«Μου το λέει και ο αδερφός μου ότι κάνω μουτζούρες όταν ζωγραφίζω». Οι ‘μουτζούρες’ αλλιώς: Ένα σχέδιο εργασίας με πολύ μικρά παιδιά

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2019 (EL)

«Μου το λέει και ο αδερφός μου ότι κάνω μουτζούρες όταν ζωγραφίζω». Οι ‘μουτζούρες’ αλλιώς: Ένα σχέδιο εργασίας με πολύ μικρά παιδιά (EL)
"My brother tells, I make scribbles when I draw." The 'scribbles' otherwise: developing a project with toddlers (EN)

Παπανδρέου, Μαρία
Τσακιρπάλογλου, Παναγιώτα

«Οι ‘μουτζούρες’ αλλιώς» είναι ένα σχέδιο εργασίας που αναπτύχθηκε στο Παιδικό Κέντρο του ΑΠΘ, σε μια τάξη μικρών παιδιών (2,5-3 ετών) κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2017-2018. Στην παρούσα εργασία, παρουσιάζονται οι αρχικές δράσεις των παιδιών που αποτέλεσαν το κίνητρο για την εκκίνηση αυτής της διερεύνησης, ενώ στη συνέχεια περιγράφονται αναλυτικά και συζητιούνται οι τρεις φάσεις της διαδικασίας που ακολουθήσαμε. Το ταξίδι αυτό αναπτύχθηκε στο πλαίσιο ενός προγράμματος επαγγελματικής ανάπτυξης για την αξιοποίηση της σχεδιαστικής δραστηριότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία και είναι προϊόν της ιδιαίτερης εστίασης των παιδιών στις ‘μουτζούρες’ τους, των συζητήσεων που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της ομάδας του προγράμματος και της συνεχούς ανατροφοδότησης που παρείχε η συντονίστρια του προγράμματος. Τα παραδείγματα που παρουσιάζονται δείχνουν το τρόπο που τα ίδια τα παιδιά κατεύθυναν την εξέλιξη της διερεύνησης, αλλά και τη σταδιακή αλλαγή της στάσης τους απέναντι στις ‘μουτζούρες’ τους. (EL)
“Viewing ‘scribbles’ otherwise” is a project developed at the Children Center of Aristotle University of Thessaloniki, in a classroom for young children (2.5-3 years) during the school year 2017-2018. In the present study, we firstly present the children’ activities that motivated the initiation of this extended investigation, while we describe in detail the three project phases that children carried out. This learning experience was developed as part of a professional development program focused on the role of drawing activity as a learning tool. However, it emerged from the children's special focus on their 'scribbles', while the strong cooperation between the classroom’s teacher and the facilitator (i.e. the educator who organised the PD program) was critical for its implementation. The examples presented in this article illustrate how the children themselves guided the evolution of the inquiry and gradually transformed their attitude towards their 'scribbles'. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

Σχεδιαστική δραστηριότητα (EL)
προσχολική εκπαίδευση (EL)
σχέδιο εργασίας (EL)
‘μουτζούρες’ (EL)
drawing activity (EN)
project (EN)
‘scribbles’ (EN)
early childhood education (EN)


Διάλογοι! Θεωρία & Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης

Ελληνική γλώσσα

2019-12-17


ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ - School of Early Childhood Education Faculty of Education, AUTH (EL)

2459-3737
Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης; Τόμ. 5 (2019); 210-226 (EL)
Dialogoi! Theory and Praxis in Education; Vol. 5 (2019); 210-226 (EN)

Copyright (c) 2019 Panagiota Tsakirpaloglou & Maria Papandreou (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.