theses: Researching the phenomenon (EN)

Εμβαλωτής, Αναστάσιος
Καρασαλίδης, Θεόδωρος

Εισαγωγή: Η διάδοση του πλαγιαρισμού αποτελεί ένα θέμα με διεθνές ερευνητικό ενδιαφέρον. Στο πλαίσιο αυτό έχουν διερευνηθεί (μερικώς) η έκταση και οι μορφές του πλαγιαρισμού στο φοιτητικό πληθυσμό. Ωστόσο, από την ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας, διαπιστώθηκε ότι το συγκεκριμένο ζήτημα δεν έχει ερευνηθεί σε σημαντικό βαθμό στην ελληνική ακαδημαϊκή κοινότητα παρά τα αναδυόμενα ανά διαστήματα περιστατικά, καθιστώντας έτσι αναγκαία τη διεξαγωγή της παρούσας έρευνας.Σκοπός της έρευνας: Με την παρούσα έρευνα επιδιώκεται η διερεύνηση της διάδοσης και των μορφών του πλαγιαρισμού σε μεταπτυχιακούς φοιτητές.Δειγματοληπτικός σχεδιασμός: Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 155 μεταπτυχιακές διατριβές και 8 αποφοίτους Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) σε κάποιο ελληνικό Πανεπιστήμιο. Αξιοποιήθηκε το λογισμικό ανίχνευσης πλαγιαρισμού Turnitin για την εξέταση των διατριβών και η ημιδομημένη συνέντευξη με τους αποφοίτους του ΠΜΣ για τη διερεύνηση του φαινομένου.Ευρήματα: Διαπιστώθηκε ότι οι μεταπτυχιακοί φοιτητές ολισθαίνουν σε πρακτικές πλαγιαρισμού μέσω αυτολεξεί αντιγραφών, ανεπαρκών παραφράσεων και λανθασμένων ενδοκειμενικών αναφορών και παραπομπών ή/και επιμέρους ειδικών περιπτώσεων πλαγιαρισμού.Συμπεράσματα- Προτάσεις: Προτείνεται η επέκταση της διερεύνησης του θέματος (πλαγιαρισμός στην τριτοβάθμια εκπαίδευση) τόσο στους φοιτητές όσο και στο ακαδημαϊκό προσωπικό, για την αναγνώριση και πρόληψη σχετικών πρακτικών στο πλαίσιο της διασφάλισης της ποιότητας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. (EL)
Introduction: The engagement in plagiarism constitutes a theme with research interest worldwide. In this context students’ engagement in plagiarism and its forms have been examined (partly). However, studying the relevant bibliography it’s concluded that the particular theme has not been examined to a significant extent in Greek tertiary education while a lot of academic dishonest actions have been found. So, the current research is appropriate to fill the research gap.Purpose of the study: The current research aims at exploring graduate students’ engagement in plagiarism and its forms.Method: The sample consists of 155 theses and 8 graduate students of a graduate program in a Greek university. The software Turnitin was utilized for the examination of theses. Furthermore, semi structured interviews were conducted with graduate students.Results: Graduate students have been found to engage in plagiarism. The particular forms are word to word copying, inadequate paraphrasing, errors in citations and bibliography and other subcategories of plagiarism.Implications- Conclusions: The examination of the relevant theme (plagiarism in tertiary education) among students and academic staff needs to be continued. So, the recognition and addressing of these actions will secure quality in higher education.  (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

πλαγιαρισμός (EL)
μεταπτυχιακοί φοιτητές (EL)
διασφάλιση ποιότητας (EL)
μεταπτυχιακές διατριβές (EL)
graduate students (EN)
plagiarism (EN)
quality assurance (EN)
theses (EN)


Διάλογοι! Θεωρία & Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης

Ελληνική γλώσσα

2018-12-13


ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ - School of Early Childhood Education Faculty of Education, AUTH (EL)

2459-3737
Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης; Τόμ. 4 (2018); 4-22 (EL)
Dialogoi! Theory and Praxis in Education; Vol. 4 (2018); 4-22 (EN)

Copyright (c) 2018 Θεόδωρος Καρασαλίδης, Αναστάσιος Εμβαλωτής (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.