ARCHIMUSIC3D: γραφικό σύστημα πραγματικού χρόνου για αμοιβαίες μετατροπές μεταξύ μουσικής και εκλεπτυσμένου αστικού αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Πολυτεχνείου Κρήτης
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

ARCHIMUSIC3D: γραφικό σύστημα πραγματικού χρόνου για αμοιβαίες μετατροπές μεταξύ μουσικής και εκλεπτυσμένου αστικού αρχιτεκτονικού σχεδιασμού (EL)
ARCHIMUSIC3D: real-time graphical system for reciprocal transformations between music and refined urban architectural design (EN)

Γιαρισκανης Φωτιος (EL)
Giariskanis Fotios (EN)

Μανια Αικατερινη (EL)
Πολυτεχνείο Κρήτης (EL)
Παρθενιος Παναγιωτης (EL)
Καρυστινος Γεωργιος (EL)
Technical University of Crete (EN)
Mania Aikaterini (EN)
Karystinos Georgios (EN)
Parthenios Panagiotis (EN)

Πολλά από τα ψηφιακά εργαλεία αρχιτεκτονικού σχεδιασμού για αστικά περιβάλλοντα δεν καταφέρνουν να αποτυπώνουν πτυχές ενός αστικού σχεδιασμού που είναι αισθητικές και λειτουργικές. Η παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει το Archimusic3D, μια πλατφόρμα που υλοποιείται στην μηχανή ανάπτυξης Unity, η οποία προσφέρει: Πρώτα απ όλα, την ικανότητα οπτικοποίησης και μετατροπής ενός τρισδιάστατου αστικού δρόμου σε μουσική με βάση μια συγκεκριμένη γραμματική μετατροπής αρχιτεκτονικών στοιχείων σε μουσικά στοιχεία, δεύτερον, τη δυνατότητα η μουσική να αλλάξει προκειμένου να "εναρμονιστεί" με βάση μουσικούς κανόνες και τέλος η προοπτική να μετατραπεί το αισθητικά και αρμονικά "διορθωμένο" μουσικό κομμάτι σε ένα νέο (ίσως πιο εκλεπτυσμένο) δρόμο ή αστικό σχέδιο. Η πλατφόρμα Archimusic3D που παρουσιάζεται αποτελείται από τρεις σκηνές, οι οποίες συγκεντρώνουν τα τρία κύρια μέρη της διεπαφής του συστήματος, την τρισδιάστατη σκηνή, τη σκηνή Digital Audio Workstation (DAW) και τον ελεγκτή TouchOSC για κινητές πλατφόρμες. Ενώ αλληλεπιδρά με τη 3D σκηνή, ο χρήστης μπορεί να πλοηγηθεί σε ένα 3D δρόμο για να παρατηρήσει την τρισδιάστατη απεικόνιση ενός αστικού περιβάλλοντος. δεύτερη σκηνή είναι η υλοποίηση ενός προγράμματος Digital Audio Workstation (DAW), στο οποίο ο χρήστης μπορεί να δει το μουσικό αποτύπωμα του δρόμου που εκτυπώνεται ως αρχείο MIDI για να το ακούσει και να το επεξεργαστεί . Η επεξεργασία πραγματοποιείται μέσω ενός τρίτου εργαλείου που αντιπροσωπεύει έναν ελεγκτή TouchOSC υλοποιημένο για κινητό, που είναι μια εικονική κονσόλα που περιέχει faders, ποτενσιόμετρα και κουμπιά. Όταν οι χρήστες μετατρέπουν την τρισδιάστατη σκηνή σε ένα μουσικό αποτύπωμα, υποβάλλουν τις αμοιβαίες μετατροπές που μπορούν να εφαρμοστούν στο μουσικό κομμάτι το οποίο στη συνέχεια μετατρέπεται σε έναν νέο δρόμο. Με βάση τη γραμματική που παρέχει το Digital Media Lab της Σχολής Αρχιτεκτονικής του Πολυτεχνείου Κρήτης, η οποία συνδέει μουσικά με αρχιτεκτονικά στοιχεία, το αποτέλεσμα είναι το μουσικό αποτύπωμα ενός αστικού δρόμου. Ο αστικός σχεδιαστής επικουρείται στην 1) αναγνώριση των αστικών ασυμφωνιών, 2) στην τελειοποίηση του σχεδιασμού τους με χρήση μουσικών κανόνων και 3) στην παρουσίαση της οπτικής και ακουστικής απόδοσης του αστικού δρόμου. (EL)
An urban designer needs advanced analytical tools in order to understand the innerrelations and functions that describe conterporary cities. Many of the recently digitally-crafted architectural design tools for urban environments fail to capture aspects of an urban design which are both aesthetic as well as functional. This thesis presents Archimusic3D, a platform implemented in the Unity development engine that offers: First of all, the ability to view and convert a 3D urban street to music based on a specific grammar of converting architectural elements to musical elements, secondly, the ability to transform this music in order to "harmonize" it based on musical rules and finally, the prospect of converting back the aesthetically and harmonically "corrected" musical piece to a newly refined street or urban design. The presented platform comprises of three scenes, which compile the three main parts of the system's interface; e.g., the 3D scene, the Digital Audio Workstation (DAW) scene and the TouchOSC mobile controller. While interacting with the 3D scene, the user is able to navigate a 3D street in order to observe the 3D graphical depiction of an urban environment. second scene is the implementation of a Digital Audio Workstation (DAW) program, in which the user is able to see the musical footprint of the street printed as a MIDI (Musical Instrument Digital Interface) file in order to listen to it and process it. Processing is conducted via a third tool representing a TouchOSC mobile controller, which is a virtual mobile console containing faders, potentiometers and buttons. When the users converts the 3D scene to a musical footprint, they submit the reciprocal transformations which may be applied to the musical part and then, they are able to navigate a newly refined street. Based on a grammar provided by the Digital Media Lab of the School of Architecture, Technical University of Crete which connects musical with architectural elements, the result is the musical footprint of a street. The urban designer is assisted in 1) identifying urban dissonances, 2) refining their design using musical rules and 3) presenting the output both visually and acoustically. (EN)

bachelorThesis

Μουσική (EL)
Γραφικά (EL)
Αρχιτεκτονική (EL)
Graphics (EN)
Unity (EN)
Architecture (EN)
Music (EN)
Music Lab (EN)


Αγγλική γλώσσα

2018


Πολυτεχνείο Κρήτης::Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (EL)
Technical University of Crete::School of Electrical and Computer Engineering (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.