The utilisation of digital drama in the educational process Enhancing the role of the student

This item is provided by the institution :
Hellenic Theatre/Drama & Education Network   

Repository :
Education & Theatre Journal  | ΕΚΤ eJournals   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η αξιοποίηση του Ψηφιακού Δράματος στην εκπαιδευτική διαδικασία: ενίσχυση του ρόλου του/της μαθητή/τριας (EL)
The utilisation of digital drama in the educational process Enhancing the role of the student (EN)

Karantzouli, Emilia

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
κείμενο (EL)
Άρθρο που έχει περάσει από ομότιμη αξιολόγηση (EL)
Peer reviewed article (EN)
text (EN)

2024-12-28


Το παρόν επιστημονικό άρθρο αποτελεί απόσπασμα από τη διδακτορική διατριβή της γράφουσας με τίτλο «Το Ψηφιακό Δράμα και η Αξιοποίησή του στην Εκπαιδευτική Διαδικασία», που εκπονήθηκε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ. Επιδιώκεται μέσα από την ενδελεχή μελέτη της διεθνούς βιβλιογραφίας η τεκμηρίωση της ενίσχυσης του ενεργού ρόλου που είναι σε θέση να διαδραματίσουν οι μαθητές/τριες ‒στο πλαίσιο της μαθητοκεντρικής προσέγγισης της εκπαίδευσης‒ μέσα από δραστηριότητες συγκερασμού τεχνικών του Θεάτρου στην Εκπαίδευση και των νέων τεχνολογιών. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε κάθε περίπτωση στην έννοια και τη λειτουργία του «ρόλου» στο συγκεκριμένο πλαίσιο. Πραγματοποιείται ανάλυση της δυνατότητα εξερεύνησης της ταυτότητας του μαθητή μέσα από τις δραστηριότητες της υβριδικής μορφής του Ψηφιακού Δράματος και, τέλος, γίνεται αναφορά στην αισθητική καλλιέργεια που μπορεί να επιτευχθεί για το μαθητικό δυναμικό μέσω των αντίστοιχων δραστηριοτήτων. Το άρθρο επιδιώκει να αναδείξει τη μεγάλη δυναμική, καθώς και τα οφέλη που είναι δυνατόν να επιτευχθούν, θέτοντας παράλληλα ερωτήματα και αφορμές για σκέψη και προβληματισμό. (EL)
This paper is an extract from the author’s doctoral thesis on digital drama and its utilisation in the educational process (Karantzouli, 2023). Through a review of international literature, the main objective is to establish that activities combining the techniques of theatre in education with new technologies and digital media can enhance the role that students can play in a student-centred educational process. The possibility of exploring the student’s “identity” through the activities of the hybrid form of digital drama is analysed and finally, reference is made to the aesthetic cultivation that can be achieved for students through relevant activities. The paper aims to highlight the great potential as well as the benefits that can be achieved by raising questions and providing food for thought and discussion. (EN)


θέατρο στην εκπαίδευση (EL)
νέες τεχνολογίες (EL)
ψηφιακό δράμα (EL)
εκπαίδευση (EL)
δραματική τέχνη στην εκπαίδευση (EL)
ταυτότητα (EL)
μαθητής/τρια (EL)
drama in education (EN)
digital media (EN)
education (EN)
identity (EN)
new technologies (EN)
students (EN)
digital drama (EN)

Greek
English

Πανελλήνιο ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (EN)


2945-2058
1109-821X
Εκπαίδευση & Θέατρο; Τόμ. 25 (2024): Εκπαίδευση & Θέατρο; 36-47 (EL)
Education & Theatre; Vol. 25 (2024): Education & Theatre; 36-47 (EN)

Copyright (c) 2025 Education & Theatre (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)