Αξιολόγηση της ορθογραφικής ικανότητας και εφαρμογή στρατηγικών παρέμβασης για τη βελτίωσή της.: Η περίπτωση ενός χαρισματικού μαθητή της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου   

Αποθετήριο :
Εκπαιδευτικές Διαδρομές  | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αξιολόγηση της ορθογραφικής ικανότητας και εφαρμογή στρατηγικών παρέμβασης για τη βελτίωσή της.: Η περίπτωση ενός χαρισματικού μαθητή της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας (EL)
Assessing orthographic competence and implementing intervention strategies to improve orthographic competence.: The case of a gifted GFL learner (EN)

Kallianou , Kyriaki
Tsakalidou, Sofia

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Άρθρο που έχει περάσει από ομότιμη αξιολόγηση (EL)
Κείμενο (EL)
Peer-Reviewed Article (EN)

2025-04-07


Σύγχρονες εμπειρικές έρευνες που προσανατολίζονται στον τομέα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης υποδεικνύουν την αλληλεπίδραση πολυδιάστατων μεταβλητών για τον εντοπισμό και την προώθηση του δυναμικού των χαρισματικών και ταλαντούχων μαθητών/τριών. Σε αυτήν τη μελέτη περίπτωσης, ενσωματώσαμε τη διαγνωστική αξιολόγηση για να καταγράψουμε την ορθογραφική ικανότητα ενός γλωσσικά ταλαντούχου μαθητή Γερμανικής ως ξένης γλώσσας. Το υποκείμενο της έρευνας είναι ένα αγόρι 8 ετών που μαθαίνει Γερμανικά ως δεύτερη ξένη γλώσσα εδώ και δύο χρόνια. Για την αξιολόγηση της ορθογραφικής του ικανότητας, χρησιμοποιήσαμε τη Δοκιμασία Ορθογραφίας για μαθητές/ ήτριες Γερμανικής ως Β΄ ξένης γλώσσας, το οποίο χορηγήθηκε πριν και μετά την παρέμβαση. Η παρέμβαση που παρουσιάζεται σε αυτό το άρθρο βασίζεται σε μια συγκεκριμένη ορθογραφική δυσκολία, την κεφαλαιοποίηση των ουσιαστικών στη γερμανική γλώσσα και συνδυάζεται με τη διαδικασία αξιολόγησης, η οποία προηγήθηκε. Ποσοτικά δεδομένα συλλέχθηκαν επιπλέον από το Ερωτηματολόγιο Διεξαγωγής του Μαθήματος για τον προσδιορισμό των ατομικών μαθησιακών στυλ και ενδιαφερόντων. Σε αυτήν τη μελέτη περίπτωσης σχεδιάσαμε πολυαισθητηριακές και ψηφιακές δραστηριότητες παρέμβασης, ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες ενός χαρισματικού μαθητή της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας. Εφαρμόσαμε πολυαισθητηριακές προσεγγίσεις για να ανταποκριθούμε στις προτιμήσεις του μαθητή και ενσωματώσαμε ψηφιακά εργαλεία για να ενισχύσουμε την εμπλοκή και την ενίσχυση της μάθησης. Η ανάλυση μετά την παρέμβαση αποκάλυψε σημαντική βελτίωση στην ορθογραφική ικανότητα του μαθητή. (EL)
Contemporary empirical research in the field of Special Education highlights the interaction of multidimensional variables in identifying and fostering the potential of gifted and talented students. This case study incorporates a diagnostic assessment to evaluate the spelling proficiency of a linguistically talented student learning German as a foreign language. The research subject is an 8-year-old boy who has been learning German as a second foreign language for two years. To assess the student’s spelling ability, the Spelling Test for Students of German as a Second Foreign Language was administered both before and after the intervention. The intervention presented in this study focused on a specific spelling difficulty: the capitalization of nouns in German. This was combined with a prior diagnostic assessment process. Quantitative data were additionally collected using the Course Conduct Questionnaire to identify individual learning styles and interests. In this case study, multisensory and digital intervention activities were designed to address the needs of a gifted learner of German as a foreign language. Multisensory approaches were employed to align with the student’s preferences, while digital tools were integrated to enhance engagement and learning reinforcement. Post-intervention analysis revealed significant improvement in the student’s spelling proficiency. (EN)


συμπεριληπτική διδασκαλία (EL)
διαγνωστική αξιολόγηση (EL)
διαφοροποιημένη διδασκαλία (EL)
δραστηριότητες παρέμβασης (EL)
Επιστήμες Αγωγής, Διδακτική Ξένη Γλώσσα (EL)
χαρισματικοί/ές μαθη΄τες/ήτριες (EL)
diagnostic assessment (EN)
intervention activities (EN)
differentiated instruction (EN)
gifted learners (EN)
inclusive instruction (EN)

Ελληνική γλώσσα

Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Χίου (EL)


2945-1833
Εκπαιδευτικές Διαδρομές; Τόμ. 1 Αρ. 2 (2025): Εκπαιδευτικές Διαδρομές (EL)
Educational Routes; Vol. 1 No. 2 (2025): Εκπαιδευτικές Διαδρομές (EN)

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Copyright (c) 2025 Sofia Tsakalidou, Κυριακή Καλλιάνου (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.