Φρούριο Fortezza Ρεθύμνου - ανάδειξη αρχαιολογικού χώρου με χρήση ψηφιακής τεχνολογίας

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Πολυτεχνείου Κρήτης
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Φρούριο Fortezza Ρεθύμνου - ανάδειξη αρχαιολογικού χώρου με χρήση ψηφιακής τεχνολογίας (EL)

Λουσα Σοφια (EL)
Lousa Sofia (EN)

Μανια Αικατερινη (EL)
Τζομπανακης Αλεξιος (EL)
Πολυτεχνείο Κρήτης (EL)
Παρθενιος Παναγιωτης (EL)
Technical University of Crete (EN)
Mania Aikaterini (EN)
Parthenios Panagiotis (EN)
Tzobanakis Alexios (EN)

Στην ανάδειξη αρχαιολογικών χώρων μεγάλη βαρύτητα δίνεται στο οπτικό ερέθισμα. Η κατανόηση του χώρου και της ιστορίας του βασίζεται σε αυτό που κάποιος βλέπει ή διαβάζει. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι η γνώση αποκτάται κυρίως μέσω της εμπειρίας, η διαδικασία κατανόησης αποτελεί σκόπελο τόσο για μη βλέποντες όσο και για τους μη εξοικειωμένους με το αντικείμενο. Στην παρούσα εργασία γίνεται μια απόπειρα να αναδειχθεί ένας γνωστός και επισκέψιμος χώρος σε τόπο πολυαισθητηριακών εμπειριών. Χρησιμοποιείται το φρούριο της Φορτέτζας στο Ρέθυμνο, το οποίο θεμελιώθηκε το 1573 και στέγασε διοικητικά και στρατιωτικά κτίρια Ενετών και αργότερα Οθωμανών. Σήμερα έχει αποκατασταθεί στο μεγαλύτερο μέρος του και φιλοξενεί πλήθος επισκεπτών καθώς και εκδηλώσεις πολιτισμού. Στην ανάλυση του χώρου δόθηκε σημασία τόσο στο ιστορικό πλαίσιο των δομών και των διαφόρων φάσεών τους, όσο και στην αίσθηση που προκαλείται κατά την επίσκεψη σε συγκεκριμένα σημεία του φρουρίου. Προτείνεται μια προσέγγιση ανάδειξης των ιστορικών φάσεων και κυρίως η δημιουργία μιας εμπειρίας επίσκεψης που θα ενεργοποιεί τις αισθήσεις. Για να επιτευχθεί αυτό χρησιμοποιούνται ψηφιακά και αναλογικά μέσα. Συγκεκριμένα, προτείνεται η δημιουργία μια εφαρμογής για κινητές συσκευές, η οποία θα επιλέγει διαδρομές προσαρμοσμένες στο προφίλ χρήστη, θα παρέχει πλοήγηση, πληροφορία για τα σημεία ενδιαφέροντος, προβολή προηγούμενων ιστορικών φάσεων μέσω επαυξημένης πραγματικότητας καθώς και σύνδεση με κοινωνικά δίκτυα. Η λειτουργία της εφαρμογής θα εξυπηρετεί βλέποντες και μη βλέποντες. Επιπλέον, προτείνεται η κατασκευή ελαφρών δομών σε σημεία ενδιαφέροντος, όπου ο επισκέπτης θα μπορεί να κατανοήσει τα κτίρια μέσω αφής, όρασης και όσφρησης ( απτικά μοντέλα, χρήση αέρα και ατμού, έντυπες πληροφορίες). (EL)

masterThesis

Ψηφιακές τεχνολογίες για μη βλέποντες (EL)
Ανάδειξη αρχαιολογικού χώρου (EL)


Ελληνική γλώσσα

2017


Πολυτεχνείο Κρήτης::Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (EL)
Technical University of Crete::School of Architectural Engineering (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.