Το θεατρικό παιχνίδι στο μάθημα της ιστορίας: Η Μύρτις μάς ταξιδεύει από τον λοιμό των Αθηνών στην πανδημία του σήμερα

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2021 (EL)

Το θεατρικό παιχνίδι στο μάθημα της ιστορίας: Η Μύρτις μάς ταξιδεύει από τον λοιμό των Αθηνών στην πανδημία του σήμερα (EL)
The use of drama in education in the history lesson: Myrtis travels us from the plague of Athens to the pandemic of today (EN)

Σωτηρίου, Σοφοκλής
Δημητριάδης, Δημήτρης
Παπαγρηγοράκης, Μανώλης Ι.
Γαλανάκη, Ευαγγελία
Γουργιώτου, Ευθυμία
Τόσκας,  Άγγελος
Bin, Miao
Μικεδάκη, Μαρία

Στο παρόν άρθρο προτείνεται και περιγράφεται ένα διδακτικό σενάριο για το μάθημα της ιστορίας της Δ’ Δημοτικού, της Α’ Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου. Βασικός στόχος του διδακτικού σεναρίου είναι η εξοικείωση των μαθητών με την ιστορική διάσταση του φαινομένου της πανδημίας, ώστε να αναπτύξουν κριτική σκέψη για αυτήν, στα πλαίσια της ενίσχυσης της ψυχικής ανθεκτικότητάς τους. Κεντρικός ιστορικός χαρακτήρας είναι η Μύρτις. Το βασικό μέσο διδασκαλίας που προτείνεται είναι το θεατρικό παιχνίδι. Ο τίτλος του διδακτικού σεναρίου είναι «Η Μύρτις μάς ταξιδεύει από τον λοιμό των Αθηνών στην πανδημία του σήμερα». Μέσα από αυτό το σενάριο τα παιδιά ταξιδεύουν με τη Μύρτιδα στον λοιμό των Αθηνών της Κλασσικής Περιόδου και, περνώντας από τις πανδημίες διαφορετικών ιστορικών εποχών της ανθρωπότητας (π.χ. μαύρη πανώλη, η ευλογιά, η χολέρα,), φθάνουν στον τρόπο που βιώνουν τα ίδια την πανδημία σήμερα. Ο σχεδιασμός βασίστηκε στο θεωρητικό πλαίσιο της έννοιας του διδακτικού σεναρίου. (EL)
This article proposes and describesan educational scenario for 4th, 7th and 10th grade schoolhistory. The main goal of this scenario is to help students understand the historical dimension of the phenomenon of the pandemic and to develop critical thinking towards it, in order to enhance their mental resilience. The main historical character of this scenario is Myrtis. The use of drama in education techniques is proposed as the main teaching method for the scenario's implementation. The title of the educational scenario is the following: «Travelling with Myrtis from the plague of Ancient Athens to the pandemic of covid-19». In the scenario, students travel to the plague of Ancient Athens through an imaginary journey to the past with Myrtis. After traveling through the pandemics of different historical periods (plague, smallpox, cholera), they arrive at their experience of the pandemic in the present. The design was based on the theory of the educational scenario. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Διδακτική πρόταση; οργανωμένο διδακτικό σενάριο (EL)
educational proposal; educational scenario (EN)

σχολική ιστορία (EL)
πανδημία (EL)
λοιμός των Αθηνών (EL)
θεατρικό παιχνίδι (EL)
Μύρτις (EL)
drama in education (EN)
school history (EN)
plague of Athens (EN)
Myrtis (EN)
pandemic (EN)


Διάλογοι! Θεωρία & Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης

Ελληνική γλώσσα

2021-11-18


ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ - School of Early Childhood Education Faculty of Education, AUTH (EL)

2459-3737
Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης; Τόμ. 7 (2021); 250-266 (EL)
Dialogoi! Theory and Praxis in Education; Vol. 7 (2021); 250-266 (EN)

Copyright (c) 2021 Papagrigorakis et al. (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.