A case study on preschool children’s preferences of and perspectives on their male and female early childhood educator

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



A case study on preschool children’s preferences of and perspectives on their male and female early childhood educator (EN)

Rentzou, Konstantina

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-10-20


Σκοπός της μελέτης: Η παρούσα μελέτη περίπτωσης είχε ως στόχο τη διερεύνηση των προοπτικών των παιδιών προσχολικής ηλικίας σχετικά με το εάν και πώς το φύλο των παιδαγωγών διαμορφώνει τον τρόπο που βλέπουν τον παιδαγωγικό ρόλο των παιδαγωγών τους και τον βαθμό στον οποίο τα παιδιά δείχνουν προτίμηση σε κάποιον από τους παιδαγωγούς τους με βάση το φύλο τους. Διερευνήθηκαν, επίσης, ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των αντιλήψεων των αγοριών και των κοριτσιών για τον ρόλο των παιδαγωγών τους. Από την άλλη πλευρά, η μελέτη είχε ως στόχο να διερευνήσει εάν τα παιδιά εκδηλώνουν διαφορετική στάση απέναντι στους παιδαγωγούς τους όταν είναι στο σπίτι. Μέθοδος: Συλλέχθηκαν δεδομένα από οκτώ παιδιά προσχολικής ηλικίας μέσω παιδικών ζωγραφιών, φωτογραφιών και συνεντεύξεων με τα παιδιά. Επίσης, πέντε γονείς συμπλήρωσαν ένα διαδικτυακό ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις ανοιχτού τύπου. Αποτελέσματα & Συμπεράσματα: Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα παιδιά αποδίδουν έναν παιγνιδιώδη ρόλο στον άνδρα παιδαγωγό και έναν εκπαιδευτικό ρόλο στη γυναίκα παιδαγωγό. Τα δεδομένα που προέκυψαν τόσο από τα παιδιά όσο και από τους γονείς δείχνουν ότι η ύπαρξη ενός άνδρα παιδαγωγού ικανοποιεί την επιθυμία ή την ανάγκη των παιδιών, και ιδιαίτερα των αγοριών, για μια ανδρική φιγούρα στον θηλυκοποιημένο τομέα της προσχολικής αγωγής και φροντίδας. Επιπλέον, τα αποτελέσματα αναδεικνύουν την ανάγκη να ακούγονται οι φωνές των παιδιών για όλα τα ζητήματα που τα αφορούν, καθώς και να υιοθετούνται ποικίλες μέθοδοι για τη δημιουργία διαφοροποιημένων προοπτικών. (EL)
Purpose of the study: The present case study aimed at exploring preschool children’s perspectives on if and how early childhood educators’ gender shapes the way they view their educators’ pedagogical role and the extent to which children show a preference to an educator based on his/her gender. Similarities and differences between boy’s and girls’ perceptions about their educators’ role were also explored. On the other hand, the study aimed at exploring whether children manifest different attitudes towards their educators at home. Method: Data from eight preschool-aged children were collected through children’s drawings, photographs, and conversational interviews. Five parents also completed an online questionnaire with open-ended questions. Results, Implications & conclusions: The study revealed that children assign a playful role to the male educator and an educational role to the female educator. Both children’s and parent’s data indicate that the existence of a male educator meets children’s, and especially boys’, desire or need for a male figure in the feminized ECEC sector. In addition, the study accentuates the need to listen to children’s voices for all issues affecting them, as well as to adopt a variety of methods to create diversified perspectives. (EN)


Άνδρες παιδαγωγοί (EL)
μέθοδος του Μωσαϊκού (EL)
γυναίκες παιδαγωγοί (EL)
προσχολική αγωγή και φροντίδα (EL)
προοπτικές των παιδιών και των γονέων (EL)
Μale educators (EN)
female educators (EN)
Mosaic approach (EN)
children’s and parental perspectives (EN)
early childhood education and care (EN)

Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης

Ελληνική γλώσσα

ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ - School of Early Childhood Education Faculty of Education, AUTH (EL)


2459-3737
Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης; Τόμ. 9 (2023); 47-68 (EL)
Dialogoi! Theory and Praxis in Education; Vol. 9 (2023); 47-68 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.