Η «παιδαγωγική της ενσυναίσθησης» στο «Διαδικτυακό Σχολείο» της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η «παιδαγωγική της ενσυναίσθησης» στο «Διαδικτυακό Σχολείο» της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής (EL)
The pedagogy of empathy in the "Online School" of the Attica Regional Directorate of Education during the Covid-19 pandemic (EN)

Kosyvas, Georgios

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-11-30


Η αναστολή της λειτουργίας των σχολείων κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 ως απότοκο της επέκτασης της πανδημίας COVID-19 κατέστησε αναγκαία την ίδρυση ενός «Διαδικτυακού Σχολείου» για την εκπλήρωση των σύνθετων αναγκών των ευπαθών μαθητών. Αυτή η εργασία ασχολείται με τη δημιουργία ενός διαδικτυακού περιβάλλοντος ασφάλειας και φροντίδας, στο οποίο δίδαξαν ευπαθείς εκπαιδευτικοί εφαρμόζοντας την παιδαγωγική της ενσυναίσθησης, μια ολιστική προσέγγιση για την ανάπτυξη των γνωστικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των ευπαθών μαθητών. Η εν λόγω έρευνα είναι ποιοτική. Ελήφθησαν 50 συνεντεύξεις ανοιχτού τύπου από εκπαιδευτικούς και 15 από μαθητές και εφαρμόστηκε η μέθοδος της ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου. Σκοπός της έρευνας είναι να εξετάσει την επίδραση της παιδαγωγικής της ενσυναίσθησης στα μαθησιακά επιτεύγματα των μαθητών και να ανιχνεύσει τις διαστάσεις που ενδυνάμωσαν μαθητές και εκπαιδευτικούς. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η παιδαγωγική της ενσυναίσθησης είχε παρακινητική επίδραση στις ακαδημαϊκές επιδόσεις των ευπαθών μαθητών. Αναδύθηκαν τέσσερις παιδαγωγικές συνιστώσες της ενσυναίσθησης: γνωστική, συναισθηματική, επικοινωνιακή και κοινωνικο-πολιτισμική. Τέλος, η τηλεκπαίδευση, ομόχρονη και ετερόχρονη, πρόταξε την ελπίδα για μια ποιοτική και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευση, προσδίδοντας βαρύνουσα σημασία στο βίωμα της παιδαγωγικής σχέσης στη νέα «κανονικότητα» μετά την πανδημία. (EL)
The lockdown of schools’ during the 2020-2021 academic year as a result of the expansion of the COVID-19 pandemic necessitated the establishment of an online school that could cover the complex needs of vulnerable students. This paper examines the establishment of an online environment of safety, care and warmth, in which vulnerable teachers taught by stressing the pedagogy of empathy, and a holistic approach to the development of cognitive and emotional skills of vulnerable students. Qualitative research was carried out to assess the degree of empathy vulnerable teachers showed vulnerable students. Fifty open-ended interviews were conducted with teachers and 15 with students, and the qualitative content analysis method was used for the results. The purpose of the research is to examine the effect of the pedagogy of empathy on students’ learning achievements and to investigate the dimensions that empowered students and teachers. The findings indicate that the pedagogy of empathy was implemented to a certain extent and had a motivating effect on the academic performance of vulnerable students. Four pedagogical components of empathy emerged: cognitive, affective, communicative and socio-cultural. Finally, distance education, synchronous and asynchronous, offered hope for a high-quality inclusive education by giving weight to the experience of the pedagogical relationship in the new "normality" after the pandemic. (EN)


κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη (EL)
Διαδικτυακό Σχολείο (EL)
ενσυναίσθηση (EL)
ομόχρονη και ετερόχρονη διαδικτυακή μάθηση (EL)
ευπαθείς μαθητές και εκπαιδευτικοί, πανδημία COVID-19 (EL)
παιδαγωγική σχέση (EL)
empathy (EN)
social emotional development (EN)
COVID-19 pandemic (EN)
synchronous and asynchronous online learning (EN)
Online School (EN)
vulnerable students and teachers (EN)

Προσχολική και Σχολική Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

Laboratory of Pedagogical Research & Applications (EL)


2241-7206
Preschool and Primary Education; Τόμ. 11 Αρ. 2 (2023): Νοέμβριος 2023 ; 207-237 (EL)
Preschool and Primary Education; Vol. 11 No. 2 (2023): Νοέμβριος 2023 ; 207-237 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Copyright (c) 2025 Γεώργιος Κόσυβας (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.