Το παρόν άρθρο διερευνά τη διασύνδεση επιμέρους γνωστικών αντικειμένων των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών στο Δημοτικό Σχολείο εξετάζοντας μία χαρακτηριστική μελέτη περίπτωσης. Κεντρικός άξονας της μελέτης αποτελεί το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στη Γʼ τάξη Δημοτικού και η διασύνδεσή του με επιμέρους γνωστικά αντικείμενα στο ωρολόγιο σχολικό πρόγραμμα. Επιχειρώντας να απαντήσουμε σε ορισμένα ερευνητικά ερωτήματα που αφορούν στη διασύνδεση των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών διαφόρων γνωστικών αντικειμένων με το αντίστοιχο πρόγραμμα του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής και στο κατά πόσο αυτά αλληλοσυμπληρώνονται, μελετάται η περίπτωση εκπόνησης και υλοποίησης από τον συγγραφέα του παρόντος άρθρου, ενός πολιτιστικού εκπαιδευτικού προγράμματος (project). Ως βασικό ερέθισμα, χρησιμοποιήθηκε το παραμύθι, Ο μάγος του Οζ του Λ. Φρανκ Μπάουμ, ώστε να λειτουργήσει ως ένας κειμενικός – παραστασιακός κώδικας για την υλοποίηση ενός εκπαιδευτικού πολιτιστικού προγράμματος. Το παραμύθι λειτουργεί στο πλαίσιο υλοποίησης του project, ως εργαλείο που καταδεικνύει το υπόβαθρο της γλώσσας του θεάτρου (π.χ. το σώμα του λόγου, η τέχνη της υπόκρισης) συνδέοντάς το τόσο με τους επιδιωκόμενους μαθησιακούς στόχους του Προγράμματος Σπουδών του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στην Γ’ τάξη Δημοτικού όσο και με τους αντίστοιχους των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων (π.χ. Γλώσσα, Εικαστικά, Μουσική), οι οποίοι στη συγκεκριμένη περίπτωση «συνομιλούν» με την υποκριτική τέχνη και εν γένει, με την τέχνη του θεάτρου.
(EL)
This article explores the interconnection of individual disciplines within the New Curricula in Primary Education by examining a characteristic case study. The central focus of the study is the New Curriculum for the subject of Theater Education in the third grade of primary school and its connection with other disciplines in the school timetable. In addressing specific research questions concerning the integration of the New Curricula across various disciplines with the corresponding Theater Education curriculum and the extent to which they complement each other, the article examines the design and implementation of a cultural educational project by the author. As a primary stimulus, the fairy tale The Wizard of Oz by L. Frank Baum was utilized as a textual and performative framework for implementing the cultural educational project. Within the project, the fairy tale serves as a tool to highlight the foundational elements of theatrical language (e.g., the embodiment of speech, the art of acting), linking them to the intended learning objectives of the Theater Education curriculum for the third grade. Simultaneously, it connects with the goals of other disciplines (e.g., Language, Visual Arts, Music), which, in this context, "interact" with acting and, more broadly, the art of theater.
(EN)