see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Αντωνυμίες

Γαλίτη, Λυδία
Λαβίδας, Νίκος
Μαγγανά, Νατάσα

440: Βαμβασάκη, Κατερίνα Μελάχρης, Άκης Μαρουλάκης, Ιούλιος
340: Borloz-Μάρκου, Μαρία-Λουίζα Μαγγανά, Νατάσα Κουβαράς, Σπύρος

Text (Education , Leaflet )
Text

2004

Πρόκειται για τα φυλλάδια με γενικό τίτλο «Αντωνυμίες» του ντοσιέ «Ονοματική φράση. Ουσιαστικό, επίθετο, αντωνυμία: Μορφολογία». Καλύπτουν την αναγνώριση των αντωνυμιών, το ρόλο τους, τη διάκριση των αντωνυμιών και την κλίση τους. Το περιεχόμενο απαρτίζεται από θεωρία, γραμματικούς κανόνες και παραδείγματα, καθώς και ασκήσεις με τη μορφή πολλών και ποικίλων δραστηριοτήτων για την εμπέδωση της σωστής χρήσης του εξεταζόμενου υλικού σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση. Περιλαμβάνονται φωτογραφίες, απλά κείμενα (συχνά χιουμοριστικά), εικονογραφημένες ιστορίες και σκίτσα με έντονα χρώματα που προσελκύουν το ενδιαφέρον των παιδιών, έτσι ώστε η διδασκαλία και η εξάσκηση της γραμματικής να γίνονται αποτελεσματικότερες και πιο ευχάριστες. Ο στόχος είναι η βελτίωση της πρόσληψης και παραγωγής λόγου, και η προαγωγή τόσο της γραμματικής ακρίβειας όσο και της επικοινωνιακής ικανότητας των παιδιών. Τα φυλλάδια αυτά, όπως και όλο το υλικό της σειράς «Υπόθεση Γλώσσα» στην οποία εντάσσονται, απευθύνονται σε μαθητές μέσης εκπαίδευσης που μαθαίνουν την Ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα. Στόχος της σειράς είναι η υποστήριξη της γλωσσικής διδασκαλίας στην Τάξη Υποδοχής και το Φροντιστηριακό Τμήμα μέσα από την παρουσίαση και την πρακτική εμπέδωση μορφολογικών, συντακτικών και κειμενικών φαινομένων. Αποτελούν μια «τράπεζα υλικού» και όχι ένα διδακτικό εγχειρίδιο που διδάσκεται «με τη σειρά» ή ολόκληρο. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αντλήσει από το υλικό αυτό ευσύνοπτους κανόνες γραμματικής, διαφόρων ειδών κείμενα (στα οποία παρουσιάζονται τα υπό εξέταση φαινόμενα), ασκήσεις και ποικίλες δραστηριότητες. Η επιλογή, ωστόσο, του τι θα διδαχθεί, πώς και πότε, εναπόκειται αποκλειστικά στον ίδιο. Για διευκόλυνση στην αναζήτηση των κατάλληλων δραστηριοτήτων, ο εκπαιδευτικός μπορεί να συμβουλευτεί τους μικρούς/αχνούς τίτλους στα δεξιά της σελίδας, οι οποίοι δείχνουν ποιο φαινόμενο εξετάζεται κάθε φορά και ποιος είναι ο στόχος της δραστηριότητας.

εκπαίδευση για αλλοδαπούς
διδακτικό υλικό
κοινωνικοπολιτισμικές ομάδες
γλώσσα
γλωσσική ομάδα
δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ξένη γλώσσα
γλωσσολογία
αλλοδαπός
διδασκαλία ξένων γλωσσών
λόγος

Greek

Υπόθεση γλώσσα: Τα ελληνικά ως δεύτερη γλώσσα: Γραμματική και ασκήσεις για παιδιά και νέους, Αθήνα 2004




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)