Predictor-based adaptive cruise control design

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Πολυτεχνείου Κρήτης
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Predictor-based adaptive cruise control design (EN)

Μπεκιαρης-Λυμπερης Νικολαος (EL)
Παπαγεωργιου Μαρκος (EL)
Roncoli Claudio (EL)
Bekiaris-Liberis Nikolaos (EN)
Papageorgiou Markos (EN)
Roncoli Claudio (EN)

Πολυτεχνείο Κρήτης (EL)
Technical University of Crete (EN)

We develop a predictor-based adaptive cruise control design with integral action (based on a nominal constant time-headway policy) for the compensation of large actuator and sensor delays in vehicular systems utilizing measurements of the relative spacing as well as of the speed and the short-term history of the desired acceleration of the ego vehicle. By employing an input-output approach, we show that the predictor-based adaptive cruise control law with integral action guarantees all of the four typical performance specifications of adaptive cruise control designs, namely, 1) stability, 2) zero steady-state spacing error, 3) string stability, and 4) non-negative impulse response, despite the large input delay. The effectiveness of the developed control design is shown in simulation considering various performance metrics. (EN)

journalArticle

Actuators (EN)
Adaptive cruise control (EN)
Control design (EN)
delay systems (EN)
Stability criteria (EN)
Predictor feedback (EN)
Delays (EN)
Acceleration (EN)
String stability (EN)
Numerical stability (EN)


IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems (EN)

Αγγλική γλώσσα

2017


Institute of Electrical and Electronics Engineers (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.