see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η χρήση των τεχνικών της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση στην προσέγγιση ηθικών διλημμάτων (EL)
The use of the techniques of Drama in Education in the approach of moral dilemmas (EN)

Papaioannou, Theodora
Magos, Konstantinos

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2022-12-12


Η παρούσα έρευνα εστιάζει στη διερεύνηση της επίδρασης των τεχνικών της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση σχετικά με την προσέγγιση ηθικών διλημμάτων που αφορούν σε ζητήματα διαχείρισης της ετερότητας. Συγκεκριμένα περιγράφει τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση ενός Θεατροπαιδαγωγικού Προγράμματος κατά τη διάρκεια του οποίου πραγματοποιήθηκαν τεχνικές της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση για την διερεύνηση ηθικών διλημμάτων με σκοπό την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας μαθητών της Δ΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου. Στην εν λόγω ποιοτική έρευνα ως μέσα συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν οι ημιδομημένες συνεντεύξεις σε ομάδες εστίασης, το ενδιάμεσο ερωτηματολόγιο και τα γραπτά κείμενα που παρήγαγαν οι μαθητές. Με βάση τα ευρήματα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι οι τεχνικές της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση διαμεσολάβησαν θετικά στην αλλαγή της αρχικής αρνητικής στάσης των μαθητών όσον αφορά στα ηθικά διλήμματα που τους είχαν τεθεί σε σχέση με την αποδοχή της εθνοτικής, πολιτισμικής, γλωσσικής και θρησκευτικής ετερότητας. Ειδικότερα, μέσω των ευρημάτων που προέκυψαν από την αξιοποίηση των ηθικών διλημμάτων, διαπιστώθηκε μετασχηματισμός αρνητικών στερεότυπων, μείωση των προκαταλήψεων και γενικότερα ανάπτυξη της αποδοχής του διαφορετικού «άλλου». (EL)
The present research focuses on the investigation of the effects of techniques of the Drama in Education regarding the approach to ethical dilemmas related to the management of otherness. Specifically, it describes the planning, implementation and evaluation of a Pedagogical Program based on Drama in Education in order to develop the intercultural competence of students of the 4th grade of the Primary school. In this qualitative research, semi-structured focus group interviews, mid-term questionnaire and written texts produced by the students, were used as means of data collection. Based on the findings of the research, it was found that the techniques of Drama in Education positively mediated the change of the initial negative attitudes of the students regarding the moral dilemmas that were posed to them in relation to the acceptance of ethnic, cultural, linguistic and religious otherness. In the findings of the research, it was established that the use of moral dilemmas contributed positively to the transformation of negative stereotypes, to the reduction of prejudices and in general to the development of the acceptance of the different "other". (EN)


ηθικά διλήμματα (EL)
διαπολιτισμική εκπαίδευση (EL)
δραματική τέχνη στην εκπαίδευση (EL)
drama in education (EN)
intercultural education (EN)
moral dilemmas (EN)

Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης

Greek

ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ - School of Early Childhood Education Faculty of Education, AUTH (EL)


2459-3737
Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης; Τόμ. 8 (2022); 20-39 (EL)
Dialogoi! Theory and Praxis in Education; Vol. 8 (2022); 20-39 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Copyright (c) 2022 Θεοδώρα Παπαϊωάννου, Κωνσταντίνος Μάγος (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)