Theatricality and synthetic image as means of staging memories

This item is provided by the institution :
Hellenic Theatre/Drama & Education Network   

Repository :
Education & Theatre Journal  | ΕΚΤ eJournals   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η θεατρικότητα και η συνθετική εικόνα ως μέσα για τη σκηνοθεσία αναμνήσεων (EL)
Theatricality and synthetic image as means of staging memories (EN)

Maljković, Sanja

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
κείμενο (EL)
Άρθρο που έχει περάσει από ομότιμη αξιολόγηση (EL)
Peer reviewed article (EN)
text (EN)

2023-12-21


Στο παρόν άρθρο θα αναγνωρίσω την αποδεκτή μορφή και τις μεθόδους σκηνοθεσίας των αναμνήσεων στο θέατρο με βάση τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και τα χωροχρονικά στοιχεία των αναμνήσεων. Η μνήμη αποτελεί βασικό συστατικό για την οικοδόμηση της ταυτότητας του ατόμου. Ως εκ τούτου, η ενεργή επανεξέταση της σημασίας της παρελθούσας προσωπικής και συλλογικής εμπειρίας είναι απαραίτητη για την εγκαθίδρυση μιας εποικοδομητικής σχέσης με το μέλλον. Λαμβάνοντας υπόψη τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των αναμνήσεων και τα μέσα και τους λόγους για τη δημιουργία αναμνήσεων, θα χρησιμοποιήσω τη θεατρικότητα ως πιθανή θεατρική προσέγγιση, καθώς και μια μέθοδο την οποία θα ονομάσω υποκειμενική. Θα προσπαθήσω επίσης να ορίσω τη συνθετική εικόνα ως δυνητικό περιεχόμενο της θεατρικότητας, η λειτουργία της οποίας συνίσταται στο να εκφράζει τις αναμνήσεις με τη μορφή σύνθετου αισθητηριακού υλικού, με το οποίο αναπτύσσουμε τόσο συναισθηματικές όσο και ορθολογικές σχέσεις. Θα ορίσω την υποκειμενική μέθοδο αντλώντας έμπνευση από την εμπειρία της Ariane Mnouchkine, του Jerzy Grotowski και της Pina Bausch, οι οποίοι ενέταξαν την προσωπική εμπειρία σε ένα θεατρικό πλαίσιο, μέσω του οποίου η έμφαση δίνεται στη διαδικασία έκφρασης της πρωταρχικής ανθρώπινης κατάστασης στην υπηρεσία του έργου, χωρίς αναφορά στο θέατρο-ντοκουμέντο. (EL)
In this article, I will recognise the acceptable form and methods of staging memories within theatre, relying on qualitative features and spatial and temporal characteristics of memories. Memory is an essential part of building one’s identity. Being so, actively reviewing the importance of past personal and collective experience is necessary for establishing a constructive relationship towards the future. Considering the qualitative features of memories and the means and reasons for creating memories, I will use theatricality as a potential theatrical approach and a method that I will call subjective. I will also try to define the synthetic image as a possible content of theatricality whose function is to express memories in the form of complex sensory material towards which we have both emotional and rational relationships. I will define the subjective method as being primarily inspired by the experience of Ariane Mnouchkine, Jerzy Grotowski and Pina Bausch, who placed intimate experience within a theatrical framework, whereby the emphasis is on the process of expressing the original human condition at the service of the play, without any reference to documentary theatre. (EN)


υποκειμενική μέθοδος (EL)
δημιουργική διαδικασία στο θέατρο (EL)
σκηνοθεσία αναμνήσεων (EL)
θεατρικότητα (EL)
ποιητική εικόνα (EL)
theatricality (EN)
staging memories (EN)
subjective method (EN)
poetic image (EN)
the creative process in the theatre (EN)

Greek
English

Πανελλήνιο ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (EN)


2945-2058
1109-821X
Εκπαίδευση & Θέατρο; Τόμ. 24 (2023); 54-65 (EL)
Education & Theatre; Vol. 24 (2023); 54-65 (EN)

Copyright (c) 2023 Education @ Theatre (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)