Η ιδιωτική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην πόλη της Κατερίνης κατά την περίοδο 1951-1979 παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη και διαφοροποίηση σε σχέση με τα δημόσια σχολεία της περιοχής. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της εξέλιξης είναι τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια Παπαδημητρίου, τα οποία έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εκπαιδευτική ιστορία της πόλης. Τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια Παπαδημητρίου ιδρύθηκαν ως απάντηση στις ανάγκες αυτής της περιόδου για ποιοτική πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Προσέφεραν ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό μοντέλο που εστίαζε όχι μόνο στην ακαδημαϊκή επίδοση αλλά και στην ολιστική ανάπτυξη των μαθητών. Η προσέγγισή τους περιλάμβανε μικρότερα τμήματα, εξατομικευμένη προσοχή στους μαθητές, καθώς και εξωσχολικές δραστηριότητες που προήγαγαν την κοινωνική και πολιτιστική τους ανάπτυξη. Σκοπός λοιπόν της παρούσης εργασίας είναι να παρουσιάσει την δημογραφική και εκπαιδευτική εξέλιξη του δημοτικού των ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Παπαδημητρίου τα 28 χρόνια λειτουργίας του. Αναφορά θα γίνει στο μαθητικό πληθυσμό και στο πόσοι μαθητές υπήρχαν ανά τάξη, ενώ ακόμα θα αναφερθεί πόσοι εκπαιδευτικοί υπήρχαν ανά έτος αλλά και συνολικά στο πόσοι δίδαξαν στο σχολείο όλα αυτά τα χρόνια. Επίσης, αναφορά θα γίνει στην καταγωγή των μαθητών και από ποια μέρη, είτε της Πιερίας είτε εκτός από τα όρια του Νομού, φοίτησαν στο σχολείο, ενώ τέλος αναφορά θα γίνει και στα επαγγέλματα των πατεράδων των μαθητών με σκοπό να δούμε, στο περίπου, το βιοτικό επίπεδο που επικρατούσε στο Νομό Πιερίας εκείνη την περίοδο.
(EL)
Private Primary Education in the city of Katerini during the period 1951-1979 showed significant growth and differentiation compared to the public schools of the region. A characteristic example of this development is the private educational institutions Papadimitriou, which played a decisive role in the educational history of the city. The Papadimitriou private schools were established in response to the needs of the period for quality primary education. They offered a different educational model that focused not only on academic achievement but also on the holistic development of students. Their approach included smaller classes, individualized attention to students and extracurricular activities that promoted their social and cultural development. The purpose of this paper, therefore, is to present the demographic and educational development of the elementary school of the Papadimitriou Private School during its 28 years of operation. The student population and how many students there were per grade will be mentioned, as well as how many teachers there were per year and overall, how many teachers taught at the school over the years. Also, there will be a reference to the origin of the students and from which places, either in Pieria or outside the boundaries of the prefecture, they attended the school, and finally there will be a reference to the professions of the fathers of the students to see approximately the standard of the school.
(EN)